Prohlášení pětaosmdesátiletého principála F1 mají někdy nádech kouzla nechtěného. Jeho vyjádření se nesou v duchu "objevení Ameriky", snad mají jen poněkud snižující se periodicitu. Ostatně, posuďte sami.
Sebastian Vettel musí příští rok dobýt titul mistra světa, protože dominance Mercedesu kazí pověst F1, bije na poplach Bernie Ecclestone. Pokud mu někdo bude chtít připomenout, že před vozy s trojcípou hvězdou dominovaly ještě větším způsobem Red Bully, má boss F1 připraveno patřičné vysvětlení. Zatímco v ve dvou sezónách (2010 a 2012) bojoval Vettel na Red Bullu o titul do posledního závodu, letos bylo o koruně šampióna rozhodnuto už tři závody před koncem. Že i Vettel ve své úspěšné čtyřletce vodil soupeře doslova za ručičku (2011, 2013) už mu raději uniká. Pro něj je v tuto chvíli červenou muletou Mercedes.
"Tohle našemu sportu vůbec neprospívá. Dělá ho to nudným. Dominance Mercedesu je taková, že se mnoho lidí jenom podívá na start a pak vypnou televizi, protože Mercedes udělá ze závodu jenom další »reprízu«," rozčiluje se Ecclestone. Proto doufá, že Ferrari bude pokračovat v nastoupené cestě a zachrání důležitost F1.
"Ferrari se stane Formulí 1 a Formule 1 Ferrari. Tohle manželství trvá hodně dlouhou dobu, opakovaně bylo obnoveno a musí pokračovat," zdůraznil Ecclestone fakt, že maranellská stáj je od vyhlášení oficiálního mistrovství F1 jedinou, která se zúčastnila všech vypsaných ročníků. V některých závodech chyběla, ale jednotlivých ročnících šampionátu ani jednou.
"Rád bych, aby Vettel příští rok ukončil nadvládu Mercedesu," doufá Ecclestone, i když může jít o přání, které nedojde naplnění. Každopádně přes občasné řeči o výjimečnosti F1 Ecclestone začíná pociťovat ztrátu zájmu o F1 a musí konstatovat, že různé umělé pokusy jí vrátit atraktivitu zatím příliš nezabírají.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.