Znáte tu situaci, kdy si říkáte - poslední zatáčka, klepnutí kladívkem, poslední to či ono, a právě něco takového obrátí všechno naruby. Do podobného stádia se teď dostává Renault, jemuž k opětovnému působení v F1 chyběl jen krůček.
Nyní zástupci Renaultu prohlásili, že oficiální prohlášení o budoucnosti v F1 nebude vydáno dříve než příští týden. Přitom vůbec není vyloučeno, že francouzská automobilka z Formule 1 odejde docela. A to navzdory již několikrát zmiňovaném dopisu o zájmu převzít tým Lotus.
Problematickou pasáží jsou bonusy za historicky úspěšné působení v F1 a podíly z komerčních práv, které Ecclestone odmítá navýšit. V Abú Zabí se sešli právě Bernie Ecclestone a Donald Mackenzie (CVC) s viceprezidentem marketingového oddělení Renaultu Jerome Stollem, aby se pokusili situaci vyřešit. Výkonný ředitel Renaultu F1 Cyril Abiteboul nechtěl situaci nijak komentovat, pouze označil debatu za "velmi pozitivní" a omezil se na prohlášení, že finální rozhodnutí, ať kladné či záporné, rozhodně padne příští týden.
"K celé záležitosti mohu říci jenom tolik, že ohledně budoucnosti Renaultu, ať krátkodobé nebo středně dlouhé, nebude tento víkend nic sděleno. Ale zcela určitě přineseme prohlášení příští týden prostřednictvím našeho generálního ředitele. Vždy jsme říkali, že bychom chtěli celou věc definitivně uzavřít v neděli u příležitosti zakončení šampionátu, případně na začátku prosince, a tak to také bude," vysvětluje Abiteboul.
Může ještě nastat eventualita, kterou Abiteboul popisuje jako "přechodné období", kdy by automobilka působila nějakým způsobem v příštím roce. Zároveň však dodal, že se Renault nepustí do takového projektu, který by byl pro něj nepředstavoval smysluplnou investici. "Jedná se o desetiletý závazek v motorsportu, což není laciná záležitost," dodává Abiteboul.
Co může očekávat Lotus?Stáj z Enstone je rovněž ve složité situaci, protože pokud neprokáže finanční zajištění do budoucnosti, hrozí jí od 7. prosince správní řízení. Nyní musí ještě několik dní počkat, aby mohla hovořit o své další existenci. Náměstek šéfa týmu Federico Gastaldi uvedl, že nastálou situaci může jen těžko nějak ovlivnit, pro ně je prvotní snahou absolvovat poslední závod v sezóně.
"Jsme na stejné straně barikády. Připravovali jsme se na převzetí od Grand Prix Singapuru, v našem týmovém sídle už je několik pracovníků Renaultu, kteří už pracují na voze s motorem Renault pro příští rok, takže pro nás se zatím nic nemění. Je na Renaultu, aby udělal nějaké rozhodnutí, my ho k němu nemůžeme tlačit. Je na nich, co zvolí," komentuje situaci Gastaldi.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.