Dobíhání starých kontraktů a jednání o nových může někdy přinést situaci, které se v šachu říká mat. Italští fanoušci v letošním roce sledovali boj o zachování bezkonkurenčně nejčastější trati, která se kdy objevila v historii oficiálních šampionátů F1.
Právě Autodromo Nazionale di Monza v příštím roce uzavře další smluvní etapu a ohledně další existence se vyrojilo nemálo otazníků. Do hry totiž vstoupila také Imola, která doposud jako jediná v roce 1980 vyfoukla Monze pořádání Grand Prix Itálie.
S ohledem na plánované navýšení poplatků pro organizátory se Monza ocitla v ohrožení, buď by z kalendáře vypadla docela a nahradila by ji právě Imola, nebo by došlo k nepříliš oblíbenému alternování. Dalším problémem bylo legislativní opatření, týkající se omezených možnosti Automobile Club d'Italia (ACI) a jeho nakládání s finančními prostředky. Situace se však může už zakrátko zásadně změnit.
Jak uvádí list Gazzetta dello Sport, jednání s Ecclestonem ohledně budoucnosti Grand Prix Itálie se zúčastnil i italský premiér Matteo Renzi a to podle prezidenta ACI Angela Sticchi Damianiho byl rozhodující krok v následných opatřeních. "Zákon nám de facto bránil v záchraně Monzy. Hlavním problémem bylo odlišné posuzování příjmů ze sportu a jiných aktivit. To by se ale nyní mělo změnit, takže nejdůležitější část naší práce je hotova."
Damiani především vítá přístup politických špiček v záležitostech motorsportu. "V tuto chvíli ještě čekáme na schválení ze strany parlamentu, což by mělo být provedeno ještě před Vánoci. Musím znovu opakovat, že bylo nesmírně důležité, že se Matteo Renzi objevil na Monze v době konání Grand Prix a podílel se na rozhovorech s Ecclestonem."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.