Šéf japonské automobilky Jasuhisa Araj rozhodně nelituje návratu do F1 navzdory zjevné nepřipravenosti pro současnou éru pohonných jednotek. Podle jeho slov se personál týmu a fanoušci s budou vždy s hrůzou ohlížet na sezónu 2015.
Honda se ploužila od závodu k závodu doprovázena žalostným výkonem a spolehlivostí. Podle Araje nastal nejhorší okamžik vlastně už v Melbourne: "Nebyli jsme dostatečně připraveni, testy neproběhly správně a v takovém stavu jsme nastupovali k prvnímu závodu. V polovině sezóny jsme lokalizovali slabinu motoru, ale během zbývajícího času už se nedala vyřešit. Neměli jsme šanci."
Na otázku, zda tedy Honda začala příliš brzy a neměla se pokusit vstoupit do Formule 1 až letos, Araj důrazně odpověděl: "Ne. Protože naším problémem stále zůstává zkušenost. A tu jinde než na trati nezískáte. Takže jsme vlastně sezónu 2015 využili jako testovací a hodně se přitom naučili."
Araj dále vyvrací názor, že se v době mezi Melbourne a Abú Zabí mnoho nezměnilo a britsko-japonské spřežení dále zůstává v těžké krizi. .Podle něj bylo dosaženo významných kroků. "Pozitivní je, že nás v našem 99. společném závodě nepostihla žádná penalizace. To by se mělo stát normou. Výsledek z Abú Zabí je těžko posuzovat s ohledem na závodní incident a zastávky v boxech, ale byli jsme schopni potvrdit náš růst ve formě dobrých soubojů ve středu startovního pole," tvrdí Araj.
Vývoj s výhledem na rok 2016 bude pokračovat: "Těšíme se na zimní přestávku, kdy se zaměříme na spolehlivost a zlepšení pohonné jednotky. Víme o našich slabých stránkách, takže se zaměříme na Melbourne. Dobrou zprávou je, že nám piloti věří, takže chceme na jubilejní 100. Grand Prix v podání McLaren-Honda být co nejlépe připraveni," přeje si Araj.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.