Měli jste výhrady, tak teď si počkejte, až vyřešíme naše záležitosti, vzkazuje v přeneseném slova smyslu Renault rakouskému týmu, který hodlá v příštím roce pokračovat s francouzskými motory ovšem bez oficiálního názvu.
Po mexické Grand Prix výkonný ředitel Renaultu Carlos Ghosn uvedl, že posoudil návrh na pokračování dodávek pohonných jednotek Red Bullu pro sezónu 2016, i když ponesou jiný název. Rakouský tým čeká na definitivní potvrzení, které je nutné pro přípravu monopostu pro určitý motor, ale Renault uvedl, že tento akt nebude předcházet rozhodnutí o účasti samotné automobilky ve Formuli 1.
Ghosn prohlásil, že Renault je na prvním místě a chystá se v nejbližší době (jako nejzažší termín by měl být závodní víkend v Abú Dhabí) potvrdit účast Renaultu ve Formuli 1 a v souvislosti s tím oficiálně převzít tým Lotus. Jak jsme mnohonásobně informovali, existuje dopis o záměru k tomuto kroku, ale definitivní potvrzení transakce ještě nikoli.
Generální ředitel společnosti Renault F1 Cyril Abiteboul k této problematice uvedl: "Je férové říci, že v otázce Red Bullu existuje řešení. Potvrdíme, do jaké míry se na něm Renault bude podílet, ale důležitější věc, kterou nyní musíme rozhodnout, je vlastní zapojení naší automobilky do F1. Zájem Renaultu o účast ve Formuli 1 a její potvrzení není spojeno s Red Bullem - vyjasnili jsme, že nemáme zájem zůstat jako jejich oficiální dodavatel motoru."
Abiteboul předestřel další eventuality: "Nejdřív musíme stanovit prioritu našeho vlastního působení v F1. Co od vstupu očekáváme? Co uděláme s Lotusem? Jak přistoupíme k Red Bullu / Toro Rosso? A také zda a jak budou zapojeni další partneři Renaultu - Total a Infiniti? Existuje nemalé množství spekulací, ale klíčové rozhodnutí závisí na našem výkonném řediteli."
Motor si pomlouvejte, ale nikoli značkuPřestože v průběhu roku došlo ohledně partnerství Red Bullu a Renaultu k mnoha kontroverzím, francouzská automobilka myšlenku další spolupráce nezavrhuje, protože nechce být odpovědná za odchod rakouské stáje z Formule 1. Abitelboul nicméně potvrdil, že by pro následné spojení s ohledem na předchozí události nebylo vhodné, aby měly motory označení Renault.
Generální ředitel Renault F1 se ohledně dodávek neznačkových motorů vyjádřil následovně: "Pokud je budeme Red Bullu dodávat, pak jen proto, že to pro nás bude mít do budoucna význam. Apeloval jsem na všechny kolem, abychom spíše vyhlíželi kupředu než zpět, ačkoliv bylo jasné, že tu byly určitě historické aspekty - bohužel část z nich přinesla mnoha lidem nervozitu. Plně chápu, že Red Bull může náš motor kritizovat. Někdo s tím nesouhlasí, ale já přijmu, pokud budou mluvit o produktu. Mohou mít výhrady vůči mně, technické skupině i vedení, ale je naprosto nepřijatelné, aby se vyjadřovali negativně o značce."
Varianta s dodávkou motorů Renault, které v rakouské stáji ponesou jiné jméno (možná dokonce i Red Bull) je doposud nejpravděpodobnější, ale pořád je tu ještě eventualita spojení s Hondou, a to i přes evidentní nesouhlas vedení týmu McLaren.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.