Komentátor stanice SkySport a někdejší pilot F1 Martin Brundle rozebírá pro někoho překvapivý nárůst formy Nico Rosberga, který v posledních třech závodech sezóny hladce porazil svého týmového kolegu, na něhož prakticky po celou sezónu nestačil.
Brundle se domnívá, že Rosbergovy výkony mají spíš posílení mentálního vnímání než že Hamilton po zisku titulu podvědomě polevil. Reagoval tak na poznámky mnoha fanoušků F1, proč podobným způsobem nejezdil německý pilot už v průběhu sezóny, ale až na jejím konci, kdy už bylo o všem rozhodnuto.
"Domnívám se, že Rosbergova proměna přišla v Austinu. Jeho chyba rozhodla šampionát. Pak následovala "cap gate" v zákulisí stupňů vítězů, osobně bych to vnímal spíš jako žert, ale mělo to svou důležitout. Rosberg nejen hodil čapku zpět, ale po Lewisových sarkastických komentářích na tiskové konferenci našel novou motivaci a odhodlání," uvádí Martin na internetových stránkách Sky F1. "V rozhovoru pro naší televizi v Brazílii přiznal, že ho tento incident naštval a dal mu novou energii. Neměl co ztratit, uvolnil se, na nikom nebyl závislý a nikomu nic nedlužil. Jeho důvěra v sebe sama ho dovedla k vítězství v Mexiku."
Brundle si také všímá chování Lewise Hamiltona v letošní sezóně a poznamenává, že zatímco jeho působení na trati bylo fantastické, v chování se začíná od ostatních pilotů distancovat. "Pořád platí jeden slavný výrok, přibližně znějící »Sebelepší poražený je pořád poražený«. Lewis zdaleka ne všechno zvládá a to jenom posílilo Nicovo odhodlání a sebedůvěru. Hamiltonovi na klidu nepřidaly ani komentáře jeho chování a stížnosti na týmovou strategii."
Podle Brita, na jehož kontě je 158 Grand Prix, ale žádné vítězství, Hamilton občas vystupuje zbytečně odtažitě. "Je to další psychologický moment, když se Lewis rozhodl stranit od svých kolegů, zejména během úvodního představování. Možná si to neuvědomuje, ale i to na jeho povědomí působí stresujícím způsobem nejen v tréninku, ale i v závodě.
Skutečného Lewise Hamiltona znám hodně dlouho, je to člověk přemýšlivý, zábavný a zajímavý, proto jeho samotářský postoj nechápu. Také se domnívám, že kluk ze Stevenage je rychlejší než rapper z Los Angeles, sebevědomý a pilný Rosberg nyní může zdolat muže ze středního Atlantiku. Trumfy jsou na jeho straně," končí svou úvahu Brundle.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.