V letošním roce oslavil trojnásobný mistr světa třicáté narozeniny a po úspěšném roku a nárůstu jeho aktivit začaly prosakovat hlasy, jak dlouho jej Formule 1 a závodění ještě bude bavit. Teď se k tomuto tématu vyjádřil sám Lewis Hamilton.
Britský pilot zaujímá v dlouhodobých statistikách přední příčky. V počtu vítězných Grand Prix je se 43 triumfy třetí za Michaelem Schumacherem (91) a Alainem Prostem (51), stejná příčka mu patří v oblasti pole-position, kdy na čele startovního pole stál 49x a před sebou má opět M. Schumachera (68) a Ayrtona Sennu (65). Poněkud více ztrácí v nejrychlejších kolech závodu, tam je na první příčce - jaké to překvapení - Michael Schumacher (77) před Räikkönenem (42) a Prostem (41). Hamilton se dělí o páté a šesté místo s legendárním Jimem Clarkem (28) a jeho nejbližší cíl představuje čtvrtý Nigel Mansell s třiceti nejrychlejšími koly. Asi největší ztrátu pak má v počtu pódiových umístění. Schumacher na nich stanul ve 155 případech, druhý Prost jich má 106. Hamilton (87) je čtvrtý a před sebou má s náskokem deseti umístění Fernanda Alonsa.
To byla trocha statistiky, Hamilton má v současné době uzavřený kontrakt až do konce roku 2018, ovšem sám se cítí na delší setrvání ve Formuli 1, v rozhovoru s Charlie Rosem v pořadu stanice CBS nazvaném 60 Minutes prohlásil, že by chtěl závodit ještě další čtyři roky. Na otázku, zda si klade za cíl vyhrát ještě čtvrtý a pátý titul, Hamilton odpověděl: "Je tu něco víc. Je mi třicet, takže mám i cíle, které se závodění netýkají. Svět rychlých kol je pro mě komfortní, vyrůstal jsem v něm a podřídil vše tomu, abych mohl dělat to, co dělám opravdu rád. Je to mojí součástí a nechci se závodění zbavovat. Ale nyní jsem si také uvědomil, že jak velký je okolní svět, kde je plno věcí, které můžete poznávat, plno míst, která si můžete prohlédnout a plno lidí, které potkáváte. Různé kultury, jazyky, možnosti vzdělávání, čtení knih... je toho zkrátka hodně."
Pro Hamiltona to znamená, že postupně bude zvažovat, jak svůj čas rozdělí. "Jsem teď na cestě, kdy chci zjistit, co budu dělat. Zvláště teď jsem se tak trochu zastavil, protože během mých posledních devíti let, zejména v F1, události letěly snad až příliš rychle. Mám před sebou nějakých sedm, možná osm let... Spíš bych řekl sedm. Myslím, že Formuli 1 opustím v sedmatřiceti."
Jak může jeho další mimozávodní vývoj vypadat, naznačil přímo ve zmíněném pořadu, kde poprvé pustil klipy ke svým dvěma písničkám - nesou název J'Adore a Lookin' At You. "Když jsem byl mladý, byla hudba mou velkou vášní. Na kytaru jsem hrál od třinácti let. A opravdu mě to baví, pokud netrénuju nebo nezávodím, zabývám se hudbou," vysvětlil Lewis s tím, že si věří na celé album. "Nikdy by mě nenapadlo, že za mnou bude stát tolik fanoušků. Chci se s nimi podělit, chci vědět, co si myslí."
Hamilton ale také důrazně vyvrátil, že by postupně s přibývajícími úspěchy ztrácel motivaci. Tu cítí pokaždé, když se posadí za volant: "Chci zničit všechny, chci porazit každého!"
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.