Mexický pilot už má jistotu u týmu Haas, a tak zavzpomínal na dřívější okamžiky své prozatím nedlouhé kariéry ve Formuli 1. Jak sám řekl, někdy je lepší odejít než vyčkávat, což byl jeho případ na konci roku 2014.
Plným jménem Esteban Manuel Gutiérrez Gutiérrez prohlásil, že ztráta závodního místa u Sauberu na konci předchozí sezóny byla paradoxně "nejlepším rozhodnutím mé kariéry". Mexičan se poté přemístil k Ferrari, kde působil jako testovací a náhradní pilot.
"Bylo to těžké a vůbec nešlo o jednoduchý rok. Musel jsem být opravdu hodně trpělivý. Ale nakonec ho mohu považovat za úspěšný, vždy v něm byla vize do budoucnosti. Opustit Sauber bylo poměrně velké riziko, ale stát se třetím pilotem u Ferrari bylo s odstupem času nejlepší možné řešení," svěřil se brazilskému periodiku Globo čtyřiadvacetiletý Esteban.
Mnohokrát se spekulovalo, že Gutiérrezův příchod k Ferrari byl jen přestupní stanicí na cestě do Haasova týmu, který ostatně bývá označován jako "béčko" Ferrari. "Že se Haas chystá do F1 jsem věděl už loni, viděl jsem v tom velkou příležitost. Jde o důležitý tým v USA, v sérii NASCAR dosahují skvělých výsledků, takže v F1 je nutné brát je vážně. Navíc mají skvělý vztah s Ferrari," konstatoval Gutiérrez.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.