Trvalo to asi déle, než mnozí lidé kolem Formule 1 čekali, ale nakonec po měsících jednání padlo definitivní rozhodnutí. Renault stvrdil, že příští rok bude figurovat ve startovním poli jeho vlastní vůz.
Po předchozích prohlášení, kdy dokonce výkonný ředitel Renaultu Carlos Ghosn hovořil o možném odchodu z F1. "Existovaly pouze dvě varianty, stoprocentní návrat nebo odchod. Po podrobném studiu jsem se rozhodl, že Renaultu bude od roku 2016 startovat v F1. Konečné detailní údaje poskytnuté hlavními zúčastněnými stranami nám dodaly dostatek důvěry přijmout tuto novou výzvu."
Ghosn však varuje nedočkavce, že úspěch staronové značky nemusí být okamžitý. "Naší ambicí je vyhrát, i když to asi bude nějaký čas trvat." Přitom je na co navazovat, Renault vyhrál šampionáty v letech 2005 a 2006 a v letech 2010 až 2013 poháněl mistrovské vozy Red Bull.
Ohledně dodávky motorů dalším týmům je Renault opatrný, prohlásil, že jeho comeback může "jisté omezení ohledně návratnosti jako dodavatel motorů. Jako kompletní tým bude Renault maximálně těžit ze svých vítězství. Návratnost investic je s ohledem na nové předpisy nezbytná," pokračuje Ghosn. Značka podle něj musí nyní získat větší kredit, který díky časté kritice v posledních dvou letech poněkud znevážen.
Ještě není všechno hotovoJak zástupci francouzské automobilky uvedli, převzetí Lotusu ještě není zcela kompletní, ale všichni mají zájem tuto záležitost v co nejkratším čase dokončit. "Hlavní dokumenty a smlouvy byly podepsány 3. prosince 2015. Renault a Lotus F1 Team vystupují jako nejlepší partneři, spolupracují už 15 let a mají na svém kontě dva tituly. Práce na dokončení podmínek převzetí ještě pokračují, ale dokončíme je v nejkratším možném horizontu," vysvětluje Ghosn.
V oficiálním prohlášení Renaultu ohledně potvrzeného převzetí týmu Lotus bylo rovněž uvedeno, že další podrobnosti o návratu týmu nesoucí jméno francouzské automobilky budou uvedeny v lednu.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.