Už jsme několikrát referovali, že ačkoliv má Německo v současné době jednu z nejsilnějších sestav v F1, fanoušci našeho západního souseda příliš nadšení z obnovené Grand Prix neprojevují. Může se lehce stát, že návrat do kalendáře F1 bude příští rok jen epizodou.
Zkusit říci v Německu na počátku posledního desetiletí minulého milénia, že na domácí dráze neuvidí svého Schumiho, byl by to pořádný tanec. Čas letí a po dvaceti letech, kdy mohou diváky do ochozů přitáhnout Nico Rosberg, Sebastian Vettel a Nico Hülkenberg (Pascal Wehrlein už je mimo hru, ale kdo ví, třeba ho uvidíme v pátečním tréninku), jsou preference počtu diváků a televizní sledovanosti tak špatné, jako by roční absence vůbec neexistovala.
"Je to pro mě záhada. Nevím, co je špatně, ale vypadá to, jako kdyby Německo přišlo o radost z Formule 1," kroutí hlavou Bernie Ecclestone. V příštím roce se Grand Prix Německa vrátí na Hockenheimring, ovšem Ecclestone označuje jako hlavní problém alternaci s Nürburgringem, kde by měl být závod uspořádán v roce 2017.
"Když byl závod na prodej, souhlasil jsem s jeho koupí. Pak ale za mnou znovu přišli a prohlásili, že nabídka se navýšila o milion nebo dva. Hloupé je, že kvůli takové sumě přišli o solidního zájemce, kdo by jim zajistil závod na dalších 100 let," vysvětlil Ecclestone současné problémy Nürburgringu pro webové stránky motorsport-magazine.com.
"Je to zklamání a hodně nepříjemné, ale takhle jsme boj o Nürburgring prohráli. Myslím, že už teď můžeme téměř jistě říci, že se tu závod v roce 2017 nepojede. Příští rok je vše v pořádku, máme smlouvu. Sice nijak úžasnou, ale máme ji," dodává Ecclestone.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.