Finalizace startovního pole pro rok 2016 probíhá na všech úrovních, takže v žádném případě nejde jenom o piloty, ale i o vedoucí pozice v týmech. Jedním z těch, kde probíhá menší zemětřesení, je Manor.
Letos jednoznačně nejslabší tým má sice do příštího ročníku slušné vyhlídky díky smlouvě s Mercedesem na dodávky pohonných jednotek, ale jak už jsme informovali, odcházejí z jeho řad dva zkušení funkcionáři, šéf týmu John Booth a sportovní ředitel Graeme Lowdon.
Majitel Manoru Stephen Fitzpatrick proto zkusil oslovit současného prezidenta GPDA a bývalého pilota F1 Alexandra Wurze, zda by nepřevzal post týmového šéfa. Post sportovního ředitele už zaujal Dave Ryan, jenž zastával dříve u McLarenu stejnou pozici.
Wurz si vzal pár dní na rozmyšlenou a poté zveřejnil své oficiální stanovisko: "Po určité době, kdy jsem posuzoval a zvažoval možnosti nové pozice, jsem pana Fitzpatricka informoval, že týmu Manor v příštím roce k dispozici nebudu," sdělil Wurz pro britský BBC Sport. Jako důvod svého odmítnutí uvedl, že ještě nenastal správný čas pro takovou činnost. "Chci pokračovat v tom, co dělám nyní, takže tuto možnost zatím odmítám, ještě pro ni nejsou vhodné okolnosti. Ale v budoucnu takovou příležitost nevylučuji, byla by to výzva a já už od dětství rád čelím novým výzvám," odpověděl Wurz na otázku, zda by o práci v týmovém managementu F1 někdy uvažoval
Dalším, kdo se objevil ve Fitzpatrickově hledáčku, byl někdejší šéf McLarenu Martin Whitmarsh, který nyní působí v American Cupu. Jeho jméno padlo v souvislosti s angažováním Ryana, se nímž Martin dříve úzce spolupracoval u McLarenu. Whitmarsh připustil, že byl ze strany Manoru osloven, ale rovněž potvrdil, že o spolupráci zájem neprojevil. "Nemám v úmyslu stát se šéfem Manoru. Rozhodně bych řekl ne," reagoval na otázku, za by se chopil vesla týmu v éře po Johnu Boothovi.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.