Letošní ročník sotva skončil a už se sbírají prognózy na ten příští. S ohledem na závěrečné závody v Mexiku, Brazílii a Abú Zabí je plno lidí přesvědčeno, že Nico Rosberg konečně vykročí ze stínu Lewise Hamiltona.
Podobného názoru je sir John Young "Jackie" Stewart, trojnásobný mistr světa a někdejší pilot značek BRM, Matra, March a Tyrrell. Šestasedmdesátiletý Skot byl ohromen vzepětím, které německý pilot předvedl v závěru sezóny. Když k tomu přičte svůj názor, že německý tým bude i příští rok disponovat nejlepším vozem, rovnice se zdá být jasná. Aspoň pro Stewarta.
"Pokud si Mercedes udrží náskok, což se dá téměř s jistotou očekávat, bude to asi hodně podobné letošnímu roku, ale nesmíme zapomínat na Rosberga. Jeho tentokrát asi těžko něco zastaví. Je rychlý. Byli jsme svědky toho, jak několikrát hladce porazil Hamiltona v boji o pole-position. Byl bych rád, kdyby konečně vyhrál titul. To by bylo moc dobré," předpovídá Stewart.
Někdejší pilot, který se dokonce honosí vzdáleným příbuzenským poměrem s Jimem Clarkem považuje Rosberga za "jemného" pilota, na rozdíl od Hamiltona, jehož nazývá "velmi agresivního". "Ale někdy vás agresivita může také zradit. Není pochyb o tom, že Nico je velmi dobrý. Potíž je v tom, nestačí být jenom dobrý, musel udělat ještě ten krůček navíc. Předpokládám, že Mercedes nakonec bude poražen, ale nejsem si docela jistý, jestli ostatní týmy budou příští rok natolik dobré, aby to dokázaly. Více než vteřina na kolo je poměrně hodně, pak už nejde o závodění. Pokud bude mít Mercedes nadále dost peněz - jak pro podvozek, tak pro motory - bude ho opravdu těžké zdolat," dodává Stewart. Nicméně je přesvědčen, že vzájemný souboj Rosberga a Hamiltona v příštím roce může formuli 1 hodně pomoci.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.