Dohady o tom, zda je nebo není současné monoposty F1 ovládat se táhnou už nějakou dobu. Jeden proud tvrdí, že pokud se mohou prosazovat mladíci jako Verstappen, nebude už to nejspíš tak namáhavé jako dříve. Názor druhé skupiny reprezentuje veterán v závodním poli Felipe Massa.
Návrhy změn, kterými má Formule 1 do sezóny 2017 projít, jsou zčásti motivovány nejen zvýšením atraktivity, vyšší rychlostí a touhou po silnějších motorech, ale mají rovněž potlačit názor, že v posledních letech jejich ovládání není pro piloty takovou výzvou.
Felipe Massa, který letos ukončil svou třináctou sezónu v F1 a řadí se tudíž k těm nejzkušenějším, vidí celou záležitost jinak. "Když bylo k dispozici tankování, byli jsme rychlejší, protože auta byla lehčí. Nemyslím, že jsou teď snáze ovladatelná, nazval bych je prostě jiná," tvrdí pilot, který během své kariéry měl za zády jak desetiválce a osmiválce, tak i současné šestiválce.
Brazilec se domnívá, že k problému nelze přistupovat vědeckým způsobem, který je dle jeho názoru příliš zjednodušující. Nelze prostě vzít dřívější a současné časy, porovnat je a z rozdílu usuzovat, jestli se vůz ovládá snáze nebo obtížněji. "Teď se říká, že je směšně snadné řídit monopost F1. Jsem ale přesvědčen, že i zkušený řidič by s tím měl dost velký problém!"
Massa je ohledně nových změn ve snaze dosáhnout významného pokroku opatrný. "Pokud se mě zeptáte, jestli bych chtěl rychlejší auto s větším přítlakem, odpovím samozřejmě ano. Ale nemyslím, že je nutné ho za každou cenu dělat náročnější. Možná ohledně fyzického vypětí, ale rozhodně by nemělo být hůře ovladatelné," myslí si Massa.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.