Jaké bylo vlastně zákulisí Magnussenova odchodu od McLarenu? Ron Dennis se nyní rozhovořil na toto téma a prohlásil, že hlavní příčinou odchodu Kevina Magnussena ze stáje se sídlem ve Wokingu bylo nenaplnění cílů, které od něj tým očekával.
Dennis rovněž vyvrátil tvrzení, že rozhodnutí o jeho odchodu z McLarenu dostal Dán prostřednictvím e-mailu v den svých narozenin. "Je naprostým nesmyslem, když říkal, že zpráva o neprodloužení smlouvy přišla jako blesk z čistého nebe," tvrdí Dennis. Dodal, že ukončení kontraktu s Dánem přišlo poté, co pilot nesplnil požadavky, které měl podle týmu naplnit.
"Magnussen dostal několik příležitostí, včetně kompletní sezóny v F1 a měl splnit řadu naprosto jasných požadavků. A to se nestalo," pokračuje Dennis. Na otázku, o jaké konkrétní cíle šlo, pokračoval: "Nechtěl bych v tomto případě jít do detailů, ale Kevin sám moc dobře ví, že prostě neodvedl to, co jsme od něj očekávali. Snažíili jsme se být konstruktivní a nápomocní jako u jiných pilotů, které jsme podporovali, pokud o to stáli. Podíleli jsme se na kariéře mnoha jezdců. Vedle Kevina to byli například Lewis Hamilton či Nico Rosberg. Do F1 piloti prostě přicházejí, ale také odcházejí. Kevin měl svou kariéru ve vlastních rukou a nepotvrdil naše naděje, které jsme do něj vkládali," vyvrací Dennis názor Magnussena, že McLaren ve vztahu k němu nesplnil své sliby.
"Kevin je nicméně dobrý pilot s velkým talentem, rozhodně v F1 ještě může uspět. Existuje ale také dost pilotů, kteří svou šanci vůbec nedostanou. Takže si pro svou kariéru musejí najít jiné místo k uplatnění," dodává Dennis, který na Magnussenovo místo angažoval současného mistra GP2 Belgičana Stoffela Vandoornea.
Magnussen plánoval účast v mistrovství WEC, ale podle dánské televize TV2 jeho námluvy s Porsche pro Le Mans padly, protože německá automobilka se rozhodla nenasazovat třetí vůz. Příští týden by měl Kevin v Jerezu usednout k prvnímu testu do Mercedesu DTM.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.