Podobných případů v F1 už pár známe, asi nejvíc se "proslavili" uprchlíci z týmu Shadow, kteří si odnesli veškerou dokumentaci a během jednoho měsíce vystavěli konkurenční Arrows. Celý případ se nakonec dostal k soudu.
Tony Southgate tehdy marně objahoval své konstruktérské duševní vlastnictví, Arrows musel svůj vůz stáhnout z trati, ovšem než se tak stalo, nový tým už měl připravenou náhradu. Další případy už jsou mnohem čerstvějšího data, mezi nimi i špionážní aféra McLarenu, která pro tým znamenala vyloučení z Poháru konstruktérů 2007, proto se podívejme, co je příčinou zvýšeného zájmu o stáje Mercedes a Ferrari.
Jde o to, že dodavatel motorů pro tým F1 Mercedes Petronas, konkrétně Mercedes-Benz High Performance Powertrains, žaluje inženýra Benjamina Hoylea, který v pondělí 19. října 2015 propuštěn. Jeho kontrakt ale doběhne až v tomto měsíci a Hoyle oznámil, že má v úmyslu přejít do stáje Ferrari. Podle oznámení jeho bývalého zaměstnavatele si Hoyle odnesl soubory včetně zprávy z Grand Prix Maďarska 2015 týkající se přímo motorů Mercedes, dále pak soubory, které obsahují kódy potřebné k dešifrování dat závodních souborů.
Podle obžaloby Hoyle "jednal s cílem zničit nebo vážně poškodit pracovní vztah postavený na vzájemné důvěře. Pan Hoyle by svým jednáním týmu Ferrari poskytl protiprávní výhodu."
Mercedes postupuje po tvrdé právní liniiBenjamin Hoyle nastoupil jako jeden ze čtyř vedoucích týmu v oddělení Mercedesu, připravující agregáty pro stáje Mercedes, Force India, Williams a Lotus, v roce 2012. Vedení společnosti 21. května oznámil, že po vypršení smlouvy v prosinci 2015 hodlá od Mercedesu odejít. Krátce poté si někdo v německé automobilce uvědomil, že Hoyle má v úmyslu posílit tým Ferrari, proto byl inženýr převeden na fukci, která přímo s F1 nesouvisí. Dostal novou e-mailovou adresu a z jeho notebooku byly odstraněny a z jeho notebooku byla odstraněna příslušná data.
Ovšem podle obžaloby byl Hoyle přistižen při hledání závodních zpráv a důvěrných dat. Své provinění se pokoušel zakrýt smazáním dat. Odmítl také možnost se k aféře vyjádřit prostřednictvím své osobní stránky na Linkedinu. Mercedes nyní usiluje o návrat veškerých informací a dokumentů, požaduje uhrazení právních poplatků a chce dosáhnout zablokování odchodu Hoylea k týmu Ferrari nebo kterékoli jiné konkurenční stáje F1 v následující sezóně.
"Žaloba je vedena ze strany Mercedes-Benz High Performance Powertrains Ltd. proti zaměstnanci. Společnost přijala patřičné právní kroky k ochraně svého duševního vlastnictví," vydal Mercedes prostřednictvím e-mailu oficiální prohlášení.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.