Už jsme si zvykli na skutečnost, že Lotus se letos potýká stále s nějakými problémy. Proto už jen málokoho může překvapit, že i v předposledním závodě letošní sezóny nemá tým z Enstone hladkou přípravu na závod.
Bezpečnostní služba na okruhu Interlagos znemožnila přístup do garáže týmu Lotus, takže personál nemohl vybalit zařízení týmu a připravit je na nadcházející závodní víkend. Týmový mluvčí opatrně formuloval prohlášení pro tisk, ve kterém hovoří o nespecifikovaném "komerčním opatření" blíže neurčené protistrany.
Zároveň však dodal a potvrdili to i zástupci týmů, že účast Lotusu v chystané Grand Prix Brazílie ohrožena není. Ostatně to není poprvé, co měli "Géniové", jak bývá Lotus s ohledem na hlavního sponzora občas nazýván, podobné potíže. V Maďarsku museli čekat do poslední chvíle na uvolnění pneumatik pro první trénink, v Belgii zůstaly jejich vozy v dějišti Grand Prix kvůli probíhajícímu sporu s expilotem F1 Charlesem Picem pod exekutorským dohledem.
V Brazílii v roce 1974 došlo k podobnému incidentu, když tým Surtees neměl možnost převzít si vozy a náhradní díly z mezicelního skladu. "Big John" Surtees tehdy hrozil bojkotem Grand Prix a situaci zachránil svým vlivem až otec bratří Fittipaldiů Wilson senior. Známé jsou i případy stájí Onyx a Forti, kterým dodavatelé motorů kvůli dluhům odmítli poskytnout pro závodní víkend motory.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.