Poslední volné místo, alespoň zdánlivě, figuruje ještě u Manoru. S ohledem na spojení s motorovou jednotkou Mercedes se beznadějně poslední tým může vyšvihnout do popředí. Jak tedy dopadne boj o jistotu v červenobílých barvách?
Stále více hlasů tvrdí, že Manor do příští sezóny nakonec vyrazí ve složení Will Stevens / Alexander Rossi. Ačkoliv se k Manoru na poslední závod vrátil Španěl Roberto Merhi, který absolvoval větší část sezóny 2015, v Abú Zabí skončil poslední s kolem ztráty na svého týmového kolegu.
"Myslím, že jsem prokázal schopnost svého působení v F1 a jsem si jist, že si sedačku pro příští rok udržím. V týmu se cítím velice dobře a také jsem spokojen s pozicí v něm," uvádí Alexander Rossi, který v druhé polovině sezóny absolvoval pět závodů.
S ohledem na přechod z motorů Ferrari k Mercedesu se odhaduje, že Manor s předpokládaným zlepšením bude požadovat "věno" za obsazení svých vozů. Odhaduje se, že by mohlo jít o částku ve výši 10 milionů $. "S ohledem na předpokládanou větší konkurenceschopnost půjde nahoru i cena," zmínil se Toto Wolff, jehož snahou je prosadit do Manoru šampiona DTM Pascala Wehrleina. Německý pilot však bude mít s velkou pravděpodobnostní smůlu, protože Wolff požadovanou sumu označil za příliš vysokou. "Existuje rozpočet pro piloty, ale ne v takovém rozsahu," prohlásil Wolff rezolutně.
Začalo se dokonce spekulovat, že Wehrlein docela vypadne ze hry o F1, protože kolem Mercedesu se také motá Esteban Ocon. Wolff minulý týden připustil, že by mohla nastat i situace, kdy by oba piloti u týmu zůstali. "Mohli bychom je oba angažovat jak do seriálu DTM, tak na post náhradního řidiče. Ještě to ale není rozhodnuto," tvrdí Wolff.
Syn kanadského miliardáře Lance Stroll například získal místo testovacího pilota Williamsu za 6 milionů dolarů.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.