Dobíhání starých kontraktů a jednání o nových může někdy přinést situaci, které se v šachu říká mat. Italští fanoušci v letošním roce sledovali boj o zachování bezkonkurenčně nejčastější trati, která se kdy objevila v historii oficiálních šampionátů F1.
Právě Autodromo Nazionale di Monza v příštím roce uzavře další smluvní etapu a ohledně další existence se vyrojilo nemálo otazníků. Do hry totiž vstoupila také Imola, která doposud jako jediná v roce 1980 vyfoukla Monze pořádání Grand Prix Itálie.
S ohledem na plánované navýšení poplatků pro organizátory se Monza ocitla v ohrožení, buď by z kalendáře vypadla docela a nahradila by ji právě Imola, nebo by došlo k nepříliš oblíbenému alternování. Dalším problémem bylo legislativní opatření, týkající se omezených možnosti Automobile Club d'Italia (ACI) a jeho nakládání s finančními prostředky. Situace se však může už zakrátko zásadně změnit.
Jak uvádí list Gazzetta dello Sport, jednání s Ecclestonem ohledně budoucnosti Grand Prix Itálie se zúčastnil i italský premiér Matteo Renzi a to podle prezidenta ACI Angela Sticchi Damianiho byl rozhodující krok v následných opatřeních. "Zákon nám de facto bránil v záchraně Monzy. Hlavním problémem bylo odlišné posuzování příjmů ze sportu a jiných aktivit. To by se ale nyní mělo změnit, takže nejdůležitější část naší práce je hotova."
Damiani především vítá přístup politických špiček v záležitostech motorsportu. "V tuto chvíli ještě čekáme na schválení ze strany parlamentu, což by mělo být provedeno ještě před Vánoci. Musím znovu opakovat, že bylo nesmírně důležité, že se Matteo Renzi objevil na Monze v době konání Grand Prix a podílel se na rozhovorech s Ecclestonem."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.