Letošní sezóna byla pro McLaren strastiplná, ale tým si z ní hodlá vzít ponaučení. Jedním z kroků, které tým hodlá udělat, je zásadní změna v oblasti investic. Ron Dennis se hodlá zaměřit na doposud nepříliš obvyklé, ale s ohledem na světový vývoj logické destinace.
Ačkoliv odmítl sedmašedesátiletý boss týmu sdělit detailní podrobnosti, podle dostupných zpráv by měl jednat s potenciálními investory v Číně. Ron Dennis by měl v tuto chvíli kontrolovat 75 % akcií McLarenu, zbylých 25 % patří Mansouru Ojjehovi. S bahrajnským svrchovaným fondem Mumtalakat se Dennis loni v srpnu dohodl na odkoupení 50 % stáje F1, fond však má 41 % podílu v McLaren Automotive.
Na otázku ohledně současného podílu Dennis serveru autosport.com uvedl: "Během celé historie McLarenu docházelo v kapitálové sféře k nějakým pohybům, takže nejde o nic neobvyklého. Naším cílem z hlediska akcionářů je stále usilovat o další růst. Proces, kterým nyní procházíme, bere v potaz potřebu vybudování větší a silnější organizace, odpovídající zdrojům ostatních soupeřů, protože závodit proti Mercedesu či Ferrari není vůbec snadné."
Závodní stáj F1 dnes tvoří asi třetinu společnosti McLaren Technology Group, která mimo ni provozuje ještě další závodní oddělení, zabývá se zdravotním výzkumem a finanční analytkou. Dennis podotýká, že pokud se má tým F1 vrátit na svou původní úroveň, musí vyvíjet další úsilí i mimo závodní trať. "Obchodní model F1 v dlouhodobém horizontu není atraktivní, je třeba si uvědomit, že od roku 1966, kdy Bruce McLaren vstoupil s vlastní stájí do F1, ji opustilo už 110 týmů, a my rozhodně nechceme být jedním z nich. Způsob, jak se tomuto nebezpečí vyhnout, je vybudovat širší základnu, která bude podporovat tým Formule 1 jako důležitou součást našeho podnikání," vysvětluje Dennis.
Na argumenty, že špatné výsledky rozhodně těžko získají přízeň nových investorů Dennis prohlásil: "Nikdy není dobré, když se nedaří, ale pořád je to součást naší značky a také to k podnikání patří. Růstu v soukromé společnosti můžete dosáhnout dvěma způsoby: získané peníze budete investovat do budoucnosti nebo musíte najít docela jiný přístup, kterým jsem se poslední čtyři měsíce zabýval, což byl hlavní důvod, proč jste mě neviděli v minulých závodech v paddocku. Je to hodně složitý proces, který ještě nějakou dobu potrvá. Až se dostaneme tam, kde chceme a potřebujeme být, završíme obrovský krok a já se o něj s vámi rád podělím," tváří se stále tajemně Dennis.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.