Ačkoliv ještě nebylo oficiálně potvrzeno převzetí týmu F1 ze strany francouzské automobily, už se chystají velkolepé plány, které mají pozvednout jméno Renaultu do oblaků, na jakých Francouzi pluli v letech 2005 a 2006, kdy Alonso vyhrál dvakrát mistrovský titul.
Carlos Ghosn připravuje oficiální prohlášení o převzetí týmu Lotus tak, aby zapadlo do ambiciózních plánů automobilky, generální ředitel Renaultu F1 Cyril Abiteboul už deklaroval čerstvé investice a lepší vybavení v týmové základně ve Viry-Chatillon.
"Pokud Ghosnovo rozhodnutí dopadne podle očekávání, budeme mít zvláštní rozpočet na výzkum a vývoj. V minulosti jsme v této oblasti cítili jisté omezení, ale nyní tomu tak nebude. Mohu naznačit, že půjde o dvojmísté číslo v oblasti procent ve srovnání s tím, čím jsme disponovali předtím. V lednu očekáváme nový dynamometr pro jeden válec, což zvýší o polovinu naší testovací kapacitu z hlediska dlouhodobého vývoje. Takže masivně investujeme a mám z toho dobrý pocit," uvedl pro motorsport.com Abiteboul.
Dalším krokem na cestě k F1 budou určité změny ve vedení. I v této oblasti naznačil Abiteboul určité posuny. "Myslím, že naše schopnost je velká, ale postrádáme větší intenzitu, také v oblasti technického programu potřebujeme dosáhnout větší disciplíny, protože v právě končící sezóně byla naprosto nedostačující. Neříkám, že to není můj problém, neboť jsem také jeho součástí. Takže bude muset dojít k zásadní změně v řízení, což může ovlivnit i moji funkci," pokračuje Abiteboul.
Především se Abiteboul domnívá, že doposud nebyl nikdo, kdo by se staral o správu základny Viry. "Potřebujeme někoho, kdo tam bude na plný úvazek. Nemohu přemýšlet o strategii, řešit otázku transakce s Lotusem, pracovat na novém programu F1 a ještě dohlížet na práce ve Viry. Musíme začít přemýšlet o tom, co se odehrálo a co nastane. Protože pro tým mohu chtít jen to nejlepší. Je to součástí mé práce pro organizaci Renault, o níž jsem přesvědčen, že to je nejlepší uchazeč o titul mistra světa."
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.