Měli by slavit a být nadšení, jakým způsobem opět vymazali konkurenci, místo toho napjatá situace mezi mistrem a vicemistrem světa u Mercedesu dělá vrásky na čele Toto Wolffa. Podle něj může mít jejich nevraživost dalekosáhlé důsledky.
Ačkoliv Lewis Hamilton trvá na tom, že jeho vyhrocený vztah s Nico Rosbergem tým Mercedes nijak nepoškozuje, zcela jiného názoru je šéf týmu Toto Wolff prohlásil, že pokud se tato situace urychleně nevyřeší, může dojít i k přehodnocení jezdecké sestavy. "Usilujeme o vítězství v závodě a vždycky je jeden z pilotů naštvaný. To se přelévá i na tým, proto to musí přestat!"
Na jeho slova reagoval Hamilton během svého vystoupení na BBC Radio 1. Podle něj není pro takové tvrzení žádný důkaz. "Je to vlastně trochu na hlavu, neměli bychom být titulováni jako »spoluhráči«. Problém je jen v tom, že ve Formuli 1 jsou šampionáty dva, zatímco ve většině ostatních sportů, jako třeba ve fotbale, jen jeden. Mercedes nás najal, abychom vyhráli Pohár konstruktérů, za to nás platí, ale kdo by nechtěl vyhrát i individuální mistrovství? Je to těžké."
Nikdy nebudeme nejlepší přáteléHamilton tvrdí, že soupeření mezi piloty téhož týmu je přirozené, jen se zejména s ohledem na Mercedes příliš medializuje. "Otázka týmového soupeření tu byla vždy, jen se teď neúměrně nafukuje. Šestnáctkrát jsme získali double, takže náš vztah ve skutečnosti na chod týmu žádný vliv nemá. Není to tak, že by to jednoho vyvedlo z míry a propadl by se v pořadí, nebo naopak. Myslím, že i lidé to celkem chápou a berou. Oba jsme odvedli skvělou práci."
Trojnásobný mistr světa také připomíná, že by každý měl brát v úvahu vztahy v týmu na rozdíl od soukromí. "Mercedesu žádné problémy nepůsobíme, nálada ve stáji je na takové úrovni, že už lepší ani být nemůže. Také proto, co pro tým děláme a jak to děláme. S Nicem nikdy nebudeme nejlepší přátelé, ale vycházíme spolu tak, aby to fungovalo. Ano, došlo sem tam k nějakému napětí... ale stejné je to ve všech ostatních oblastech sportu."
Roku 2016 se nebojímHamilton se rovněž vyjádřil k prognózám, že Rosberg závěrem sezóny posílil své sebevědomí a to se může přelít i do roku 2016, kdy má šanci konečně Hamiltona zdolat. "Já se cítím dobře. Závodím 22 let a cokoli jsem v minulosti udělal, to fungovalo. V posledních letech jsem se vrátil vždy silný a jistý. To je můj plán. Nikdy nevíte, co se bude dít, ale budu tvrdě pracovat na své kondici a vrátím se v nejlepším rozpoložení."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.