Oproti loňskému šampionátu si Valtteri Bottas pohoršil, klesl o jednu příčku. Sám cítí, že je třeba se poučit z neúspěchů, aby se Williams opět pravidelně objevoval na stupních vítězů. Proto je třeba analyzovat příčiny odstoupení a především práci v boxech.
Pokud bychom porovnali loňskou a letošní sezónu očima finského pilota z hlediska postavení na stupních vítězů, i tam to nyní bylo podstatně horší: Valtteri v porovnání s rokem 2014 vybojoval pouhou třetinu umístění na "bedně". Pokud chtěl britská stáj svádět souboj s Ferrari o místo za dominantními Mercedesy, tak v průběhu roku se odstup týmu se sídlem v Grove od Maranellských zvětšoval.
"Prožili jsme několik velmi dobrých momentů, pár umístění na stupních vítězů a další uspěšné závody. Ale také jsme museli čelit velkému zklamání; jak jsem řekl už dříve, musíme se z něj poučit, protože neodvádíme to nejlepší, co bychom mohli - je třeba to nyní rapidně změnit, a to celý tým. Na dobré momenty nesmíme zapomenout, ale hlavní je si připomenout neúspěchy, aby se neopakovaly," burcuje Bottas.
Ačkoliv se v případě Williamsu mluví zejména o slabých zastávkách v boxech (což se přihodilo i v Abú Zabí, ačkoliv tým je přesvědčen, že nešlo o chybu, ale nešťastnou shodu okolností), Bottas nabádá, aby se intenzivnější práce týkala všech oblastí týmu. "Pokud chceme vyhrávat, musíme se zaměřit na všechno. Třeba v posledním závodě jsme byli pomalí, musíme přes zimu nahnat výkon, jinak můžeme na boj s Ferrari a Mercedesem zapomenout. Je také nutné minimalizovat chyby - to je prostě fakt," dodává Bottas.
Nutno dodat, že za posledních 11 sezón vyhrál Williams jediný závod - překvapivým vítězem ve Španělsku 2012 se stal Pastor Maldonado. Za stejnou dobu stanuli piloti sira Franka Williamse šestkrát na stříbrném stupínku - naposledy Massa právě loni v Abú Zabí, ale na celkově 115. triumf ještě tým z Grove nadále čeká.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.