Dohady o tom, zda je nebo není současné monoposty F1 ovládat se táhnou už nějakou dobu. Jeden proud tvrdí, že pokud se mohou prosazovat mladíci jako Verstappen, nebude už to nejspíš tak namáhavé jako dříve. Názor druhé skupiny reprezentuje veterán v závodním poli Felipe Massa.
Návrhy změn, kterými má Formule 1 do sezóny 2017 projít, jsou zčásti motivovány nejen zvýšením atraktivity, vyšší rychlostí a touhou po silnějších motorech, ale mají rovněž potlačit názor, že v posledních letech jejich ovládání není pro piloty takovou výzvou.
Felipe Massa, který letos ukončil svou třináctou sezónu v F1 a řadí se tudíž k těm nejzkušenějším, vidí celou záležitost jinak. "Když bylo k dispozici tankování, byli jsme rychlejší, protože auta byla lehčí. Nemyslím, že jsou teď snáze ovladatelná, nazval bych je prostě jiná," tvrdí pilot, který během své kariéry měl za zády jak desetiválce a osmiválce, tak i současné šestiválce.
Brazilec se domnívá, že k problému nelze přistupovat vědeckým způsobem, který je dle jeho názoru příliš zjednodušující. Nelze prostě vzít dřívější a současné časy, porovnat je a z rozdílu usuzovat, jestli se vůz ovládá snáze nebo obtížněji. "Teď se říká, že je směšně snadné řídit monopost F1. Jsem ale přesvědčen, že i zkušený řidič by s tím měl dost velký problém!"
Massa je ohledně nových změn ve snaze dosáhnout významného pokroku opatrný. "Pokud se mě zeptáte, jestli bych chtěl rychlejší auto s větším přítlakem, odpovím samozřejmě ano. Ale nemyslím, že je nutné ho za každou cenu dělat náročnější. Možná ohledně fyzického vypětí, ale rozhodně by nemělo být hůře ovladatelné," myslí si Massa.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.