Prohlášení pětaosmdesátiletého principála F1 mají někdy nádech kouzla nechtěného. Jeho vyjádření se nesou v duchu "objevení Ameriky", snad mají jen poněkud snižující se periodicitu. Ostatně, posuďte sami.
Sebastian Vettel musí příští rok dobýt titul mistra světa, protože dominance Mercedesu kazí pověst F1, bije na poplach Bernie Ecclestone. Pokud mu někdo bude chtít připomenout, že před vozy s trojcípou hvězdou dominovaly ještě větším způsobem Red Bully, má boss F1 připraveno patřičné vysvětlení. Zatímco v ve dvou sezónách (2010 a 2012) bojoval Vettel na Red Bullu o titul do posledního závodu, letos bylo o koruně šampióna rozhodnuto už tři závody před koncem. Že i Vettel ve své úspěšné čtyřletce vodil soupeře doslova za ručičku (2011, 2013) už mu raději uniká. Pro něj je v tuto chvíli červenou muletou Mercedes.
"Tohle našemu sportu vůbec neprospívá. Dělá ho to nudným. Dominance Mercedesu je taková, že se mnoho lidí jenom podívá na start a pak vypnou televizi, protože Mercedes udělá ze závodu jenom další »reprízu«," rozčiluje se Ecclestone. Proto doufá, že Ferrari bude pokračovat v nastoupené cestě a zachrání důležitost F1.
"Ferrari se stane Formulí 1 a Formule 1 Ferrari. Tohle manželství trvá hodně dlouhou dobu, opakovaně bylo obnoveno a musí pokračovat," zdůraznil Ecclestone fakt, že maranellská stáj je od vyhlášení oficiálního mistrovství F1 jedinou, která se zúčastnila všech vypsaných ročníků. V některých závodech chyběla, ale jednotlivých ročnících šampionátu ani jednou.
"Rád bych, aby Vettel příští rok ukončil nadvládu Mercedesu," doufá Ecclestone, i když může jít o přání, které nedojde naplnění. Každopádně přes občasné řeči o výjimečnosti F1 Ecclestone začíná pociťovat ztrátu zájmu o F1 a musí konstatovat, že různé umělé pokusy jí vrátit atraktivitu zatím příliš nezabírají.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.