V posledních dnech se pětaosmdesátiletý boss F1 Bernie Ecclestone vyjadřoval v různých médiích k otázkám klesajícího zájmu o Formuli 1. Jeho názory vyvolávaly velké množství komentářů, nepochybně tomu tak bude i v posledním případě.
Je to v podstatě jenom pár desítek hodin, kdy "Malý Napoleon" označil za původce úpadku Formule 1 tým Mercedes, protože ji svou dominancí udělal nudnou. Bernie má za to, že jde o ještě horší situaci než v případě čtyřleté nadvlády Red Bullu.
"Televizní sledovanost klesá, týmy bojují o přežití. Něco se musí udělat," hřímá Ecclestone a hledá další viníky nastálé situace. Při nedávné schůzi Světové rady motorsportu byli Ecclestone a prezident FIA Jean Todt pověřeni "mandátem", aby se pustili do odstranění problémů, které nelze řešit obvyklými demokratickými procesy.
Ecclestone ale přišel s variantou, že za podstatnou část potíží odpovídá sám prezident FIA. Ve srovnání s jeho předchůdcem Maxem Mosleyem je méně razantní, málo praktický a rozhodný. "Zabývá se spoustu jiných věcí, daleko víc se zajímá o bezpečnost silničního provozu než o samotnou Formuli 1 nebo sportovní stránku jako takovou. Možná by se měl z F1 stáhnout a povolat na své místo někoho jiného, kdo danou problematiku zvládne lépe," uvedl Ecclestone.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.