Toro Rosso musí volit třísměnný provoz, čas ho nemilosrdně tlačí

Franz Tost se svými piloty v Abú Zabí
Franz Tost se svými piloty v Abú Zabí, foto: Red Bull Content Pool
Robert RoBertino Pavelka 11. prosince 2015 08:45
Sdílej:

Problémy týmu Red Bull měly vliv i na provoz sesterské stáje Toro Rosso. Dokud nebylo známo, s jakým motorem nebo jestli vůbec nastoupí do příští sezóny, nemohlo se pracovat ani na vozech ve Faenze. Nyní je třeba ztracený čas dohnat.

Jakmile Hornerova parta, byť s velkým zpožděním, oznámila potvzení smluvního vztahu s Renaultem, jehož motory přeznačené na TAG Heuer bude používat, nastalo něco v duchu domino efektu. Toro Rosso mohlo potvrdit spolupráci s Ferrari a použití agregátu specifikace 2015. Jen ten ztracený čas se dá nahrdit jen jediným způsobem.

Franz Tost musel tedy sáhnout ke krajnímu opatření a zavést v továrně třísměnný provoz. Ten by měl zajistit včasnou přípravu podvozku pro první test před sezónou 2016. "Museli jsme znovu naplánovat výrobní procesy a rozhodli jsme se přejít na tři směny, sedm dní v týdnu a 24 hodin denně, abychom to do Barcelony stihli. Z naší strany lze zorganizovat všechno tím nejlepším možným způsobem, i když jsme k tomuto modelu sáhli po hodně dlouhé době," líčí serveru autosport.com šéf týmu.

"Naším hlavním problémem budou dodavatelé během vánočních svátků, protože většina jich minimálně na deset dní své podniky uzavře. To nám asi způsobí ještě nějaké těžkosti. Obvykle se nonstop pracuje těsně před samotnými testy, tak dva tři dny, ale nás podobná práce čeká dva a půl měsíce. Máme na tuto relativně krátkou dobu velký počet dodavatelů," vysvětluje Tost, nicméně je přesvědčen, že na první test 22. února na španělském okruhu Circuit de Catalunya bude tým připraven.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.