Ačkoliv se předpokládalo, že výběrové řízení bude zahájeno až v návaznosti na dohodu mezi týmy, FIA dala jasně najevo, že hodlá svůj plán prosadit. Podle dvojice Ecclestone-Todt jde o nejlepší způsob, jak je možné oslovit potenciální výrobce motoru.
Zveřejněný dokument předkládá plán na alternativní motory pro období v rozpětí let 2017-2019 - a rovněž předpokládá, že se najde odpovídající výrobce pohonných jednotek. "FIA se rozhodla zahájit konzultace s výrobci motorů, aby potenciálně zvažovali účast v sezónách 2017, 2018, 2019 mistrovství světa F1 jako exkluzivní dodavatelé alternativních pohonných jednotek. Vybraný subjekt bude jako jediný opravněn poskytnout zmíněný agregát pro uvedené období," praví se v prohlášení.
"FIA nyní požaduje vyjádření zájmu případných kandidátů k účasti na řízení s cílem stát se výhradním dodavatelem alternativního motoru pro účastníky mistrovství. Výzva k vyjádření zájmu ve výše uvedeném řízení podléhá francouzskému právu."
Automobilová federace požaduje od případných zájemců - kteří musí prokázat nezávislost na automobilkách - podat přihlášku k tendru nejpozději do 23. listopadu 2015. Kandidáti musí poskytnout údaje o svých technických a finančních možnostech, aby byla jejich kandidatura schválena. Dokument zatím neuvádí přesnou technickou specifikaci motoru, ale případní zájemci se mohou obrátit na příslušné orgány FIA.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.
Mick Schumacher nadále usiluje o návrat do Formule 1 a do své blízkosti přizval zkušeného poradce Dirka Müllera. Ten věří, že Schumacher je dnes mentálně i jezdecky dál než při svém debutu a má šanci znovu prorazit.
Liam Lawson hodnotí svůj start do sezóny 2025 jako slabý, když po čtyřech závodech stále nemá žádné body, přičemž technické problémy a penalizace mu ztěžují šance na lepší umístění. I přesto zůstává optimistický a věří, že s vyhnutím se dalším chybám a zlepšením stability na trati přijdou lepší výsledky.
Lewis Hamilton dojel v Miami až osmý a jeho závod poznamenaly napjaté rádiové výměny i nejistota v taktice. Podle novináře Ferreta však vztahy ve Ferrari zůstávají harmonické a napětí mezi jezdci je přirozené vzhledem k jejich ambicím.
Lewis Hamilton čelí kritice za své rádiové komentáře během Velké ceny Miami, které rozladily tým Ferrari i veřejnost. Podle bývalého pilota F1 Ralfa Schumachera měl britský jezdec projevit více pokory a omluvit se, místo aby vše shazoval na sarkasmus.
George Russell letos podává silné výkony a drží se na čtvrtém místě šampionátu, přesto Mercedes zatím neprodloužil jeho smlouvu, která vyprší na konci roku 2025. Spekuluje se, že tým vyčkává kvůli možné dostupnosti Maxe Verstappena.
Andrea Kimi Antonelli v debutové sezóně F1 ukazuje svůj talent, když v Miami dvakrát kvalifikoval výše než George Russell, ale v závodě opět podlehl. Týmový šéf Toto Wolff věří v jeho potenciál a zaměřuje se na zlepšení závodního tempa a správy pneumatik.
Aston Martin očekává vylepšení od Imoly, ale zůstává obezřetný a drží se dlouhodobého plánu. Alonso dál opakuje cíl stát se mistry světa v roce 2026, zatímco Cowell hájí strategii jako součást širší vize.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.