V F1 jako i v jiných sportech nelze hovořit o jedné sezóně jako uzavřeném celku. Mnohé týmy po neúspěšném průběhu obětují poslední závody jako ostrou přípravu na příští rok, aspoň to tak nazývají. Dva dny po posledním závodě už Pirellli bude testovat ultraměkké pneu.
Jednodenní test v Abú Zabí proběhne za účasti všech týmů, jak už jsm informovali, pouze Manor bude chybět. Test ultraměkkých, "purpurových" pneumatik proběhne 1. prosince na přání dodavatele pneumatik Pirelli "za zavřenými dveřmi", veřejnost se výsledky dozví až po nějakém čase.
"Pirelli a všechny zúčastněné týmy s politováním sdělují, že přijali rozhodnutí absolvovat test s vyloučením médií," uvedla oficiálně italská firma. Její rozhodnutí se ale nelíbí šéfovi Ferrari Maurizio Arrivabenemu. "Zastávám zcela opačný názor a test bych kompletně zpřístupnil médiím. Formule 1 potřebuje každou reklamu, jaká se ji nabízí, a ne schovávat testy před světem," uvedl pro Speed Week.
Arrivabene se ještě vrátil k Laudovu výroku, že Mercedes ztratil náskok 20 koní výkonu. Šéf Ferrari má na věc poněkud jiný názor. "Upřímně řečeno, jestli to Niki řekl, reagoval bych s nedůvěrou. Podle čísel sice jsme bodně blízko a rád bych využil této příležitosti, abych poděkoval motorářům, protože pohonná jednotka je opravdu srdcem vozu.
Existují však i jiného oblasti a v těch musíme stáhnout náskok Mercedesu stejně jako u motoru. Letos jsme neměli příležitost radikálně provést úpravy podvozku, na ty se dostane příští rok," kuje plány Arrivabene.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.