Prohlášení pětaosmdesátiletého principála F1 mají někdy nádech kouzla nechtěného. Jeho vyjádření se nesou v duchu "objevení Ameriky", snad mají jen poněkud snižující se periodicitu. Ostatně, posuďte sami.
Sebastian Vettel musí příští rok dobýt titul mistra světa, protože dominance Mercedesu kazí pověst F1, bije na poplach Bernie Ecclestone. Pokud mu někdo bude chtít připomenout, že před vozy s trojcípou hvězdou dominovaly ještě větším způsobem Red Bully, má boss F1 připraveno patřičné vysvětlení. Zatímco v ve dvou sezónách (2010 a 2012) bojoval Vettel na Red Bullu o titul do posledního závodu, letos bylo o koruně šampióna rozhodnuto už tři závody před koncem. Že i Vettel ve své úspěšné čtyřletce vodil soupeře doslova za ručičku (2011, 2013) už mu raději uniká. Pro něj je v tuto chvíli červenou muletou Mercedes.
"Tohle našemu sportu vůbec neprospívá. Dělá ho to nudným. Dominance Mercedesu je taková, že se mnoho lidí jenom podívá na start a pak vypnou televizi, protože Mercedes udělá ze závodu jenom další »reprízu«," rozčiluje se Ecclestone. Proto doufá, že Ferrari bude pokračovat v nastoupené cestě a zachrání důležitost F1.
"Ferrari se stane Formulí 1 a Formule 1 Ferrari. Tohle manželství trvá hodně dlouhou dobu, opakovaně bylo obnoveno a musí pokračovat," zdůraznil Ecclestone fakt, že maranellská stáj je od vyhlášení oficiálního mistrovství F1 jedinou, která se zúčastnila všech vypsaných ročníků. V některých závodech chyběla, ale jednotlivých ročnících šampionátu ani jednou.
"Rád bych, aby Vettel příští rok ukončil nadvládu Mercedesu," doufá Ecclestone, i když může jít o přání, které nedojde naplnění. Každopádně přes občasné řeči o výjimečnosti F1 Ecclestone začíná pociťovat ztrátu zájmu o F1 a musí konstatovat, že různé umělé pokusy jí vrátit atraktivitu zatím příliš nezabírají.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.