Finalizace startovního pole pro rok 2016 probíhá na všech úrovních, takže v žádném případě nejde jenom o piloty, ale i o vedoucí pozice v týmech. Jedním z těch, kde probíhá menší zemětřesení, je Manor.
Letos jednoznačně nejslabší tým má sice do příštího ročníku slušné vyhlídky díky smlouvě s Mercedesem na dodávky pohonných jednotek, ale jak už jsme informovali, odcházejí z jeho řad dva zkušení funkcionáři, šéf týmu John Booth a sportovní ředitel Graeme Lowdon.
Majitel Manoru Stephen Fitzpatrick proto zkusil oslovit současného prezidenta GPDA a bývalého pilota F1 Alexandra Wurze, zda by nepřevzal post týmového šéfa. Post sportovního ředitele už zaujal Dave Ryan, jenž zastával dříve u McLarenu stejnou pozici.
Wurz si vzal pár dní na rozmyšlenou a poté zveřejnil své oficiální stanovisko: "Po určité době, kdy jsem posuzoval a zvažoval možnosti nové pozice, jsem pana Fitzpatricka informoval, že týmu Manor v příštím roce k dispozici nebudu," sdělil Wurz pro britský BBC Sport. Jako důvod svého odmítnutí uvedl, že ještě nenastal správný čas pro takovou činnost. "Chci pokračovat v tom, co dělám nyní, takže tuto možnost zatím odmítám, ještě pro ni nejsou vhodné okolnosti. Ale v budoucnu takovou příležitost nevylučuji, byla by to výzva a já už od dětství rád čelím novým výzvám," odpověděl Wurz na otázku, zda by o práci v týmovém managementu F1 někdy uvažoval
Dalším, kdo se objevil ve Fitzpatrickově hledáčku, byl někdejší šéf McLarenu Martin Whitmarsh, který nyní působí v American Cupu. Jeho jméno padlo v souvislosti s angažováním Ryana, se nímž Martin dříve úzce spolupracoval u McLarenu. Whitmarsh připustil, že byl ze strany Manoru osloven, ale rovněž potvrdil, že o spolupráci zájem neprojevil. "Nemám v úmyslu stát se šéfem Manoru. Rozhodně bych řekl ne," reagoval na otázku, za by se chopil vesla týmu v éře po Johnu Boothovi.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.