Měli jste výhrady, tak teď si počkejte, až vyřešíme naše záležitosti, vzkazuje v přeneseném slova smyslu Renault rakouskému týmu, který hodlá v příštím roce pokračovat s francouzskými motory ovšem bez oficiálního názvu.
Po mexické Grand Prix výkonný ředitel Renaultu Carlos Ghosn uvedl, že posoudil návrh na pokračování dodávek pohonných jednotek Red Bullu pro sezónu 2016, i když ponesou jiný název. Rakouský tým čeká na definitivní potvrzení, které je nutné pro přípravu monopostu pro určitý motor, ale Renault uvedl, že tento akt nebude předcházet rozhodnutí o účasti samotné automobilky ve Formuli 1.
Ghosn prohlásil, že Renault je na prvním místě a chystá se v nejbližší době (jako nejzažší termín by měl být závodní víkend v Abú Dhabí) potvrdit účast Renaultu ve Formuli 1 a v souvislosti s tím oficiálně převzít tým Lotus. Jak jsme mnohonásobně informovali, existuje dopis o záměru k tomuto kroku, ale definitivní potvrzení transakce ještě nikoli.
Generální ředitel společnosti Renault F1 Cyril Abiteboul k této problematice uvedl: "Je férové říci, že v otázce Red Bullu existuje řešení. Potvrdíme, do jaké míry se na něm Renault bude podílet, ale důležitější věc, kterou nyní musíme rozhodnout, je vlastní zapojení naší automobilky do F1. Zájem Renaultu o účast ve Formuli 1 a její potvrzení není spojeno s Red Bullem - vyjasnili jsme, že nemáme zájem zůstat jako jejich oficiální dodavatel motoru."
Abiteboul předestřel další eventuality: "Nejdřív musíme stanovit prioritu našeho vlastního působení v F1. Co od vstupu očekáváme? Co uděláme s Lotusem? Jak přistoupíme k Red Bullu / Toro Rosso? A také zda a jak budou zapojeni další partneři Renaultu - Total a Infiniti? Existuje nemalé množství spekulací, ale klíčové rozhodnutí závisí na našem výkonném řediteli."
Motor si pomlouvejte, ale nikoli značkuPřestože v průběhu roku došlo ohledně partnerství Red Bullu a Renaultu k mnoha kontroverzím, francouzská automobilka myšlenku další spolupráce nezavrhuje, protože nechce být odpovědná za odchod rakouské stáje z Formule 1. Abitelboul nicméně potvrdil, že by pro následné spojení s ohledem na předchozí události nebylo vhodné, aby měly motory označení Renault.
Generální ředitel Renault F1 se ohledně dodávek neznačkových motorů vyjádřil následovně: "Pokud je budeme Red Bullu dodávat, pak jen proto, že to pro nás bude mít do budoucna význam. Apeloval jsem na všechny kolem, abychom spíše vyhlíželi kupředu než zpět, ačkoliv bylo jasné, že tu byly určitě historické aspekty - bohužel část z nich přinesla mnoha lidem nervozitu. Plně chápu, že Red Bull může náš motor kritizovat. Někdo s tím nesouhlasí, ale já přijmu, pokud budou mluvit o produktu. Mohou mít výhrady vůči mně, technické skupině i vedení, ale je naprosto nepřijatelné, aby se vyjadřovali negativně o značce."
Varianta s dodávkou motorů Renault, které v rakouské stáji ponesou jiné jméno (možná dokonce i Red Bull) je doposud nejpravděpodobnější, ale pořád je tu ještě eventualita spojení s Hondou, a to i přes evidentní nesouhlas vedení týmu McLaren.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.