Už jsme několikrát referovali, že ačkoliv má Německo v současné době jednu z nejsilnějších sestav v F1, fanoušci našeho západního souseda příliš nadšení z obnovené Grand Prix neprojevují. Může se lehce stát, že návrat do kalendáře F1 bude příští rok jen epizodou.
Zkusit říci v Německu na počátku posledního desetiletí minulého milénia, že na domácí dráze neuvidí svého Schumiho, byl by to pořádný tanec. Čas letí a po dvaceti letech, kdy mohou diváky do ochozů přitáhnout Nico Rosberg, Sebastian Vettel a Nico Hülkenberg (Pascal Wehrlein už je mimo hru, ale kdo ví, třeba ho uvidíme v pátečním tréninku), jsou preference počtu diváků a televizní sledovanosti tak špatné, jako by roční absence vůbec neexistovala.
"Je to pro mě záhada. Nevím, co je špatně, ale vypadá to, jako kdyby Německo přišlo o radost z Formule 1," kroutí hlavou Bernie Ecclestone. V příštím roce se Grand Prix Německa vrátí na Hockenheimring, ovšem Ecclestone označuje jako hlavní problém alternaci s Nürburgringem, kde by měl být závod uspořádán v roce 2017.
"Když byl závod na prodej, souhlasil jsem s jeho koupí. Pak ale za mnou znovu přišli a prohlásili, že nabídka se navýšila o milion nebo dva. Hloupé je, že kvůli takové sumě přišli o solidního zájemce, kdo by jim zajistil závod na dalších 100 let," vysvětlil Ecclestone současné problémy Nürburgringu pro webové stránky motorsport-magazine.com.
"Je to zklamání a hodně nepříjemné, ale takhle jsme boj o Nürburgring prohráli. Myslím, že už teď můžeme téměř jistě říci, že se tu závod v roce 2017 nepojede. Příští rok je vše v pořádku, máme smlouvu. Sice nijak úžasnou, ale máme ji," dodává Ecclestone.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.