Grand Prix USA byla spojována se vzepětím Formule 1 na americké půdě, Trať v Austinu byla hodnocena jako optimální kompromis mezi někdejší a současnou povahou závodních okruhů, příznivě se hodnotil i přístup fanoušků.
Stačila však pořádná bouřka, deštivé počasí během tréninků, Grand Prix Mexika v zádech - a země neomezených možností už volá, že to s F1 na severoamerickém kontinentě nevypadá dobře. Promotéři žehrají na všechno a všechny a dramaticky uvádějí propady svých zisků.
Svou roli také hraje avizované snížení dotace ze strany státu Texas. Proto Bernie Ecclestone hodil okruhu COTA záchranný pás a povolil jim zvláštní časový odklad, aby mohl svůj roční poplatek uhradit. "Sdělili jsme jim, že mohou zaplatit později. Dostanou peníze od státu, ty přijdou později, takže oni později zaplatí," objasnil záležitost Ecclestone.
Boss F1 rovněž doufá, že odklad platby umožní řediteli COTA Bobbymu Epsteinovi, aby včas zajistil potřebné finanční prostředky pro platbu sankčního poplatku.
"Víme, že osoby, které byly v úřadě při zrodu americké Grand Prix, už na svých místech nejsou, nový je také guvernér. Jsou tam tedy noví lidé, ale pořád by měli zaplatit to, co bylo dohodnuto. Myslím, že peníze určené pro Grand Prix USA dostanou," tvrdí Ecclestone.
Epstein však stále nevylučuje reálné nebezpečí, že s ohledem na rozhodnutí snížit státní příspěvek na pořádání závodu nebdou pořadatelé schopni zaplatit v plném rozsahu patřičnou sumu. "Je pro nás OK, že můžeme platit po závodě, ale když nebudeme mít dost na to, abychom uhradili sankční poplatek, tak máme stále svázané ruce," krčí rameny Epstein.
Grand Prix USA v texaském Austinu se jela poprvé v roce 2012 a roční vládní příspěvek činil 25 milionů $. S nástupem nových politických struktur došlo k jeho snížení na 19,5 milionu dolarů.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.