Letošní ročník sotva skončil a už se sbírají prognózy na ten příští. S ohledem na závěrečné závody v Mexiku, Brazílii a Abú Zabí je plno lidí přesvědčeno, že Nico Rosberg konečně vykročí ze stínu Lewise Hamiltona.
Podobného názoru je sir John Young "Jackie" Stewart, trojnásobný mistr světa a někdejší pilot značek BRM, Matra, March a Tyrrell. Šestasedmdesátiletý Skot byl ohromen vzepětím, které německý pilot předvedl v závěru sezóny. Když k tomu přičte svůj názor, že německý tým bude i příští rok disponovat nejlepším vozem, rovnice se zdá být jasná. Aspoň pro Stewarta.
"Pokud si Mercedes udrží náskok, což se dá téměř s jistotou očekávat, bude to asi hodně podobné letošnímu roku, ale nesmíme zapomínat na Rosberga. Jeho tentokrát asi těžko něco zastaví. Je rychlý. Byli jsme svědky toho, jak několikrát hladce porazil Hamiltona v boji o pole-position. Byl bych rád, kdyby konečně vyhrál titul. To by bylo moc dobré," předpovídá Stewart.
Někdejší pilot, který se dokonce honosí vzdáleným příbuzenským poměrem s Jimem Clarkem považuje Rosberga za "jemného" pilota, na rozdíl od Hamiltona, jehož nazývá "velmi agresivního". "Ale někdy vás agresivita může také zradit. Není pochyb o tom, že Nico je velmi dobrý. Potíž je v tom, nestačí být jenom dobrý, musel udělat ještě ten krůček navíc. Předpokládám, že Mercedes nakonec bude poražen, ale nejsem si docela jistý, jestli ostatní týmy budou příští rok natolik dobré, aby to dokázaly. Více než vteřina na kolo je poměrně hodně, pak už nejde o závodění. Pokud bude mít Mercedes nadále dost peněz - jak pro podvozek, tak pro motory - bude ho opravdu těžké zdolat," dodává Stewart. Nicméně je přesvědčen, že vzájemný souboj Rosberga a Hamiltona v příštím roce může formuli 1 hodně pomoci.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.