Letošní sezóna byla pro McLaren strastiplná, ale tým si z ní hodlá vzít ponaučení. Jedním z kroků, které tým hodlá udělat, je zásadní změna v oblasti investic. Ron Dennis se hodlá zaměřit na doposud nepříliš obvyklé, ale s ohledem na světový vývoj logické destinace.
Ačkoliv odmítl sedmašedesátiletý boss týmu sdělit detailní podrobnosti, podle dostupných zpráv by měl jednat s potenciálními investory v Číně. Ron Dennis by měl v tuto chvíli kontrolovat 75 % akcií McLarenu, zbylých 25 % patří Mansouru Ojjehovi. S bahrajnským svrchovaným fondem Mumtalakat se Dennis loni v srpnu dohodl na odkoupení 50 % stáje F1, fond však má 41 % podílu v McLaren Automotive.
Na otázku ohledně současného podílu Dennis serveru autosport.com uvedl: "Během celé historie McLarenu docházelo v kapitálové sféře k nějakým pohybům, takže nejde o nic neobvyklého. Naším cílem z hlediska akcionářů je stále usilovat o další růst. Proces, kterým nyní procházíme, bere v potaz potřebu vybudování větší a silnější organizace, odpovídající zdrojům ostatních soupeřů, protože závodit proti Mercedesu či Ferrari není vůbec snadné."
Závodní stáj F1 dnes tvoří asi třetinu společnosti McLaren Technology Group, která mimo ni provozuje ještě další závodní oddělení, zabývá se zdravotním výzkumem a finanční analytkou. Dennis podotýká, že pokud se má tým F1 vrátit na svou původní úroveň, musí vyvíjet další úsilí i mimo závodní trať. "Obchodní model F1 v dlouhodobém horizontu není atraktivní, je třeba si uvědomit, že od roku 1966, kdy Bruce McLaren vstoupil s vlastní stájí do F1, ji opustilo už 110 týmů, a my rozhodně nechceme být jedním z nich. Způsob, jak se tomuto nebezpečí vyhnout, je vybudovat širší základnu, která bude podporovat tým Formule 1 jako důležitou součást našeho podnikání," vysvětluje Dennis.
Na argumenty, že špatné výsledky rozhodně těžko získají přízeň nových investorů Dennis prohlásil: "Nikdy není dobré, když se nedaří, ale pořád je to součást naší značky a také to k podnikání patří. Růstu v soukromé společnosti můžete dosáhnout dvěma způsoby: získané peníze budete investovat do budoucnosti nebo musíte najít docela jiný přístup, kterým jsem se poslední čtyři měsíce zabýval, což byl hlavní důvod, proč jste mě neviděli v minulých závodech v paddocku. Je to hodně složitý proces, který ještě nějakou dobu potrvá. Až se dostaneme tam, kde chceme a potřebujeme být, završíme obrovský krok a já se o něj s vámi rád podělím," tváří se stále tajemně Dennis.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.