Šéf týmu Red Bull tvrdí, že neustále aktuální otázka kolem existence nezávislých motorů přináší pro Formuli 1 na začátku roku "kritické období pro budoucnost". Je potřeba citlivě vyřešit s ohledem na další okolnosti provázející jednání mezi zúčastněnými stranami.
Christian Horner označil za jednu z nejsledovanějších událostí roku 2015 snahu Bernie Ecclestonea a prezidenta FIA Jeana Todta ohledně hledání nové cesty F1, vedoucí přes nové řešení otázky dodavatelů motoru.
"Náklady jsou zjevně kriticky vysoké a byli jsme svědky toho, že zajištění dodávek pohonných jednotek je klíčovým bodem," uvedl Horner a dodal, že pro sport by bylo řešení navrhované Ecclestonem ve formě nezávislého dodavatele motorů, což ovšem Komise F1 odmítla. "Automobilky se mají k řešení aktuálních otázek vyjádřit do 15. ledna," dodal Horner.
Podle šéfa Red Bullu by měly být motory "levnější, cenově dostupné, přístupbnější, aby přilákaly další výrobce do Formule 1. Současná situace jasně naznačuje, že období do 15. ledna bude pro Formuli 1 rušným až kritickým obdobím," dodává Horner.
Výrobci motorů argumentují požadavkem na větší časový prostor k přípravě nových motorů Formule 1 z důvodu razantních změn pravidel pro nové vozy od sezóny 2017. Ecclestone je přesvědčen, že vše je možné v daném horizontu stihnout. "S tím naprosto souhlasím, měli bychom všechno podřídit roku 2017," přidává se Horner.
Šéf rakouské stáje připustil, že rok 2016 bude považovat za přestupný, protože "byl donucen" k další spolupráci s Renaultem, i když pohonné jednotky budou označeny jako TAG Heuer. Jak už bylo sděleno, Dietrich Mateschitz definitivně přehodnotil své záměry ohledně F1, ze které jednu chvíli hodlal odejít. Nyní chce opět vrátit tým na výsluní, aby se "dočkal opět své někdejší slávy.
Čeká nás několikerá výzva k dosažení takové stiuace. Chci doufat, že záměry Todta a Ecclestonea přinesou ovoce, které bude pozitivní nejen pro samotnou F1, nýbrž i pro kterýkoli nezávislý tým na startovním roštu, nejen pro Red Bull," uzavírá Horner.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.