Red Bull nakonec může pohánět motor značky Infiniti

Že by se konečně kolem Red Bullu vyjasnilo?
Že by se konečně kolem Red Bullu vyjasnilo?, foto: Red Bull Content Pool
Robert RoBertino Pavelka 12. listopadu 2015 09:00
Sdílej:

Dlouhá doba dohadů se nejspíš chýlí ke konci a Red Bull bude moci svým fanouškům definitivně sdělit, že nemusí ukládat čepice, trička a další artefakty hluboko do šatníků či krabic. A nejspíš bude vyřešen i jeden z posledních problémů.

Poté, co postupně padly plány na Mercedes, Ferrari či Hondu, nakonec dojde na pokorný oblouček zpět k francouzským agregátům. Ale tak jednoduché to rozhodně nebude, ostatně o tom jsme už podrobně informovali.

S ohledem na aktivity Renaultu se nyní řeší, jak to vlastně s motorem bude. Se zajímavou teorií přichází německé periodikum Sport Bild, které nejenže potvrzuje dohodu mezi Red Bullem a Renaultem, ale také prostřednictvím svých korespondentů Ralfa Bacha a Biancy Garloff uvádí, že pohonné jednotky budou pro rok 2016 označeny jménem jednoho ze sponzorů - Infiniti.

Pokud to všechno vyjde, protože se čeká na to nejdůležitější potvrzení, půjde o překlenovací jednoroční období. Red Bull totiž nepřehlíží ani možnou variantu paralelních pohonných jednotek, které by mohly být po vzoru IndyCar vstoupit v roce 2017. Toto řešení je podporováno prezidentem FIA Jeanem Todtem a vlastníkem komerčních práv F1 Bernie Ecclestonem.

Zmiňuje se o tom i odborný poradce rakouského týmu dr. Helmut Marko: "S Todtem jsme měli velmi dlouhou a konstruktivní diskusi a máme jeho příslib ohledně zavedení paralelních pravidel pro motory," sdělil listu Der Spiegel s tím, že tým nadále hodlá pracovat na bázi dlouhodobé perspektivy. Dodejme, že tým Toro Rosso je připraven na použití motorů Ferrari specifikace 2015.

Nyní chybí už jenom jediné - konečné schválení toho všeho ze strany osoby nejdůležitější: Dietricha Mateschitze. Šéf týmu Christian Horner má nyní docela jiné názory, než zhruba před půl rokem, kdy tvrdil, že majitel týmů Red Bull a Toro Rosso je prostředím F1 znechucen a zvažuje odchod. "Dietrich uznává odhodlání a schopnosti týmu. Chce najít do budoucna řešení, je připraven pomoci i v zákulisí a podílet se na četných debatách s cílem tuto skutečnost usnadnit." 

Očekává se, že Mateschitz oznámí své - a všichni předpokládají kladné - rozhodnutí před 20. listopadem 2015.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.