Poslední volné místo, alespoň zdánlivě, figuruje ještě u Manoru. S ohledem na spojení s motorovou jednotkou Mercedes se beznadějně poslední tým může vyšvihnout do popředí. Jak tedy dopadne boj o jistotu v červenobílých barvách?
Stále více hlasů tvrdí, že Manor do příští sezóny nakonec vyrazí ve složení Will Stevens / Alexander Rossi. Ačkoliv se k Manoru na poslední závod vrátil Španěl Roberto Merhi, který absolvoval větší část sezóny 2015, v Abú Zabí skončil poslední s kolem ztráty na svého týmového kolegu.
"Myslím, že jsem prokázal schopnost svého působení v F1 a jsem si jist, že si sedačku pro příští rok udržím. V týmu se cítím velice dobře a také jsem spokojen s pozicí v něm," uvádí Alexander Rossi, který v druhé polovině sezóny absolvoval pět závodů.
S ohledem na přechod z motorů Ferrari k Mercedesu se odhaduje, že Manor s předpokládaným zlepšením bude požadovat "věno" za obsazení svých vozů. Odhaduje se, že by mohlo jít o částku ve výši 10 milionů $. "S ohledem na předpokládanou větší konkurenceschopnost půjde nahoru i cena," zmínil se Toto Wolff, jehož snahou je prosadit do Manoru šampiona DTM Pascala Wehrleina. Německý pilot však bude mít s velkou pravděpodobnostní smůlu, protože Wolff požadovanou sumu označil za příliš vysokou. "Existuje rozpočet pro piloty, ale ne v takovém rozsahu," prohlásil Wolff rezolutně.
Začalo se dokonce spekulovat, že Wehrlein docela vypadne ze hry o F1, protože kolem Mercedesu se také motá Esteban Ocon. Wolff minulý týden připustil, že by mohla nastat i situace, kdy by oba piloti u týmu zůstali. "Mohli bychom je oba angažovat jak do seriálu DTM, tak na post náhradního řidiče. Ještě to ale není rozhodnuto," tvrdí Wolff.
Syn kanadského miliardáře Lance Stroll například získal místo testovacího pilota Williamsu za 6 milionů dolarů.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.