Will Stevens vůbec nepochybuje o tom, že v sezóně 2016 bude jezdit za Manor.
Brit, který minulý rok debutoval v Abú Zabí s Caterhamem, usiluje o prodloužení spolupráce s Manorem, který je jediným týmem s volnými místy. O sedačku u něj usiluje také Rio Harjanto, jehož kariéru v F1 hodlá podporovat indonéská vláda.
"Jak jsem řekl dříve, jsme v dobré pozici. Samozřejmě bych měl rád rychle vše vyřešené ze svého pohledu, protože je příjemné zahájit zimní přestávku s jistotou. Pokud k tomu ale dojde, pak jsem si jistý tím, že to není daleko. A jde-li o to, jak moc si věřím, že získám místo, pak jsem si 100% jistý. Vše si zkrátka musí sednout a spousta lidí mimo trať pracuje za mě. Měli jsme velmi produktivní schůzky a vše se ubírá správným směrem," říká Stevens.
"Není to tak, že kdybych pro příští rok nezískal místo, že by to zničilo mé šance pro rok poté. Chceme dosáhnout toho, abych tady nemusel na konci příštího ročníku sedět a ptát se: 'Získám místo pro rok 2017?' My jsme vždy pracovali na získání dlouholetosti a zabezpečení pro mou budoucnost v F1. Tvrdě pracujeme na tom, abychom pochopili správné věci, které musíme udělat," pokračuje britský pilot.
"Nejsme v pozici, kdy by zbývalo mnoho míst. Já jsem pro získání místa pro příští rok ve stejně dobré pozici, jako kdokoliv jiný. Pokud by na tom byl někdo lépe, pak jsem si jistý, že by již měl podepsáno. My jsme spokojeni s tím, jak na tom jsme. Pokračujeme v dobrých jednáních a snad se během několika měsíců nedostaneme do prekérní situace," doufá Stevens.
Očekává, že Manor dosáhne během zimy velkého pokroku: "Letošní rok byl pro mě zřejmě ten nejhorší. Výkonnostní vylepšení pro příští rok bude očividně obrovské. Jsem si jistý, že ve středu pole budou auta, která budou předjížděna o kolo, takže to bude stejný příběh. Myslím si však, že v Brazílii jsem běl předjet o tři nebo o čtyři kola, takže bych si nepřál, aby to bylo v takové oblasti."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.