Prohlášení pětaosmdesátiletého principála F1 mají někdy nádech kouzla nechtěného. Jeho vyjádření se nesou v duchu "objevení Ameriky", snad mají jen poněkud snižující se periodicitu. Ostatně, posuďte sami.
Sebastian Vettel musí příští rok dobýt titul mistra světa, protože dominance Mercedesu kazí pověst F1, bije na poplach Bernie Ecclestone. Pokud mu někdo bude chtít připomenout, že před vozy s trojcípou hvězdou dominovaly ještě větším způsobem Red Bully, má boss F1 připraveno patřičné vysvětlení. Zatímco v ve dvou sezónách (2010 a 2012) bojoval Vettel na Red Bullu o titul do posledního závodu, letos bylo o koruně šampióna rozhodnuto už tři závody před koncem. Že i Vettel ve své úspěšné čtyřletce vodil soupeře doslova za ručičku (2011, 2013) už mu raději uniká. Pro něj je v tuto chvíli červenou muletou Mercedes.
"Tohle našemu sportu vůbec neprospívá. Dělá ho to nudným. Dominance Mercedesu je taková, že se mnoho lidí jenom podívá na start a pak vypnou televizi, protože Mercedes udělá ze závodu jenom další »reprízu«," rozčiluje se Ecclestone. Proto doufá, že Ferrari bude pokračovat v nastoupené cestě a zachrání důležitost F1.
"Ferrari se stane Formulí 1 a Formule 1 Ferrari. Tohle manželství trvá hodně dlouhou dobu, opakovaně bylo obnoveno a musí pokračovat," zdůraznil Ecclestone fakt, že maranellská stáj je od vyhlášení oficiálního mistrovství F1 jedinou, která se zúčastnila všech vypsaných ročníků. V některých závodech chyběla, ale jednotlivých ročnících šampionátu ani jednou.
"Rád bych, aby Vettel příští rok ukončil nadvládu Mercedesu," doufá Ecclestone, i když může jít o přání, které nedojde naplnění. Každopádně přes občasné řeči o výjimečnosti F1 Ecclestone začíná pociťovat ztrátu zájmu o F1 a musí konstatovat, že různé umělé pokusy jí vrátit atraktivitu zatím příliš nezabírají.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.