Dohady o tom, zda je nebo není současné monoposty F1 ovládat se táhnou už nějakou dobu. Jeden proud tvrdí, že pokud se mohou prosazovat mladíci jako Verstappen, nebude už to nejspíš tak namáhavé jako dříve. Názor druhé skupiny reprezentuje veterán v závodním poli Felipe Massa.
Návrhy změn, kterými má Formule 1 do sezóny 2017 projít, jsou zčásti motivovány nejen zvýšením atraktivity, vyšší rychlostí a touhou po silnějších motorech, ale mají rovněž potlačit názor, že v posledních letech jejich ovládání není pro piloty takovou výzvou.
Felipe Massa, který letos ukončil svou třináctou sezónu v F1 a řadí se tudíž k těm nejzkušenějším, vidí celou záležitost jinak. "Když bylo k dispozici tankování, byli jsme rychlejší, protože auta byla lehčí. Nemyslím, že jsou teď snáze ovladatelná, nazval bych je prostě jiná," tvrdí pilot, který během své kariéry měl za zády jak desetiválce a osmiválce, tak i současné šestiválce.
Brazilec se domnívá, že k problému nelze přistupovat vědeckým způsobem, který je dle jeho názoru příliš zjednodušující. Nelze prostě vzít dřívější a současné časy, porovnat je a z rozdílu usuzovat, jestli se vůz ovládá snáze nebo obtížněji. "Teď se říká, že je směšně snadné řídit monopost F1. Jsem ale přesvědčen, že i zkušený řidič by s tím měl dost velký problém!"
Massa je ohledně nových změn ve snaze dosáhnout významného pokroku opatrný. "Pokud se mě zeptáte, jestli bych chtěl rychlejší auto s větším přítlakem, odpovím samozřejmě ano. Ale nemyslím, že je nutné ho za každou cenu dělat náročnější. Možná ohledně fyzického vypětí, ale rozhodně by nemělo být hůře ovladatelné," myslí si Massa.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.