Grand Prix USA byla spojována se vzepětím Formule 1 na americké půdě, Trať v Austinu byla hodnocena jako optimální kompromis mezi někdejší a současnou povahou závodních okruhů, příznivě se hodnotil i přístup fanoušků.
Stačila však pořádná bouřka, deštivé počasí během tréninků, Grand Prix Mexika v zádech - a země neomezených možností už volá, že to s F1 na severoamerickém kontinentě nevypadá dobře. Promotéři žehrají na všechno a všechny a dramaticky uvádějí propady svých zisků.
Svou roli také hraje avizované snížení dotace ze strany státu Texas. Proto Bernie Ecclestone hodil okruhu COTA záchranný pás a povolil jim zvláštní časový odklad, aby mohl svůj roční poplatek uhradit. "Sdělili jsme jim, že mohou zaplatit později. Dostanou peníze od státu, ty přijdou později, takže oni později zaplatí," objasnil záležitost Ecclestone.
Boss F1 rovněž doufá, že odklad platby umožní řediteli COTA Bobbymu Epsteinovi, aby včas zajistil potřebné finanční prostředky pro platbu sankčního poplatku.
"Víme, že osoby, které byly v úřadě při zrodu americké Grand Prix, už na svých místech nejsou, nový je také guvernér. Jsou tam tedy noví lidé, ale pořád by měli zaplatit to, co bylo dohodnuto. Myslím, že peníze určené pro Grand Prix USA dostanou," tvrdí Ecclestone.
Epstein však stále nevylučuje reálné nebezpečí, že s ohledem na rozhodnutí snížit státní příspěvek na pořádání závodu nebdou pořadatelé schopni zaplatit v plném rozsahu patřičnou sumu. "Je pro nás OK, že můžeme platit po závodě, ale když nebudeme mít dost na to, abychom uhradili sankční poplatek, tak máme stále svázané ruce," krčí rameny Epstein.
Grand Prix USA v texaském Austinu se jela poprvé v roce 2012 a roční vládní příspěvek činil 25 milionů $. S nástupem nových politických struktur došlo k jeho snížení na 19,5 milionu dolarů.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.