Společnost BBC potvrdila, že v rámci úsporných opatření nadále nebude vysílat přenosy ze závodů Formule 1. Část jejich aktivit převezme Channel 4, ale zdaleka nepůjde o kompletní pokrytí sezóny 2016.
BBC měla původně smlouvu na výhradní práva k vysílání Grand Prix Formule 1 ve Velké Británii od roku 2009 na deset let (tedy do konce roku 2018), ale s ohledem na nutnost uskutečnit finanční úspory ve výši 35 milionů liber počínaje příštím rokem, musí se kontraktu na F1 vzdát. Už od roku 2012 s cílem snížit náklady sdílela přenosy se stanicí SkySports.
"Současná finanční situace BBC nás nutí, abychom provedli nechtěné a velmi obtížné kroky. Každé rozhodnutí rozloučit se s nějakým sportovním odvětvím nebo přenosy je velkým zklamáním a činíme je jen velice neradi. Bohužel v tomto směru neexistují lehká rozhodnutí: jakékoli omezení bude pro diváky nepopulární. BBC prožívá velmi těžké období a sport vůči tomuto stavu není imunní," popisuje situaci ředitelka sportovní redakce BBC Barbara Slater.
V souvislosti s odstoupením od smlouvy byla nejčastěji jako nástupnický subjekt jmenována televize ITV, nakonec však bude Formuli 1 na ostrovech vysílat Channel 4 - stanice převzala od BBC smlouvu na zbývající tři roky a na svém twitterovém účtu slibuje vysílat přenosy bez reklamních přestávek. Potvrdil to i Bernie Ecclestone. "Je mi velice líto, že BBC nemůže dodržet kontrakt, ale jsem rád, že závody Formule 1 přinese Britům Channel 4, a to bez reklamních vstupů. Jsem přesvědčen, že tato stanice bude nejen důstojným nástupcem BBC, ale přinese nové přístupy a posun ve způsobu televizních přenosů," vyslovil přání Eccelstone.
Channel 4 však zajistí pro diváky v sezóně 2016 jen deset Grand Prix včetně tří tréninků a kvalifikačních jízd z celkového počtu 21 závodů. Nebylo zatím přesně uvedeno, o které konkrétní Grand Prix půjde. Zbytek sezóny bude řešen přehledem nejzajímavějších momentů. "Formule 1 je jedním z největších světových sportovních událostí požadovaných ze strany britských fanoušků. Jsem rád, že jsme dospěli k dohodě a novému zajímavému partnerství s Bernie Ecclestonem," prohlásil generální ředitel Channel 4 David Abraham.
"Máme stejnou chuť k inovacím a budeme naše perfektní partnerství s F1 fanouškům demonstrovat tím způsobem, že budeme první britskou komerční televizí, která jim přinese závody bez reklam," dodal šéfdesigner Channel 4 Jay Hunt. Přesné plány ohledně vysílání živých přenosů poskytne stanice svým uživatelům včas.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.