Avizované zrychlení vozů F1 o pět až šest vteřin by mělo být léčivým elixírem, který zachrání královnu motoristického sportu. Ne všichni ale tento názor sdílejí, což je případ i dvojnásobného šampiona Fernanda Alonsa.
Širší přední a zadní spoilery, větší pneumatiky a vyšší výkon, to jsou hlavní body, jimiž se má dosáhnout zrychlení monopostů s cílem zatraktivnit skomírající Formuli 1. Španělský pilot si však vůbec není jistý, že tyto úpravy povedou k lepšímu závodění.
"Očekává se, že budeme mít rychlé vozy F1, na rozdíl od těch současných. Ale rychlé auto bude jen lepší show pro lidi sledující závody. Což ale neznamená, že samy o sobě budou lepší, je velmi těžké definovat, co je třeba, abychom měli zajímavější závody. Jen se ohlédněme, absolvujeme čtyři pět nudných závodů, najednou jsou tu další dva naprosto velkolepé, a přitom se vůbec nic nezměnilo. Stejné vozy, stejné týmy. Jeden rok jedete na určitém okruhu závod naprosto o ničem, další rok je to skvělá podívaná," tvrdí Alonso.
Čtyřiatřicetiletý pilot se také vyjádřil k problematice snížení nákladů, která v současné době hýbe děním v F1. Podle jeho názoru by měly mít týmy především větší volnost při vývoji a testování, sport by neměl prioritně vycházet vstříc nejslabším účastníkům. "Pokud si některé týmy nemohou testování dovolit, je to jejich problém, tak to ve sportu prostě funguje. Real Madrid kupuje nejlepší hráče, což jiné týmy nemohou. A nikdo je nelituje," dodává Alonso.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.