Znáte tu situaci, kdy si říkáte - poslední zatáčka, klepnutí kladívkem, poslední to či ono, a právě něco takového obrátí všechno naruby. Do podobného stádia se teď dostává Renault, jemuž k opětovnému působení v F1 chyběl jen krůček.
Nyní zástupci Renaultu prohlásili, že oficiální prohlášení o budoucnosti v F1 nebude vydáno dříve než příští týden. Přitom vůbec není vyloučeno, že francouzská automobilka z Formule 1 odejde docela. A to navzdory již několikrát zmiňovaném dopisu o zájmu převzít tým Lotus.
Problematickou pasáží jsou bonusy za historicky úspěšné působení v F1 a podíly z komerčních práv, které Ecclestone odmítá navýšit. V Abú Zabí se sešli právě Bernie Ecclestone a Donald Mackenzie (CVC) s viceprezidentem marketingového oddělení Renaultu Jerome Stollem, aby se pokusili situaci vyřešit. Výkonný ředitel Renaultu F1 Cyril Abiteboul nechtěl situaci nijak komentovat, pouze označil debatu za "velmi pozitivní" a omezil se na prohlášení, že finální rozhodnutí, ať kladné či záporné, rozhodně padne příští týden.
"K celé záležitosti mohu říci jenom tolik, že ohledně budoucnosti Renaultu, ať krátkodobé nebo středně dlouhé, nebude tento víkend nic sděleno. Ale zcela určitě přineseme prohlášení příští týden prostřednictvím našeho generálního ředitele. Vždy jsme říkali, že bychom chtěli celou věc definitivně uzavřít v neděli u příležitosti zakončení šampionátu, případně na začátku prosince, a tak to také bude," vysvětluje Abiteboul.
Může ještě nastat eventualita, kterou Abiteboul popisuje jako "přechodné období", kdy by automobilka působila nějakým způsobem v příštím roce. Zároveň však dodal, že se Renault nepustí do takového projektu, který by byl pro něj nepředstavoval smysluplnou investici. "Jedná se o desetiletý závazek v motorsportu, což není laciná záležitost," dodává Abiteboul.
Co může očekávat Lotus?Stáj z Enstone je rovněž ve složité situaci, protože pokud neprokáže finanční zajištění do budoucnosti, hrozí jí od 7. prosince správní řízení. Nyní musí ještě několik dní počkat, aby mohla hovořit o své další existenci. Náměstek šéfa týmu Federico Gastaldi uvedl, že nastálou situaci může jen těžko nějak ovlivnit, pro ně je prvotní snahou absolvovat poslední závod v sezóně.
"Jsme na stejné straně barikády. Připravovali jsme se na převzetí od Grand Prix Singapuru, v našem týmovém sídle už je několik pracovníků Renaultu, kteří už pracují na voze s motorem Renault pro příští rok, takže pro nás se zatím nic nemění. Je na Renaultu, aby udělal nějaké rozhodnutí, my ho k němu nemůžeme tlačit. Je na nich, co zvolí," komentuje situaci Gastaldi.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.