Oproti loňskému šampionátu si Valtteri Bottas pohoršil, klesl o jednu příčku. Sám cítí, že je třeba se poučit z neúspěchů, aby se Williams opět pravidelně objevoval na stupních vítězů. Proto je třeba analyzovat příčiny odstoupení a především práci v boxech.
Pokud bychom porovnali loňskou a letošní sezónu očima finského pilota z hlediska postavení na stupních vítězů, i tam to nyní bylo podstatně horší: Valtteri v porovnání s rokem 2014 vybojoval pouhou třetinu umístění na "bedně". Pokud chtěl britská stáj svádět souboj s Ferrari o místo za dominantními Mercedesy, tak v průběhu roku se odstup týmu se sídlem v Grove od Maranellských zvětšoval.
"Prožili jsme několik velmi dobrých momentů, pár umístění na stupních vítězů a další uspěšné závody. Ale také jsme museli čelit velkému zklamání; jak jsem řekl už dříve, musíme se z něj poučit, protože neodvádíme to nejlepší, co bychom mohli - je třeba to nyní rapidně změnit, a to celý tým. Na dobré momenty nesmíme zapomenout, ale hlavní je si připomenout neúspěchy, aby se neopakovaly," burcuje Bottas.
Ačkoliv se v případě Williamsu mluví zejména o slabých zastávkách v boxech (což se přihodilo i v Abú Zabí, ačkoliv tým je přesvědčen, že nešlo o chybu, ale nešťastnou shodu okolností), Bottas nabádá, aby se intenzivnější práce týkala všech oblastí týmu. "Pokud chceme vyhrávat, musíme se zaměřit na všechno. Třeba v posledním závodě jsme byli pomalí, musíme přes zimu nahnat výkon, jinak můžeme na boj s Ferrari a Mercedesem zapomenout. Je také nutné minimalizovat chyby - to je prostě fakt," dodává Bottas.
Nutno dodat, že za posledních 11 sezón vyhrál Williams jediný závod - překvapivým vítězem ve Španělsku 2012 se stal Pastor Maldonado. Za stejnou dobu stanuli piloti sira Franka Williamse šestkrát na stříbrném stupínku - naposledy Massa právě loni v Abú Zabí, ale na celkově 115. triumf ještě tým z Grove nadále čeká.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.