Oproti loňskému šampionátu si Valtteri Bottas pohoršil, klesl o jednu příčku. Sám cítí, že je třeba se poučit z neúspěchů, aby se Williams opět pravidelně objevoval na stupních vítězů. Proto je třeba analyzovat příčiny odstoupení a především práci v boxech.
Pokud bychom porovnali loňskou a letošní sezónu očima finského pilota z hlediska postavení na stupních vítězů, i tam to nyní bylo podstatně horší: Valtteri v porovnání s rokem 2014 vybojoval pouhou třetinu umístění na "bedně". Pokud chtěl britská stáj svádět souboj s Ferrari o místo za dominantními Mercedesy, tak v průběhu roku se odstup týmu se sídlem v Grove od Maranellských zvětšoval.
"Prožili jsme několik velmi dobrých momentů, pár umístění na stupních vítězů a další uspěšné závody. Ale také jsme museli čelit velkému zklamání; jak jsem řekl už dříve, musíme se z něj poučit, protože neodvádíme to nejlepší, co bychom mohli - je třeba to nyní rapidně změnit, a to celý tým. Na dobré momenty nesmíme zapomenout, ale hlavní je si připomenout neúspěchy, aby se neopakovaly," burcuje Bottas.
Ačkoliv se v případě Williamsu mluví zejména o slabých zastávkách v boxech (což se přihodilo i v Abú Zabí, ačkoliv tým je přesvědčen, že nešlo o chybu, ale nešťastnou shodu okolností), Bottas nabádá, aby se intenzivnější práce týkala všech oblastí týmu. "Pokud chceme vyhrávat, musíme se zaměřit na všechno. Třeba v posledním závodě jsme byli pomalí, musíme přes zimu nahnat výkon, jinak můžeme na boj s Ferrari a Mercedesem zapomenout. Je také nutné minimalizovat chyby - to je prostě fakt," dodává Bottas.
Nutno dodat, že za posledních 11 sezón vyhrál Williams jediný závod - překvapivým vítězem ve Španělsku 2012 se stal Pastor Maldonado. Za stejnou dobu stanuli piloti sira Franka Williamse šestkrát na stříbrném stupínku - naposledy Massa právě loni v Abú Zabí, ale na celkově 115. triumf ještě tým z Grove nadále čeká.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.