Avizované zrychlení vozů F1 o pět až šest vteřin by mělo být léčivým elixírem, který zachrání královnu motoristického sportu. Ne všichni ale tento názor sdílejí, což je případ i dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa.
Širší přední a zadní spoilery, větší pneumatiky a vyšší výkon, to jsou hlavní body, jimiž se má dosáhnout zrychlení monopostů s cílem zatraktivnit skomírající Formuli 1. Španělský pilot si však vůbec není jistý, že tyto úpravy povedou k lepšímu závodění.
"Očekává se, že budeme mít rychlé vozy F1, na rozdíl od těch současných. Ale rychlé auto bude jen lepší show pro lidi sledující závody. Což ale neznamená, že samy o sobě budou lepší, je velmi těžké definovat, co je třeba, abychom měli zajímavější závody. Jen se ohlédněme, absolvujeme čtyři pět nudných závodů, najednou jsou tu další dva naprosto velkolepé, a přitom se vůbec nic nezměnilo. Stejné vozy, stejné týmy. Jeden rok jedete na určitém okruhu závod naprosto o ničem, další rok je to skvělá podívaná," tvrdí Alonso.
Čtyřiatřicetiletý pilot se také vyjádřil k problematice snížení nákladů, která v současné době hýbe děním v F1. Podle jeho názoru by měly mít týmy především větší volnost při vývoji a testování, sport by neměl prioritně vycházet vstříc nejslabším účastníkům. "Pokud si některé týmy nemohou testování dovolit, je to jejich problém, tak to ve sportu prostě funguje. Real Madrid kupuje nejlepší hráče, což jiné týmy nemohou. A nikdo je nelituje," dodává Alonso.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.