Šéf japonské automobilky Jasuhisa Araj rozhodně nelituje návratu do F1 navzdory zjevné nepřipravenosti pro současnou éru pohonných jednotek. Podle jeho slov se personál týmu a fanoušci s budou vždy s hrůzou ohlížet na sezónu 2015.
Honda se ploužila od závodu k závodu doprovázena žalostným výkonem a spolehlivostí. Podle Araje nastal nejhorší okamžik vlastně už v Melbourne: "Nebyli jsme dostatečně připraveni, testy neproběhly správně a v takovém stavu jsme nastupovali k prvnímu závodu. V polovině sezóny jsme lokalizovali slabinu motoru, ale během zbývajícího času už se nedala vyřešit. Neměli jsme šanci."
Na otázku, zda tedy Honda začala příliš brzy a neměla se pokusit vstoupit do Formule 1 až letos, Araj důrazně odpověděl: "Ne. Protože naším problémem stále zůstává zkušenost. A tu jinde než na trati nezískáte. Takže jsme vlastně sezónu 2015 využili jako testovací a hodně se přitom naučili."
Araj dále vyvrací názor, že se v době mezi Melbourne a Abú Zabí mnoho nezměnilo a britsko-japonské spřežení dále zůstává v těžké krizi. .Podle něj bylo dosaženo významných kroků. "Pozitivní je, že nás v našem 99. společném závodě nepostihla žádná penalizace. To by se mělo stát normou. Výsledek z Abú Zabí je těžko posuzovat s ohledem na závodní incident a zastávky v boxech, ale byli jsme schopni potvrdit náš růst ve formě dobrých soubojů ve středu startovního pole," tvrdí Araj.
Vývoj s výhledem na rok 2016 bude pokračovat: "Těšíme se na zimní přestávku, kdy se zaměříme na spolehlivost a zlepšení pohonné jednotky. Víme o našich slabých stránkách, takže se zaměříme na Melbourne. Dobrou zprávou je, že nám piloti věří, takže chceme na jubilejní 100. Grand Prix v podání McLaren-Honda být co nejlépe připraveni," přeje si Araj.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.