Oproti loňskému šampionátu si Valtteri Bottas pohoršil, klesl o jednu příčku. Sám cítí, že je třeba se poučit z neúspěchů, aby se Williams opět pravidelně objevoval na stupních vítězů. Proto je třeba analyzovat příčiny odstoupení a především práci v boxech.
Pokud bychom porovnali loňskou a letošní sezónu očima finského pilota z hlediska postavení na stupních vítězů, i tam to nyní bylo podstatně horší: Valtteri v porovnání s rokem 2014 vybojoval pouhou třetinu umístění na "bedně". Pokud chtěl britská stáj svádět souboj s Ferrari o místo za dominantními Mercedesy, tak v průběhu roku se odstup týmu se sídlem v Grove od Maranellských zvětšoval.
"Prožili jsme několik velmi dobrých momentů, pár umístění na stupních vítězů a další uspěšné závody. Ale také jsme museli čelit velkému zklamání; jak jsem řekl už dříve, musíme se z něj poučit, protože neodvádíme to nejlepší, co bychom mohli - je třeba to nyní rapidně změnit, a to celý tým. Na dobré momenty nesmíme zapomenout, ale hlavní je si připomenout neúspěchy, aby se neopakovaly," burcuje Bottas.
Ačkoliv se v případě Williamsu mluví zejména o slabých zastávkách v boxech (což se přihodilo i v Abú Zabí, ačkoliv tým je přesvědčen, že nešlo o chybu, ale nešťastnou shodu okolností), Bottas nabádá, aby se intenzivnější práce týkala všech oblastí týmu. "Pokud chceme vyhrávat, musíme se zaměřit na všechno. Třeba v posledním závodě jsme byli pomalí, musíme přes zimu nahnat výkon, jinak můžeme na boj s Ferrari a Mercedesem zapomenout. Je také nutné minimalizovat chyby - to je prostě fakt," dodává Bottas.
Nutno dodat, že za posledních 11 sezón vyhrál Williams jediný závod - překvapivým vítězem ve Španělsku 2012 se stal Pastor Maldonado. Za stejnou dobu stanuli piloti sira Franka Williamse šestkrát na stříbrném stupínku - naposledy Massa právě loni v Abú Zabí, ale na celkově 115. triumf ještě tým z Grove nadále čeká.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.