Problémy týmu Red Bull měly vliv i na provoz sesterské stáje Toro Rosso. Dokud nebylo známo, s jakým motorem nebo jestli vůbec nastoupí do příští sezóny, nemohlo se pracovat ani na vozech ve Faenze. Nyní je třeba ztracený čas dohnat.
Jakmile Hornerova parta, byť s velkým zpožděním, oznámila potvzení smluvního vztahu s Renaultem, jehož motory přeznačené na TAG Heuer bude používat, nastalo něco v duchu domino efektu. Toro Rosso mohlo potvrdit spolupráci s Ferrari a použití agregátu specifikace 2015. Jen ten ztracený čas se dá nahrdit jen jediným způsobem.
Franz Tost musel tedy sáhnout ke krajnímu opatření a zavést v továrně třísměnný provoz. Ten by měl zajistit včasnou přípravu podvozku pro první test před sezónou 2016. "Museli jsme znovu naplánovat výrobní procesy a rozhodli jsme se přejít na tři směny, sedm dní v týdnu a 24 hodin denně, abychom to do Barcelony stihli. Z naší strany lze zorganizovat všechno tím nejlepším možným způsobem, i když jsme k tomuto modelu sáhli po hodně dlouhé době," líčí serveru autosport.com šéf týmu.
"Naším hlavním problémem budou dodavatelé během vánočních svátků, protože většina jich minimálně na deset dní své podniky uzavře. To nám asi způsobí ještě nějaké těžkosti. Obvykle se nonstop pracuje těsně před samotnými testy, tak dva tři dny, ale nás podobná práce čeká dva a půl měsíce. Máme na tuto relativně krátkou dobu velký počet dodavatelů," vysvětluje Tost, nicméně je přesvědčen, že na první test 22. února na španělském okruhu Circuit de Catalunya bude tým připraven.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.