Znáte tu situaci, kdy si říkáte - poslední zatáčka, klepnutí kladívkem, poslední to či ono, a právě něco takového obrátí všechno naruby. Do podobného stádia se teď dostává Renault, jemuž k opětovnému působení v F1 chyběl jen krůček.
Nyní zástupci Renaultu prohlásili, že oficiální prohlášení o budoucnosti v F1 nebude vydáno dříve než příští týden. Přitom vůbec není vyloučeno, že francouzská automobilka z Formule 1 odejde docela. A to navzdory již několikrát zmiňovaném dopisu o zájmu převzít tým Lotus.
Problematickou pasáží jsou bonusy za historicky úspěšné působení v F1 a podíly z komerčních práv, které Ecclestone odmítá navýšit. V Abú Zabí se sešli právě Bernie Ecclestone a Donald Mackenzie (CVC) s viceprezidentem marketingového oddělení Renaultu Jerome Stollem, aby se pokusili situaci vyřešit. Výkonný ředitel Renaultu F1 Cyril Abiteboul nechtěl situaci nijak komentovat, pouze označil debatu za "velmi pozitivní" a omezil se na prohlášení, že finální rozhodnutí, ať kladné či záporné, rozhodně padne příští týden.
"K celé záležitosti mohu říci jenom tolik, že ohledně budoucnosti Renaultu, ať krátkodobé nebo středně dlouhé, nebude tento víkend nic sděleno. Ale zcela určitě přineseme prohlášení příští týden prostřednictvím našeho generálního ředitele. Vždy jsme říkali, že bychom chtěli celou věc definitivně uzavřít v neděli u příležitosti zakončení šampionátu, případně na začátku prosince, a tak to také bude," vysvětluje Abiteboul.
Může ještě nastat eventualita, kterou Abiteboul popisuje jako "přechodné období", kdy by automobilka působila nějakým způsobem v příštím roce. Zároveň však dodal, že se Renault nepustí do takového projektu, který by byl pro něj nepředstavoval smysluplnou investici. "Jedná se o desetiletý závazek v motorsportu, což není laciná záležitost," dodává Abiteboul.
Co může očekávat Lotus?Stáj z Enstone je rovněž ve složité situaci, protože pokud neprokáže finanční zajištění do budoucnosti, hrozí jí od 7. prosince správní řízení. Nyní musí ještě několik dní počkat, aby mohla hovořit o své další existenci. Náměstek šéfa týmu Federico Gastaldi uvedl, že nastálou situaci může jen těžko nějak ovlivnit, pro ně je prvotní snahou absolvovat poslední závod v sezóně.
"Jsme na stejné straně barikády. Připravovali jsme se na převzetí od Grand Prix Singapuru, v našem týmovém sídle už je několik pracovníků Renaultu, kteří už pracují na voze s motorem Renault pro příští rok, takže pro nás se zatím nic nemění. Je na Renaultu, aby udělal nějaké rozhodnutí, my ho k němu nemůžeme tlačit. Je na nich, co zvolí," komentuje situaci Gastaldi.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.