Ve změněných pravidlech sportovních předpisů ze strany FIA by Pirelli mohlo v roce 2016 počítat až s 12 testovacími dny. "Jediným účelem" má být napomoci italskému dodavateli s vývojem pneumatik.
Pirelli v říjnu dostalo tříletou smlouvu na dodávky pneumatik pro F1 v letech 2017-2019; od té doby usilovalo o větší počet testovacích dnů, zvláště kvůli změnám, které se očekávají před sezónou 2017 a budou se ve velké míře týkat i pneumatik. S ohledem na požadavek, aby se rychlost vozů zvýšila až o pět vteřin na jedno kolo, Pirelli žádalo o větší počet testovacích dnů pro rok 2016, jinak italská firma hrozila odchodem z F1.
FIA nyní potvrdila, že Pirelli bude mít k dispozici 12 dnů, rozdělených do šesti dvoudenních testů. Jak bylo zdůrazněno, jediným účelem budou zkoušky pneumatik. "Po konzultaci s týmy a jmenování dodavatele pneumatik si FIA vyhrazuje právo organizovat až šest dvoudenních testů s výlučným zaměřením na poskytnutí možnosti zlepšit dodavateli pneumatik konstrukci svých výrobků," uvádí se v oficiálním prohlášení.
Pirelli zrovna tak požaduje opakování dvanáctihodinového testu po skončení sezóny v Abú Zabí na okruhu Jas Marina. V lednu by pak měla následovat "mokrá varianta" na tradičním testovacím okruhu v Le Castellet.
Pirelli také zdůraznilo, že do tohoto pátku, tedy 11. 12. je nutno nahlásit podle předpisů FIA výběr směsí pro Grand Prix Austrálie, která se bude konat ve dnech 18. až 20. března 2016. "Týmy musí informovat FIA ne méně než osm týdnů před začátkem každého závodu konaného v Evropě a dva týdny u mimoevropských závodů, jaké specifikace chtějí pro své piloty použít."
Týmy, které se na trati objeví poprvé až v předsezónních testech v Barceloně, bude nutno postoupit větší riziko ohledně jejich volby do prvního závodu sezóny.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.