Finalizace startovního pole pro rok 2016 probíhá na všech úrovních, takže v žádném případě nejde jenom o piloty, ale i o vedoucí pozice v týmech. Jedním z těch, kde probíhá menší zemětřesení, je Manor.
Letos jednoznačně nejslabší tým má sice do příštího ročníku slušné vyhlídky díky smlouvě s Mercedesem na dodávky pohonných jednotek, ale jak už jsme informovali, odcházejí z jeho řad dva zkušení funkcionáři, šéf týmu John Booth a sportovní ředitel Graeme Lowdon.
Majitel Manoru Stephen Fitzpatrick proto zkusil oslovit současného prezidenta GPDA a bývalého pilota F1 Alexandra Wurze, zda by nepřevzal post týmového šéfa. Post sportovního ředitele už zaujal Dave Ryan, jenž zastával dříve u McLarenu stejnou pozici.
Wurz si vzal pár dní na rozmyšlenou a poté zveřejnil své oficiální stanovisko: "Po určité době, kdy jsem posuzoval a zvažoval možnosti nové pozice, jsem pana Fitzpatricka informoval, že týmu Manor v příštím roce k dispozici nebudu," sdělil Wurz pro britský BBC Sport. Jako důvod svého odmítnutí uvedl, že ještě nenastal správný čas pro takovou činnost. "Chci pokračovat v tom, co dělám nyní, takže tuto možnost zatím odmítám, ještě pro ni nejsou vhodné okolnosti. Ale v budoucnu takovou příležitost nevylučuji, byla by to výzva a já už od dětství rád čelím novým výzvám," odpověděl Wurz na otázku, zda by o práci v týmovém managementu F1 někdy uvažoval
Dalším, kdo se objevil ve Fitzpatrickově hledáčku, byl někdejší šéf McLarenu Martin Whitmarsh, který nyní působí v American Cupu. Jeho jméno padlo v souvislosti s angažováním Ryana, se nímž Martin dříve úzce spolupracoval u McLarenu. Whitmarsh připustil, že byl ze strany Manoru osloven, ale rovněž potvrdil, že o spolupráci zájem neprojevil. "Nemám v úmyslu stát se šéfem Manoru. Rozhodně bych řekl ne," reagoval na otázku, za by se chopil vesla týmu v éře po Johnu Boothovi.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.