Možnost zajet do boxů tehdy, kdy pilot sám usoudí za vhodné? Rozhodovat o závodě vlastní hlavou, úsudkem či zkušenostmi? Prosím, jak je ctěná libost, ale rozhodně se tak nebude dít u Mercedesu. Taková je reakce Toto Wolffa na stížnosti Lewise Hamiltona.
Šéf letos nejúspěšnější stáje prohlásil, že pokud by si piloti sami vybrali strategii, mohli by "prohrát každý jednotlivý závod". Toto Wolff tak reagoval na stížnosti Hamiltona po mexické a brazilské Grand Prix. Na Autodromo Hermanos Rodriguez ho tým odvolal do depa, ačkoliv Lewis nechtěl pneumatiky měnit, na Interlagosu se zase nebyl schopen dostat před týmového kolegu Rosberga.
Mercedes nadále trvá, že oba piloti měli v Brazílii stejnou strategii a argumentoval, že jakákoli jiná alternativa by Hamiltona jenom víc zpomalila. Na otázku, zda tým přes zimní přestávku svou politiku zachová nebo bude uvažovat o změnách Wolff důrazně odvětil: "Odpověď zní ne. Nadále bude jen jedna. V případě, že pilot v autě začne určovat strategii sám, pak může ztratit každý závod, protože takové rozhodování nelze činit závodním instinktem. Ano, někdy by to mohlo být užitečné, ale pokud nemáte úplnou sadu dat, pak nikdy nemůžete zvolit správné řešení. Budeme pokračovat jako doposud," argumentuje Wolff.
Chápu fanoušky, ale jde nám o týmŠéf Mercedesu rozumí fanouškům a cení si jejich názorů, že by bylo lepší volit různé strategie, ale dle jeho názoru by takové rozhodnutí vedlo jen ke zvýšení napětí v týmu. "Naprosto chápu hledisko příznivců, ale existují různé eskalace. Mohli bychom postupovat jako některé týmy dříve, které měly jasně stanovené číslo jedna a číslo dvě. A dvojka se nesměla byť jen přiblížit na dosah jedničky. My to změnili, ačkoliv to je někdy hodně obtížné nechat mezi sebou oba piloty bojovat."
Wolff uvádí, že to už by bylo pro týmové výsledky příliš nebezpečné: "Mohli bychom říci »Pojďme ještě o kousek dál«. Jenže postavit proti sobě dvě různé strategie, to není způsob, který bychom měli v úmyslu. Přineslo by to spory v rámci týmu a to by samozřejmě neprospělo. Chápu tedy názor fanoušků, ale z pozice týmového šéfa musím podat asi nudnou odpověď, že se nic měnit nebude," stojí si za svým Wolff.
Přesto se podle něj může objevit jeden možný scénář, kdy by situaci přehodnotil. "Tu otázku už jsem dostal a musím o ní přemýšlet. Co bychom dělali, kdyby šlo v takové situaci o titul mistra světa? Do něj bych nikdy zasahovat nechtěl, nemohli bychom rozhodnout, kdo bude první a kdo druhý. Takže stojí za to se takovou myšlenkou zaobírat, co by se stalo, kdyby šlo o poslední a rozhodující závod? Jak bychom ho řešili? Na to zatím neumím odpovědět."
Možná by stálo za to připomenout Wolffovi, že podobná situace v Mercedesu nastala poměrně nedávno - v posledním závodě ročníku 2014.
Na začátku roku 2024 učinil Lewis Hamilton krok, který otřásl světem Formule 1, když oznámil, že přechází do Ferrari, čímž pravděpodobně přepsal historii přestupů v této disciplíně. Dost o tom vypovídá i nová série o F1 na službě Netflix.
Max Verstappen přiznal, že Red Bull letos není favoritem na vítězství v Austrálii, protože konkurence, jako McLaren, Ferrari a Mercedes, se výrazně zlepšila.
Max Verstappen považuje McLaren za hlavního favorita na titul v nadcházející sezóně, přičemž Red Bull má ještě co zlepšovat. I když Verstappen nečeká vítězství v Melbourne, věří v postupné zlepšení v průběhu sezóny.
Sezona formule 1 ještě ani nezačala a už to v paddocku vře. Ferrari představilo svůj nový monopost, ale Red Bull má vážné pochybnosti o jeho regulérnosti. Spory se vyostřují a do Maranella míří inspektoři, kteří mají prověřit, zda italský tým neporušil pravidla. Do centra dění se tak dostává i Lewis Hamilton, který se chystá na svou premiéru v červených barvách.
Bylo potvrzeno, že tým Cadillac F1 získal konečné schválení pro vstup do šampionátu. Tento nový tým, podporovaný společnostmi TWG Motorsports a General Motors (GM), se tak připojí na startovní rošt jako 11. tým Formule 1 v roce 2026.
V nové sérii Drive to Survive fanoušci opět nahlédnou do zákulisí, kde se odhalují rozhovory, které běžnému publiku zůstaly skryté a nikdy neunikly do médií. Jedním z těchto momentů je, jak Toto Wolff uzavřel dohodu s Lewisem Hamiltonem, že se nebude snažit přetáhnout Maxe Verstappena do Mercedesu.
Bernie Ecclestone prodal svou sbírku 69 historických automobilů, oceněnou na 500 milionů liber, Marku Mateschitzovi, synovi zakladatele Red Bullu. Prodej probíhl soukromou transakcí, protože Ecclestone chtěl, aby vozy skončily u někoho, kdo ocení jejich historickou hodnotu. Mezi nejslavnějšími vozy je Ferrari F2002 Michaela Schumachera a Brabham BT46 Nikiho Laudy.
Ve čtvrtek večer proběhla na milánském Piazza Castello oslava Ferrari, kde Lewis Hamilton a Charles Leclerc předvedli skvělou show. Hamilton ohromil fanoušky jízdami ve Ferrari SF-21, zatímco Leclerc se vrátil k monopostu SF90, se kterým v roce 2019 vyhrál první závod. Britský jezdec se zároveň přizpůsobuje nové roli v týmu a připravuje se na splnění vysokých očekávání tifosi.
Lewis Hamilton se chystá na svůj velkolepý debut ve Ferrari během Velké ceny Austrálie, ale už teď čelí otázkám, zda dokáže bojovat o stupně vítězů, nebo ho čeká náročný start v nové éře jeho kariéry.
Alpine prochází zásadními změnami ve vedení i jezdecké sestavě, přičemž Flavio Briatore věří, že tým bude v roce 2027 bojovat o mistrovský titul.
McLaren zahajuje sezónu 2025 Formule 1 s novým postavením – poprvé od roku 1999 se vrací jako obhájce titulu mistrů Poháru konstruktérů.
Testování a simulátorové jízdy nejsou mezi jezdci F1 oblíbené, ale Carlos Sainz si je užívá. Letos zaujal i Lewis Hamilton, který se po přestupu k Ferrari s nadšením vrhl do všech povinností. Jeho přístup ukazuje, že je na novou výzvu připraven naplno.