Ačkoliv Toro Rosso letos disponovalo rekordně nejmladším týmem v historii F1, oba nováčci ostudu neudělali a často šlapali mnohem zkušenějšímu Red Bullu na paty. To je jeden z důvodů, proč v týmu panuje bojovná a optimistická nálada.
Carlos Sainz jr. už nedočkavě vyhlíží sezónu 2016, v níž díky přechodu na pohonné jednotky Ferrari může být tým z Faenzy ještě lepší, než v roce letošním. Jeho nadšení jinak nebrzdí ani fakt, že se Toro Rosso s ohledem na dlouhé dohadování Red Bullu o dodávkách motorů nepříjemně potýká s nedostatkem času.
Španělský mladík je přesvědčen, že společně s letos fenomenálním Maxem Verstappenem mohou porážet své "dospělejší" kolegy u Red Bullu. A napomoci by jim k tomu měl právě maranellský agregát. Syn dvojnásobného mistra světa v rallye se pro španělská média vyjádřil, že vůbec nejde o nesmyslné prognózy. "Teoreticky bychom mohli Red Bull v příští sezóně předstihnout. Motor Ferrari má snad o 50 nebo 60 koňských sil více, což by pro nás znamenalo výhodu šesti až osmi desetin vteřiny. V právě skončené sezóně na nás Red Bull získával zhruba půl vteřiny."
Sainz je ale natolik soudný, že svůj optimismus dokáže krotit. "Měli bychom mít navrch, ale také nelze pominout, že se Red Bull z letošní sezóny zcela jistě poučil, analyzoval své slabiny a příští rok bude mít určitě lepší auto." Dalším důležitým bodem bude podle Sainze i podstatně vyšší rozpočet (oproti Toro Rosso) a na další výkony týmu z Milton Keynes budou mít také vliv někdejší úspěchy .
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.