Za čtyři roky působení u Lotusu se Romain Grosjean postavil desetkrát na stupně vítězů. Je si dobře vědom, že změna prostředí může mít různé dopady na další vývoj pilota. Proto připouští, že pro jeho kariéru může odchod do týmu Haas znamenat i jisté riziko.
Z posledních čtyř týmů, které vstoupily do F1, už přežil jediný Manor, který také dokázal získat i nějaký bodovaný výsledek (Jules Bianchi v Monacu 2014). Od Haas F1 Teamu se od počátku čeká mnohem víc, takže tuto statistiku berme jen jako zajímavost. Grosjean ale rozhodně nepodceňuje tlak, který je na tým vyvíjen.
"Je tu riziko, protože víte, čeho byste chtěli dosáhnout, ale netušíte, jestli se to povede. Ale je to stejné jako v životě, když se rozhodnete něco změnit, víte co a jen se můžete dohadovat, jak to dopadne. Ale odchod k Haasu neberu jako vyslovený hazard, měl jsem určité informace a o svém kroku jsem stoprocentně přesvědčen," vysvětluje své pocity Grosjean.
Haas má už mnohokrát komentované partnerství s Ferrari ohledně motoru a dalších komponentů, Grosjean si je také vědom, že jeho přítomnost u amerického týmu posílí jeho vztah s Ferrari, ale odmítá tvrzení, že je to hlavní důvod jeho odchodu od Lotusu. "Ferrari bude mít možnost detailněji posoudit má data. Budu jim víc nablízku, ale nešel jsem k Haasu, protože byl chtěl místo u Ferrari," odmítá spekulace Francouz.
"Projekt Haas F1 Team se mi líbí, stejně tak se mi líbí skutečnost, že jde o americký tým, mé sympatie mají i Gene Haas a šéf týmu Günther Steiner, a také uznávám způsob, jakým se do F1 dostali. Pokud v Melbourne budeme mít úspěch a dokonce bychom se dostali do poslední části kvalifikace, bylo by to něco úžasného, a já budu rád součástí takové velkolepé podívané," dodává Grosjean.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.