Nová "fialová" nebo také "magenta" specifikace pneumatik Pirelli bude nasazena v sezóně 2016 pouze na městských okruzích. Tomu bude předcházet testování v Abú Zabí po posledním závodě letošní sezóny.
Superměkká, měkká, střední a tvrdá směs bude doplněna pátou sloučeninou, jejíž uplatnění deklaruje Pirelli na městských okruzích jako doplněk superměkké směsi. Ta byla letos využita v pěti závodech: Monako, Kanada, Rakousko, Singapur a Rusko. Šesté nasazení se předpokládá v Abú Zabí.
Omezené použití ultraměkké směsi potvrzuje i šéf Pirelli Motorsport Paul Hembery. "Bude to jen na městských okruzích, protože jak jsme viděli v Monaku a Singapuru, tam je opotřebení pneumatik velmi nízké. Zatím nemáme tolik poznatků kvůli nedostatku testování, takže se zatím spokojíme s tím, že vozy budou příští rok rychlejší. Zlepšují se každý rok, takže to, co bylo obyklé loni už bude příští rok zásadně odlišné."
Hembery nastínil i vyhlídky na rok 2016 v oblasti strategie. "Naším cílem jsou závody se dvěma nebo třemi zastávkami. K dispozici budou stejné směsi plus ona zmíněná navíc, takže žádná výraznější změna v tomto směru nenastane. Ale co se týče opotřebení, tak tam chceme a musíme experimentovat; uvidíme, zda nám to přinese námi očekávaný efekt."
Pirelli kvůli větší pružnosti týmů ohledně využití pneumatik hodlá pro každý závod poskytnout tři směsi a nechá týmy, aby si z nich vybraly podle svého uvážení. "Tím si každý tým může zvolit vlastní scénář. Odpovědnost tak bude nejen na Pirelli, ale i na týmech." Hembery uvedl, že finální detaily tohoto záměru budou uvedeny v průběhu prosince.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.