Dohady o tom, zda je nebo není současné monoposty F1 ovládat se táhnou už nějakou dobu. Jeden proud tvrdí, že pokud se mohou prosazovat mladíci jako Verstappen, nebude už to nejspíš tak namáhavé jako dříve. Názor druhé skupiny reprezentuje veterán v závodním poli Felipe Massa.
Návrhy změn, kterými má Formule 1 do sezóny 2017 projít, jsou zčásti motivovány nejen zvýšením atraktivity, vyšší rychlostí a touhou po silnějších motorech, ale mají rovněž potlačit názor, že v posledních letech jejich ovládání není pro piloty takovou výzvou.
Felipe Massa, který letos ukončil svou třináctou sezónu v F1 a řadí se tudíž k těm nejzkušenějším, vidí celou záležitost jinak. "Když bylo k dispozici tankování, byli jsme rychlejší, protože auta byla lehčí. Nemyslím, že jsou teď snáze ovladatelná, nazval bych je prostě jiná," tvrdí pilot, který během své kariéry měl za zády jak desetiválce a osmiválce, tak i současné šestiválce.
Brazilec se domnívá, že k problému nelze přistupovat vědeckým způsobem, který je dle jeho názoru příliš zjednodušující. Nelze prostě vzít dřívější a současné časy, porovnat je a z rozdílu usuzovat, jestli se vůz ovládá snáze nebo obtížněji. "Teď se říká, že je směšně snadné řídit monopost F1. Jsem ale přesvědčen, že i zkušený řidič by s tím měl dost velký problém!"
Massa je ohledně nových změn ve snaze dosáhnout významného pokroku opatrný. "Pokud se mě zeptáte, jestli bych chtěl rychlejší auto s větším přítlakem, odpovím samozřejmě ano. Ale nemyslím, že je nutné ho za každou cenu dělat náročnější. Možná ohledně fyzického vypětí, ale rozhodně by nemělo být hůře ovladatelné," myslí si Massa.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.