Ve změněných pravidlech sportovních předpisů ze strany FIA by Pirelli mohlo v roce 2016 počítat až s 12 testovacími dny. "Jediným účelem" má být napomoci italskému dodavateli s vývojem pneumatik.
Pirelli v říjnu dostalo tříletou smlouvu na dodávky pneumatik pro F1 v letech 2017-2019; od té doby usilovalo o větší počet testovacích dnů, zvláště kvůli změnám, které se očekávají před sezónou 2017 a budou se ve velké míře týkat i pneumatik. S ohledem na požadavek, aby se rychlost vozů zvýšila až o pět vteřin na jedno kolo, Pirelli žádalo o větší počet testovacích dnů pro rok 2016, jinak italská firma hrozila odchodem z F1.
FIA nyní potvrdila, že Pirelli bude mít k dispozici 12 dnů, rozdělených do šesti dvoudenních testů. Jak bylo zdůrazněno, jediným účelem budou zkoušky pneumatik. "Po konzultaci s týmy a jmenování dodavatele pneumatik si FIA vyhrazuje právo organizovat až šest dvoudenních testů s výlučným zaměřením na poskytnutí možnosti zlepšit dodavateli pneumatik konstrukci svých výrobků," uvádí se v oficiálním prohlášení.
Pirelli zrovna tak požaduje opakování dvanáctihodinového testu po skončení sezóny v Abú Zabí na okruhu Jas Marina. V lednu by pak měla následovat "mokrá varianta" na tradičním testovacím okruhu v Le Castellet.
Pirelli také zdůraznilo, že do tohoto pátku, tedy 11. 12. je nutno nahlásit podle předpisů FIA výběr směsí pro Grand Prix Austrálie, která se bude konat ve dnech 18. až 20. března 2016. "Týmy musí informovat FIA ne méně než osm týdnů před začátkem každého závodu konaného v Evropě a dva týdny u mimoevropských závodů, jaké specifikace chtějí pro své piloty použít."
Týmy, které se na trati objeví poprvé až v předsezónních testech v Barceloně, bude nutno postoupit větší riziko ohledně jejich volby do prvního závodu sezóny.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.