Letošní sezóna byla pro McLaren strastiplná, ale tým si z ní hodlá vzít ponaučení. Jedním z kroků, které tým hodlá udělat, je zásadní změna v oblasti investic. Ron Dennis se hodlá zaměřit na doposud nepříliš obvyklé, ale s ohledem na světový vývoj logické destinace.
Ačkoliv odmítl sedmašedesátiletý boss týmu sdělit detailní podrobnosti, podle dostupných zpráv by měl jednat s potenciálními investory v Číně. Ron Dennis by měl v tuto chvíli kontrolovat 75 % akcií McLarenu, zbylých 25 % patří Mansouru Ojjehovi. S bahrajnským svrchovaným fondem Mumtalakat se Dennis loni v srpnu dohodl na odkoupení 50 % stáje F1, fond však má 41 % podílu v McLaren Automotive.
Na otázku ohledně současného podílu Dennis serveru autosport.com uvedl: "Během celé historie McLarenu docházelo v kapitálové sféře k nějakým pohybům, takže nejde o nic neobvyklého. Naším cílem z hlediska akcionářů je stále usilovat o další růst. Proces, kterým nyní procházíme, bere v potaz potřebu vybudování větší a silnější organizace, odpovídající zdrojům ostatních soupeřů, protože závodit proti Mercedesu či Ferrari není vůbec snadné."
Závodní stáj F1 dnes tvoří asi třetinu společnosti McLaren Technology Group, která mimo ni provozuje ještě další závodní oddělení, zabývá se zdravotním výzkumem a finanční analytkou. Dennis podotýká, že pokud se má tým F1 vrátit na svou původní úroveň, musí vyvíjet další úsilí i mimo závodní trať. "Obchodní model F1 v dlouhodobém horizontu není atraktivní, je třeba si uvědomit, že od roku 1966, kdy Bruce McLaren vstoupil s vlastní stájí do F1, ji opustilo už 110 týmů, a my rozhodně nechceme být jedním z nich. Způsob, jak se tomuto nebezpečí vyhnout, je vybudovat širší základnu, která bude podporovat tým Formule 1 jako důležitou součást našeho podnikání," vysvětluje Dennis.
Na argumenty, že špatné výsledky rozhodně těžko získají přízeň nových investorů Dennis prohlásil: "Nikdy není dobré, když se nedaří, ale pořád je to součást naší značky a také to k podnikání patří. Růstu v soukromé společnosti můžete dosáhnout dvěma způsoby: získané peníze budete investovat do budoucnosti nebo musíte najít docela jiný přístup, kterým jsem se poslední čtyři měsíce zabýval, což byl hlavní důvod, proč jste mě neviděli v minulých závodech v paddocku. Je to hodně složitý proces, který ještě nějakou dobu potrvá. Až se dostaneme tam, kde chceme a potřebujeme být, završíme obrovský krok a já se o něj s vámi rád podělím," tváří se stále tajemně Dennis.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.