Dlouhotrvající anabáze je u konce. Renault včera oznámil očekávané, třebaže místy zpochybňované rozhodnutí. Třetí éra francouzské automobilky s vlastním vozem F1 může začít, ovšem výkonný ředitel Renaultu varuje před přílišným optimismem.
Představa, že se Renault v příští sezóně katapultuje mezi nejlepší, je podle Carlose Ghosna hodně nereálná. Výkonný ředitel si je vědom, že návrat na samotnou špičku bude nějakou dobu trvat, hovoří o několikaletém horizontu.
"S ohledem na motivaci našich týmů bych to viděl tak na tři roky, než dosáhneme plné konkurenceschopnosti. Nadále budeme rozvíjet i svou roli dodavatele motorů. i když ta bude plně podřízena továrnímu týmu. Nejdůležitější dohodu jsme uzavřeli s Red Bullem," líčí další plány Ghosn francouzským novinám Le Figaro.
Ghosn byl rovněž zastáncem názoru, že pro Renault nemělo smysl dále setrvávat v F1 pouze jako poskytovatel motorů. "To nepřináší dostatečnou návratnost investic. Nyní je rozdělování příjmů z televizních práv příznivější, než tomu bylo v roce 2009. Také jsme měli na paměti historii značky. Jméno Renault je s Formulí 1 spojeno 40 let. Co se týče titulů, jsme druzí za Ferrari a před Mercedesem," dodává Ghosn.
Tady je ale třeba jeho tvrzení upřesnit. Výkonný ředitel Renaultu musel mít na mysli oblast motorů, kde Francouzsi stíhají Ferrari (16), zatímco od třetího Fordu Cosworth (10) už jim nebezpeční nehrozí. Nejblíže jsou zatím Honda (6) a Mercedes (4). Pokud bychom brali vítězství v Poháru konstruktérů, tam se Renault dělí o 6. až 9. místo s trojicí Cooper, Brabham a Mercedes. Komu tu chybí triumfy Stříbrných šípů z let 1954 a 1955 nechť si vzpomene, že tehdy ještě Pohár konstruktérů vyhlášen nebyl. V dlouhodobé tabulce vyhraných Grand Prix na poli motorů vede Ferrari (225) před legendárním Fordem Cosworth (176) - Renault je až třetí (168) před Mercedesem (131). V tabulce konstruktérů je Renault v počtu vyhraných závodů až na děleném sedmém místě s Brabhamem (35). Před ním jsou Ferrari, McLaren, Williams, Lotus, Red Bull a Mercedes.
"V Renaultu cítíme spojení s Formulí 1 a mohu říci, že to funguje i naopak, uznávají nás i lidé z FIA, FOM a nemálo našich soupeřů," tvrdí Ghosn s tím, že další podrobnosti o programu F1 Renault oznámí později.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.