Každý odchod i loučení jsou vždy těžkým krokem, zvláště pokud vaše další cesta vede na pole nejistoty. Syn kanadského miliardáře Lawrence Strolla však hodlá využít "výjimečnou příležitost v rodící se kariéře".
Sedmnáctiletý Lance Stroll byl v rámci Grand Prix Abú Zabí potvrzen jako vývojový pilot stáje Williams, dle vlastních slov nadějný mladík doufá, že nastoupí stejnou cestu jako jeho předchůdce Valtteri Bottas, který stejnou funkci zaujal v roce 2011. Kanaďan kvůli tomu opouští Ferrariho akademii pilotů.
"Jistě, není to snadné rozhodnutí odejít. Je to pro mě skoro něco jako rodina, vždyť tu působím od roku 2010. Volba to byla skutečně obtížná, ale Williams představuje skutečně výjimečnou příležitost. V týmu mi věří a předpokládají, že v budoucnu budu hájit jejich barvy a nadále se jako pilot zlepšovat. Nevidí jenom víězství a tituly, ale také potenciál stát se dobrým pilotem," vysvětluje Stroll.
Svou budoucí roli u Williamse popisuje šampion italské Formule 4 (2014) následovně: "Čeká mě rozsáhlá práce na simulátoru, stejně jako spousta činnosti a učení přímo v továrně Williamsu v Grove, abych vůbec pochopil, jak Formule 1 funguje. To znamená, že budu přítomen i v paddocku Grand Prix v těch víkendech, kdy nedojde k termínové kolizi se závody Formule 3. I to mi pomůže při mé aklimatizaci v F1."
Stroll hájil barvy týmu Prema Powerteam F3, skončil na pátém místě, a vyhrál sérii Toyota Racing. Je si vědom silné podpory ze strany svého otce, sám říká, že při závodění nechce přeskakovat z jedné kategorie do druhé. "Zaměřil jsem se na Formuli 3 a rok 2016. Budu se věnovat jen jedné věci, jsem stále velmi mladý a mám dost času, není kam spěchat. Uvidíme, jak budu úspěšný v příštím roce, a pak se rozhodnu, co dál," dodává Stroll.
Williams vkládá naděje ve své odchovance"U Williamsu jsme se rozhodli využívat našich zdrojů a odborných vlastností za účelem pomoci mladým pilotům, aby využili svůj potenciál. To se nám vyplatilo v případě Valtteri Bottase, z nějž nyní vyrostl jeden z nejuznávanějších pilotů současné Formule. Lance jsme ohodnotili jako slibný talent budoucnosti a jsme rádi, že mu při jeho dalším vývoji můžeme naši podporu poskytnout. V tuto chvíli se těšíme na spolupráci v roce 2016 a věříme, že bude nadále pokračovat," vysvětluje pohnutky k Lanceho angažmá Claire Williams.
"Velice mě těší, že budu součástí tak skvělého týmu s bohatou historií a ověnčeného úspěchy. Nemohu se dočkat, až s týmem začnu spolupracovat a doufám, že v nadcházejících letech dosáhneme vynikajících úspěchů. V mé, stále ještě krátké kariéře, to je rozhodující okamžik. Dostat se do F1 bylo vždy mým hlavním cílem, řekl bych, že to platí od chvíle, kdy mi otec k pátým narozeninám koupil motokáru.
Williams za svou éru v F1 proslul péčí o začínající piloty, ať to byl David Coulthard, Jenson Button, Nico Rosberg, Nico Hülkenberg či nejnověji Valtteri Bottas. To v mém rozhodování hrálo důležitou roli, abych se k tomuto týmu připojil. Proto svou budoucnost nyní spojuji s Williamsem, z nějž jsem opravdu nadšený," dodává Lance Stroll.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.