Letošní sezóna byla pro McLaren strastiplná, ale tým si z ní hodlá vzít ponaučení. Jedním z kroků, které tým hodlá udělat, je zásadní změna v oblasti investic. Ron Dennis se hodlá zaměřit na doposud nepříliš obvyklé, ale s ohledem na světový vývoj logické destinace.
Ačkoliv odmítl sedmašedesátiletý boss týmu sdělit detailní podrobnosti, podle dostupných zpráv by měl jednat s potenciálními investory v Číně. Ron Dennis by měl v tuto chvíli kontrolovat 75 % akcií McLarenu, zbylých 25 % patří Mansouru Ojjehovi. S bahrajnským svrchovaným fondem Mumtalakat se Dennis loni v srpnu dohodl na odkoupení 50 % stáje F1, fond však má 41 % podílu v McLaren Automotive.
Na otázku ohledně současného podílu Dennis serveru autosport.com uvedl: "Během celé historie McLarenu docházelo v kapitálové sféře k nějakým pohybům, takže nejde o nic neobvyklého. Naším cílem z hlediska akcionářů je stále usilovat o další růst. Proces, kterým nyní procházíme, bere v potaz potřebu vybudování větší a silnější organizace, odpovídající zdrojům ostatních soupeřů, protože závodit proti Mercedesu či Ferrari není vůbec snadné."
Závodní stáj F1 dnes tvoří asi třetinu společnosti McLaren Technology Group, která mimo ni provozuje ještě další závodní oddělení, zabývá se zdravotním výzkumem a finanční analytkou. Dennis podotýká, že pokud se má tým F1 vrátit na svou původní úroveň, musí vyvíjet další úsilí i mimo závodní trať. "Obchodní model F1 v dlouhodobém horizontu není atraktivní, je třeba si uvědomit, že od roku 1966, kdy Bruce McLaren vstoupil s vlastní stájí do F1, ji opustilo už 110 týmů, a my rozhodně nechceme být jedním z nich. Způsob, jak se tomuto nebezpečí vyhnout, je vybudovat širší základnu, která bude podporovat tým Formule 1 jako důležitou součást našeho podnikání," vysvětluje Dennis.
Na argumenty, že špatné výsledky rozhodně těžko získají přízeň nových investorů Dennis prohlásil: "Nikdy není dobré, když se nedaří, ale pořád je to součást naší značky a také to k podnikání patří. Růstu v soukromé společnosti můžete dosáhnout dvěma způsoby: získané peníze budete investovat do budoucnosti nebo musíte najít docela jiný přístup, kterým jsem se poslední čtyři měsíce zabýval, což byl hlavní důvod, proč jste mě neviděli v minulých závodech v paddocku. Je to hodně složitý proces, který ještě nějakou dobu potrvá. Až se dostaneme tam, kde chceme a potřebujeme být, završíme obrovský krok a já se o něj s vámi rád podělím," tváří se stále tajemně Dennis.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.