V F1 jako i v jiných sportech nelze hovořit o jedné sezóně jako uzavřeném celku. Mnohé týmy po neúspěšném průběhu obětují poslední závody jako ostrou přípravu na příští rok, aspoň to tak nazývají. Dva dny po posledním závodě už Pirellli bude testovat ultraměkké pneu.
Jednodenní test v Abú Zabí proběhne za účasti všech týmů, jak už jsm informovali, pouze Manor bude chybět. Test ultraměkkých, "purpurových" pneumatik proběhne 1. prosince na přání dodavatele pneumatik Pirelli "za zavřenými dveřmi", veřejnost se výsledky dozví až po nějakém čase.
"Pirelli a všechny zúčastněné týmy s politováním sdělují, že přijali rozhodnutí absolvovat test s vyloučením médií," uvedla oficiálně italská firma. Její rozhodnutí se ale nelíbí šéfovi Ferrari Maurizio Arrivabenemu. "Zastávám zcela opačný názor a test bych kompletně zpřístupnil médiím. Formule 1 potřebuje každou reklamu, jaká se ji nabízí, a ne schovávat testy před světem," uvedl pro Speed Week.
Arrivabene se ještě vrátil k Laudovu výroku, že Mercedes ztratil náskok 20 koní výkonu. Šéf Ferrari má na věc poněkud jiný názor. "Upřímně řečeno, jestli to Niki řekl, reagoval bych s nedůvěrou. Podle čísel sice jsme bodně blízko a rád bych využil této příležitosti, abych poděkoval motorářům, protože pohonná jednotka je opravdu srdcem vozu.
Existují však i jiného oblasti a v těch musíme stáhnout náskok Mercedesu stejně jako u motoru. Letos jsme neměli příležitost radikálně provést úpravy podvozku, na ty se dostane příští rok," kuje plány Arrivabene.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.