Šéf japonské automobilky Jasuhisa Araj rozhodně nelituje návratu do F1 navzdory zjevné nepřipravenosti pro současnou éru pohonných jednotek. Podle jeho slov se personál týmu a fanoušci s budou vždy s hrůzou ohlížet na sezónu 2015.
Honda se ploužila od závodu k závodu doprovázena žalostným výkonem a spolehlivostí. Podle Araje nastal nejhorší okamžik vlastně už v Melbourne: "Nebyli jsme dostatečně připraveni, testy neproběhly správně a v takovém stavu jsme nastupovali k prvnímu závodu. V polovině sezóny jsme lokalizovali slabinu motoru, ale během zbývajícího času už se nedala vyřešit. Neměli jsme šanci."
Na otázku, zda tedy Honda začala příliš brzy a neměla se pokusit vstoupit do Formule 1 až letos, Araj důrazně odpověděl: "Ne. Protože naším problémem stále zůstává zkušenost. A tu jinde než na trati nezískáte. Takže jsme vlastně sezónu 2015 využili jako testovací a hodně se přitom naučili."
Araj dále vyvrací názor, že se v době mezi Melbourne a Abú Zabí mnoho nezměnilo a britsko-japonské spřežení dále zůstává v těžké krizi. .Podle něj bylo dosaženo významných kroků. "Pozitivní je, že nás v našem 99. společném závodě nepostihla žádná penalizace. To by se mělo stát normou. Výsledek z Abú Zabí je těžko posuzovat s ohledem na závodní incident a zastávky v boxech, ale byli jsme schopni potvrdit náš růst ve formě dobrých soubojů ve středu startovního pole," tvrdí Araj.
Vývoj s výhledem na rok 2016 bude pokračovat: "Těšíme se na zimní přestávku, kdy se zaměříme na spolehlivost a zlepšení pohonné jednotky. Víme o našich slabých stránkách, takže se zaměříme na Melbourne. Dobrou zprávou je, že nám piloti věří, takže chceme na jubilejní 100. Grand Prix v podání McLaren-Honda být co nejlépe připraveni," přeje si Araj.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.