Buďme upřímní, američtí piloti se do F1 zase tolik nehrnuli a pokud odmyslíme stále značně kontroverzní přítomnost 500 mil Indianapolis v letech 1950-1960, zase tolik zástupců ze země hvězd a pruhů v F1 nenajdeme.
V historickém žebříčku národností, které zasáhly do F1, jsou Spojené státy co do počtu pilotů na první příčce před Velkou Británií, Itálií a Francií, ovšem má to onen háček jménem INDY. Pokud bychom odečetli jezdce, kteří jeli jenom mezi roky 1950 až 1960, a ponechali to mizivé množství, které se dostalo i na jinou trať než do pověstné "staré cihelny", figurovala by zámořská velmoc někde na konci první desítky.
Pamětníci si určitě vybaví jména jako otec a syn Andrettiové, Bucknum, Cheever, Donohue, Follmer, Ginther, Gregory, Gurney, Phil Hill, Lunger, Schell, Sullivan či Ward. Před čerstvou krví, kterou v uplynulé sezóně představoval Alexander Rossi, byl posledním pilotem hájícím zástavu hvězd a pruhů Scott Speed. A pokud bychom chtěli dojít ke zjištění, kdo to naposledy za Američany bodoval, bude nutné zdolat hranici větší než čtvrt století: Eddie Cheever získal v Grand Prix Maďarska 1989 páté místo (ve stejném roce i naposledy, symbolicky na domácí půdě, vystoupil na stupně vítězů). A když už jsme zavítali do archivů, připomeneme i poslední americké vítězství, které je už hodně zaváté - Mario Andretti triumfoval v Holandsku 1978 (pokud nepočítáme následnou Grand Prix Itálie, kde sice vyhrál, ale dostal minutovou penalizaci za předčasný start).
Nad současnou situací se zamýšlí i pětatřicetiletý Ryan Hunter-Reay, šampion seriálu IndyCar (2012) a vítěz několikrát zmiňovaných 500 mill Indianapolis (2014). Podle jeho názoru by zlepšení standardů v IndyCar mělo přinést častější přechod pilotů z této kategorie do F1. "Pro mnohé piloty by znamenalo zamířit do Formule 1 velice časné rozhodnutí v jejich kariéře. Pokud se chcete do F1 dostat, musíte absolvovat »žebřík« v Evropě, pro IndyCar jsou to zase americké závody slabších kategorií," vysvětluje Hunter-Reay.
Američan se však domnívá, že by mohlo dojít k určité změně. "Dříve se do F1 dostali piloti, kteří dosáhli nějakého výrazného úspěchu v IndyCar. Nyní by mohlo slabé období skončit, šampionát IndyCar je nejen stejně silný, ale stále se lepší a je konkurenceschopnější než kdy předtím. Každý týden můžeme prokazovat jeho kvalitu," předpokládá Hunter-Reay.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.