Ve změněných pravidlech sportovních předpisů ze strany FIA by Pirelli mohlo v roce 2016 počítat až s 12 testovacími dny. "Jediným účelem" má být napomoci italskému dodavateli s vývojem pneumatik.
Pirelli v říjnu dostalo tříletou smlouvu na dodávky pneumatik pro F1 v letech 2017-2019; od té doby usilovalo o větší počet testovacích dnů, zvláště kvůli změnám, které se očekávají před sezónou 2017 a budou se ve velké míře týkat i pneumatik. S ohledem na požadavek, aby se rychlost vozů zvýšila až o pět vteřin na jedno kolo, Pirelli žádalo o větší počet testovacích dnů pro rok 2016, jinak italská firma hrozila odchodem z F1.
FIA nyní potvrdila, že Pirelli bude mít k dispozici 12 dnů, rozdělených do šesti dvoudenních testů. Jak bylo zdůrazněno, jediným účelem budou zkoušky pneumatik. "Po konzultaci s týmy a jmenování dodavatele pneumatik si FIA vyhrazuje právo organizovat až šest dvoudenních testů s výlučným zaměřením na poskytnutí možnosti zlepšit dodavateli pneumatik konstrukci svých výrobků," uvádí se v oficiálním prohlášení.
Pirelli zrovna tak požaduje opakování dvanáctihodinového testu po skončení sezóny v Abú Zabí na okruhu Jas Marina. V lednu by pak měla následovat "mokrá varianta" na tradičním testovacím okruhu v Le Castellet.
Pirelli také zdůraznilo, že do tohoto pátku, tedy 11. 12. je nutno nahlásit podle předpisů FIA výběr směsí pro Grand Prix Austrálie, která se bude konat ve dnech 18. až 20. března 2016. "Týmy musí informovat FIA ne méně než osm týdnů před začátkem každého závodu konaného v Evropě a dva týdny u mimoevropských závodů, jaké specifikace chtějí pro své piloty použít."
Týmy, které se na trati objeví poprvé až v předsezónních testech v Barceloně, bude nutno postoupit větší riziko ohledně jejich volby do prvního závodu sezóny.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.