Možnost zajet do boxů tehdy, kdy pilot sám usoudí za vhodné? Rozhodovat o závodě vlastní hlavou, úsudkem či zkušenostmi? Prosím, jak je ctěná libost, ale rozhodně se tak nebude dít u Mercedesu. Taková je reakce Toto Wolffa na stížnosti Lewise Hamiltona.
Šéf letos nejúspěšnější stáje prohlásil, že pokud by si piloti sami vybrali strategii, mohli by "prohrát každý jednotlivý závod". Toto Wolff tak reagoval na stížnosti Hamiltona po mexické a brazilské Grand Prix. Na Autodromo Hermanos Rodriguez ho tým odvolal do depa, ačkoliv Lewis nechtěl pneumatiky měnit, na Interlagosu se zase nebyl schopen dostat před týmového kolegu Rosberga.
Mercedes nadále trvá, že oba piloti měli v Brazílii stejnou strategii a argumentoval, že jakákoli jiná alternativa by Hamiltona jenom víc zpomalila. Na otázku, zda tým přes zimní přestávku svou politiku zachová nebo bude uvažovat o změnách Wolff důrazně odvětil: "Odpověď zní ne. Nadále bude jen jedna. V případě, že pilot v autě začne určovat strategii sám, pak může ztratit každý závod, protože takové rozhodování nelze činit závodním instinktem. Ano, někdy by to mohlo být užitečné, ale pokud nemáte úplnou sadu dat, pak nikdy nemůžete zvolit správné řešení. Budeme pokračovat jako doposud," argumentuje Wolff.
Chápu fanoušky, ale jde nám o týmŠéf Mercedesu rozumí fanouškům a cení si jejich názorů, že by bylo lepší volit různé strategie, ale dle jeho názoru by takové rozhodnutí vedlo jen ke zvýšení napětí v týmu. "Naprosto chápu hledisko příznivců, ale existují různé eskalace. Mohli bychom postupovat jako některé týmy dříve, které měly jasně stanovené číslo jedna a číslo dvě. A dvojka se nesměla byť jen přiblížit na dosah jedničky. My to změnili, ačkoliv to je někdy hodně obtížné nechat mezi sebou oba piloty bojovat."
Wolff uvádí, že to už by bylo pro týmové výsledky příliš nebezpečné: "Mohli bychom říci »Pojďme ještě o kousek dál«. Jenže postavit proti sobě dvě různé strategie, to není způsob, který bychom měli v úmyslu. Přineslo by to spory v rámci týmu a to by samozřejmě neprospělo. Chápu tedy názor fanoušků, ale z pozice týmového šéfa musím podat asi nudnou odpověď, že se nic měnit nebude," stojí si za svým Wolff.
Přesto se podle něj může objevit jeden možný scénář, kdy by situaci přehodnotil. "Tu otázku už jsem dostal a musím o ní přemýšlet. Co bychom dělali, kdyby šlo v takové situaci o titul mistra světa? Do něj bych nikdy zasahovat nechtěl, nemohli bychom rozhodnout, kdo bude první a kdo druhý. Takže stojí za to se takovou myšlenkou zaobírat, co by se stalo, kdyby šlo o poslední a rozhodující závod? Jak bychom ho řešili? Na to zatím neumím odpovědět."
Možná by stálo za to připomenout Wolffovi, že podobná situace v Mercedesu nastala poměrně nedávno - v posledním závodě ročníku 2014.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.