Trvalo to asi déle, než mnozí lidé kolem Formule 1 čekali, ale nakonec po měsících jednání padlo definitivní rozhodnutí. Renault stvrdil, že příští rok bude figurovat ve startovním poli jeho vlastní vůz.
Po předchozích prohlášení, kdy dokonce výkonný ředitel Renaultu Carlos Ghosn hovořil o možném odchodu z F1. "Existovaly pouze dvě varianty, stoprocentní návrat nebo odchod. Po podrobném studiu jsem se rozhodl, že Renaultu bude od roku 2016 startovat v F1. Konečné detailní údaje poskytnuté hlavními zúčastněnými stranami nám dodaly dostatek důvěry přijmout tuto novou výzvu."
Ghosn však varuje nedočkavce, že úspěch staronové značky nemusí být okamžitý. "Naší ambicí je vyhrát, i když to asi bude nějaký čas trvat." Přitom je na co navazovat, Renault vyhrál šampionáty v letech 2005 a 2006 a v letech 2010 až 2013 poháněl mistrovské vozy Red Bull.
Ohledně dodávky motorů dalším týmům je Renault opatrný, prohlásil, že jeho comeback může "jisté omezení ohledně návratnosti jako dodavatel motorů. Jako kompletní tým bude Renault maximálně těžit ze svých vítězství. Návratnost investic je s ohledem na nové předpisy nezbytná," pokračuje Ghosn. Značka podle něj musí nyní získat větší kredit, který díky časté kritice v posledních dvou letech poněkud znevážen.
Ještě není všechno hotovoJak zástupci francouzské automobilky uvedli, převzetí Lotusu ještě není zcela kompletní, ale všichni mají zájem tuto záležitost v co nejkratším čase dokončit. "Hlavní dokumenty a smlouvy byly podepsány 3. prosince 2015. Renault a Lotus F1 Team vystupují jako nejlepší partneři, spolupracují už 15 let a mají na svém kontě dva tituly. Práce na dokončení podmínek převzetí ještě pokračují, ale dokončíme je v nejkratším možném horizontu," vysvětluje Ghosn.
V oficiálním prohlášení Renaultu ohledně potvrzeného převzetí týmu Lotus bylo rovněž uvedeno, že další podrobnosti o návratu týmu nesoucí jméno francouzské automobilky budou uvedeny v lednu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.