Jaké bylo vlastně zákulisí Magnussenova odchodu od McLarenu? Ron Dennis se nyní rozhovořil na toto téma a prohlásil, že hlavní příčinou odchodu Kevina Magnussena ze stáje se sídlem ve Wokingu bylo nenaplnění cílů, které od něj tým očekával.
Dennis rovněž vyvrátil tvrzení, že rozhodnutí o jeho odchodu z McLarenu dostal Dán prostřednictvím e-mailu v den svých narozenin. "Je naprostým nesmyslem, když říkal, že zpráva o neprodloužení smlouvy přišla jako blesk z čistého nebe," tvrdí Dennis. Dodal, že ukončení kontraktu s Dánem přišlo poté, co pilot nesplnil požadavky, které měl podle týmu naplnit.
"Magnussen dostal několik příležitostí, včetně kompletní sezóny v F1 a měl splnit řadu naprosto jasných požadavků. A to se nestalo," pokračuje Dennis. Na otázku, o jaké konkrétní cíle šlo, pokračoval: "Nechtěl bych v tomto případě jít do detailů, ale Kevin sám moc dobře ví, že prostě neodvedl to, co jsme od něj očekávali. Snažíili jsme se být konstruktivní a nápomocní jako u jiných pilotů, které jsme podporovali, pokud o to stáli. Podíleli jsme se na kariéře mnoha jezdců. Vedle Kevina to byli například Lewis Hamilton či Nico Rosberg. Do F1 piloti prostě přicházejí, ale také odcházejí. Kevin měl svou kariéru ve vlastních rukou a nepotvrdil naše naděje, které jsme do něj vkládali," vyvrací Dennis názor Magnussena, že McLaren ve vztahu k němu nesplnil své sliby.
"Kevin je nicméně dobrý pilot s velkým talentem, rozhodně v F1 ještě může uspět. Existuje ale také dost pilotů, kteří svou šanci vůbec nedostanou. Takže si pro svou kariéru musejí najít jiné místo k uplatnění," dodává Dennis, který na Magnussenovo místo angažoval současného mistra GP2 Belgičana Stoffela Vandoornea.
Magnussen plánoval účast v mistrovství WEC, ale podle dánské televize TV2 jeho námluvy s Porsche pro Le Mans padly, protože německá automobilka se rozhodla nenasazovat třetí vůz. Příští týden by měl Kevin v Jerezu usednout k prvnímu testu do Mercedesu DTM.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.