Ačkoliv Toro Rosso letos disponovalo rekordně nejmladším týmem v historii F1, oba nováčci ostudu neudělali a často šlapali mnohem zkušenějšímu Red Bullu na paty. To je jeden z důvodů, proč v týmu panuje bojovná a optimistická nálada.
Carlos Sainz jr. už nedočkavě vyhlíží sezónu 2016, v níž díky přechodu na pohonné jednotky Ferrari může být tým z Faenzy ještě lepší, než v roce letošním. Jeho nadšení jinak nebrzdí ani fakt, že se Toro Rosso s ohledem na dlouhé dohadování Red Bullu o dodávkách motorů nepříjemně potýká s nedostatkem času.
Španělský mladík je přesvědčen, že společně s letos fenomenálním Maxem Verstappenem mohou porážet své "dospělejší" kolegy u Red Bullu. A napomoci by jim k tomu měl právě maranellský agregát. Syn dvojnásobného mistra světa v rallye se pro španělská média vyjádřil, že vůbec nejde o nesmyslné prognózy. "Teoreticky bychom mohli Red Bull v příští sezóně předstihnout. Motor Ferrari má snad o 50 nebo 60 koňských sil více, což by pro nás znamenalo výhodu šesti až osmi desetin vteřiny. V právě skončené sezóně na nás Red Bull získával zhruba půl vteřiny."
Sainz je ale natolik soudný, že svůj optimismus dokáže krotit. "Měli bychom mít navrch, ale také nelze pominout, že se Red Bull z letošní sezóny zcela jistě poučil, analyzoval své slabiny a příští rok bude mít určitě lepší auto." Dalším důležitým bodem bude podle Sainze i podstatně vyšší rozpočet (oproti Toro Rosso) a na další výkony týmu z Milton Keynes budou mít také vliv někdejší úspěchy .
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.