Grand Prix USA byla spojována se vzepětím Formule 1 na americké půdě, Trať v Austinu byla hodnocena jako optimální kompromis mezi někdejší a současnou povahou závodních okruhů, příznivě se hodnotil i přístup fanoušků.
Stačila však pořádná bouřka, deštivé počasí během tréninků, Grand Prix Mexika v zádech - a země neomezených možností už volá, že to s F1 na severoamerickém kontinentě nevypadá dobře. Promotéři žehrají na všechno a všechny a dramaticky uvádějí propady svých zisků.
Svou roli také hraje avizované snížení dotace ze strany státu Texas. Proto Bernie Ecclestone hodil okruhu COTA záchranný pás a povolil jim zvláštní časový odklad, aby mohl svůj roční poplatek uhradit. "Sdělili jsme jim, že mohou zaplatit později. Dostanou peníze od státu, ty přijdou později, takže oni později zaplatí," objasnil záležitost Ecclestone.
Boss F1 rovněž doufá, že odklad platby umožní řediteli COTA Bobbymu Epsteinovi, aby včas zajistil potřebné finanční prostředky pro platbu sankčního poplatku.
"Víme, že osoby, které byly v úřadě při zrodu americké Grand Prix, už na svých místech nejsou, nový je také guvernér. Jsou tam tedy noví lidé, ale pořád by měli zaplatit to, co bylo dohodnuto. Myslím, že peníze určené pro Grand Prix USA dostanou," tvrdí Ecclestone.
Epstein však stále nevylučuje reálné nebezpečí, že s ohledem na rozhodnutí snížit státní příspěvek na pořádání závodu nebdou pořadatelé schopni zaplatit v plném rozsahu patřičnou sumu. "Je pro nás OK, že můžeme platit po závodě, ale když nebudeme mít dost na to, abychom uhradili sankční poplatek, tak máme stále svázané ruce," krčí rameny Epstein.
Grand Prix USA v texaském Austinu se jela poprvé v roce 2012 a roční vládní příspěvek činil 25 milionů $. S nástupem nových politických struktur došlo k jeho snížení na 19,5 milionu dolarů.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.