Už jsme několikrát referovali, že ačkoliv má Německo v současné době jednu z nejsilnějších sestav v F1, fanoušci našeho západního souseda příliš nadšení z obnovené Grand Prix neprojevují. Může se lehce stát, že návrat do kalendáře F1 bude příští rok jen epizodou.
Zkusit říci v Německu na počátku posledního desetiletí minulého milénia, že na domácí dráze neuvidí svého Schumiho, byl by to pořádný tanec. Čas letí a po dvaceti letech, kdy mohou diváky do ochozů přitáhnout Nico Rosberg, Sebastian Vettel a Nico Hülkenberg (Pascal Wehrlein už je mimo hru, ale kdo ví, třeba ho uvidíme v pátečním tréninku), jsou preference počtu diváků a televizní sledovanosti tak špatné, jako by roční absence vůbec neexistovala.
"Je to pro mě záhada. Nevím, co je špatně, ale vypadá to, jako kdyby Německo přišlo o radost z Formule 1," kroutí hlavou Bernie Ecclestone. V příštím roce se Grand Prix Německa vrátí na Hockenheimring, ovšem Ecclestone označuje jako hlavní problém alternaci s Nürburgringem, kde by měl být závod uspořádán v roce 2017.
"Když byl závod na prodej, souhlasil jsem s jeho koupí. Pak ale za mnou znovu přišli a prohlásili, že nabídka se navýšila o milion nebo dva. Hloupé je, že kvůli takové sumě přišli o solidního zájemce, kdo by jim zajistil závod na dalších 100 let," vysvětlil Ecclestone současné problémy Nürburgringu pro webové stránky motorsport-magazine.com.
"Je to zklamání a hodně nepříjemné, ale takhle jsme boj o Nürburgring prohráli. Myslím, že už teď můžeme téměř jistě říci, že se tu závod v roce 2017 nepojede. Příští rok je vše v pořádku, máme smlouvu. Sice nijak úžasnou, ale máme ji," dodává Ecclestone.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.