Ačkoliv ještě nebylo oficiálně potvrzeno převzetí týmu F1 ze strany francouzské automobily, už se chystají velkolepé plány, které mají pozvednout jméno Renaultu do oblaků, na jakých Francouzi pluli v letech 2005 a 2006, kdy Alonso vyhrál dvakrát mistrovský titul.
Carlos Ghosn připravuje oficiální prohlášení o převzetí týmu Lotus tak, aby zapadlo do ambiciózních plánů automobilky, generální ředitel Renaultu F1 Cyril Abiteboul už deklaroval čerstvé investice a lepší vybavení v týmové základně ve Viry-Chatillon.
"Pokud Ghosnovo rozhodnutí dopadne podle očekávání, budeme mít zvláštní rozpočet na výzkum a vývoj. V minulosti jsme v této oblasti cítili jisté omezení, ale nyní tomu tak nebude. Mohu naznačit, že půjde o dvojmísté číslo v oblasti procent ve srovnání s tím, čím jsme disponovali předtím. V lednu očekáváme nový dynamometr pro jeden válec, což zvýší o polovinu naší testovací kapacitu z hlediska dlouhodobého vývoje. Takže masivně investujeme a mám z toho dobrý pocit," uvedl pro motorsport.com Abiteboul.
Dalším krokem na cestě k F1 budou určité změny ve vedení. I v této oblasti naznačil Abiteboul určité posuny. "Myslím, že naše schopnost je velká, ale postrádáme větší intenzitu, také v oblasti technického programu potřebujeme dosáhnout větší disciplíny, protože v právě končící sezóně byla naprosto nedostačující. Neříkám, že to není můj problém, neboť jsem také jeho součástí. Takže bude muset dojít k zásadní změně v řízení, což může ovlivnit i moji funkci," pokračuje Abiteboul.
Především se Abiteboul domnívá, že doposud nebyl nikdo, kdo by se staral o správu základny Viry. "Potřebujeme někoho, kdo tam bude na plný úvazek. Nemohu přemýšlet o strategii, řešit otázku transakce s Lotusem, pracovat na novém programu F1 a ještě dohlížet na práce ve Viry. Musíme začít přemýšlet o tom, co se odehrálo a co nastane. Protože pro tým mohu chtít jen to nejlepší. Je to součástí mé práce pro organizaci Renault, o níž jsem přesvědčen, že to je nejlepší uchazeč o titul mistra světa."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.