Avizované zrychlení vozů F1 o pět až šest vteřin by mělo být léčivým elixírem, který zachrání královnu motoristického sportu. Ne všichni ale tento názor sdílejí, což je případ i dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa.
Širší přední a zadní spoilery, větší pneumatiky a vyšší výkon, to jsou hlavní body, jimiž se má dosáhnout zrychlení monopostů s cílem zatraktivnit skomírající Formuli 1. Španělský pilot si však vůbec není jistý, že tyto úpravy povedou k lepšímu závodění.
"Očekává se, že budeme mít rychlé vozy F1, na rozdíl od těch současných. Ale rychlé auto bude jen lepší show pro lidi sledující závody. Což ale neznamená, že samy o sobě budou lepší, je velmi těžké definovat, co je třeba, abychom měli zajímavější závody. Jen se ohlédněme, absolvujeme čtyři pět nudných závodů, najednou jsou tu další dva naprosto velkolepé, a přitom se vůbec nic nezměnilo. Stejné vozy, stejné týmy. Jeden rok jedete na určitém okruhu závod naprosto o ničem, další rok je to skvělá podívaná," tvrdí Alonso.
Čtyřiatřicetiletý pilot se také vyjádřil k problematice snížení nákladů, která v současné době hýbe děním v F1. Podle jeho názoru by měly mít týmy především větší volnost při vývoji a testování, sport by neměl prioritně vycházet vstříc nejslabším účastníkům. "Pokud si některé týmy nemohou testování dovolit, je to jejich problém, tak to ve sportu prostě funguje. Real Madrid kupuje nejlepší hráče, což jiné týmy nemohou. A nikdo je nelituje," dodává Alonso.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.
Max Verstappen připouští, že boj o titul zůstává otevřený a k obratu je potřeba víc než jen rychlost na trati. Zároveň komentuje překvapivý vývoj situace uvnitř McLarenu.
Charles Leclerc se vyjádřil k nedávnému komentáři Johna Elkanna, který vyzval jezdce Ferrari, aby se více soustředili na závodění a méně mluvili.
Ještě během sezony to vypadalo, že Oscar Piastri má nad týmovým kolegou v McLarenu navrch. Před závěrečnými závody se však situace změnila a iniciativa v boji o úspěch nyní leží na straně Landa Norrise.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane potvrdil, že oznámení jezdecké sestavy pro rok 2026 se odkládá a tým si dává čas na pečlivé vyhodnocení aktuální sezony a přípravu na novou éru Formule 1.
Sezona F1 2025 míří do závěrečné fáze a pozornost se soustředí na dramatický souboj uvnitř McLarenu mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim, zatímco Toto Wolff naznačil, jak vypadají šance Maxe Verstappena na titul.
Šéf týmu Audi pro Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že nadcházející změny pravidel otevřou dveře těm, kdo dokážou nejrychleji přizpůsobit svůj vůz
Po výzvě šéfa Ferrari Johna Elkanna, aby jeho jezdci „více jezdili a méně mluvili“, se Jenson Button na sociálních sítích ozval.