Dlouhá doba dohadů se nejspíš chýlí ke konci a Red Bull bude moci svým fanouškům definitivně sdělit, že nemusí ukládat čepice, trička a další artefakty hluboko do šatníků či krabic. A nejspíš bude vyřešen i jeden z posledních problémů.
Poté, co postupně padly plány na Mercedes, Ferrari či Hondu, nakonec dojde na pokorný oblouček zpět k francouzským agregátům. Ale tak jednoduché to rozhodně nebude, ostatně o tom jsme už podrobně informovali.
S ohledem na aktivity Renaultu se nyní řeší, jak to vlastně s motorem bude. Se zajímavou teorií přichází německé periodikum Sport Bild, které nejenže potvrzuje dohodu mezi Red Bullem a Renaultem, ale také prostřednictvím svých korespondentů Ralfa Bacha a Biancy Garloff uvádí, že pohonné jednotky budou pro rok 2016 označeny jménem jednoho ze sponzorů - Infiniti.
Pokud to všechno vyjde, protože se čeká na to nejdůležitější potvrzení, půjde o překlenovací jednoroční období. Red Bull totiž nepřehlíží ani možnou variantu paralelních pohonných jednotek, které by mohly být po vzoru IndyCar vstoupit v roce 2017. Toto řešení je podporováno prezidentem FIA Jeanem Todtem a vlastníkem komerčních práv F1 Bernie Ecclestonem.
Zmiňuje se o tom i odborný poradce rakouského týmu dr. Helmut Marko: "S Todtem jsme měli velmi dlouhou a konstruktivní diskusi a máme jeho příslib ohledně zavedení paralelních pravidel pro motory," sdělil listu Der Spiegel s tím, že tým nadále hodlá pracovat na bázi dlouhodobé perspektivy. Dodejme, že tým Toro Rosso je připraven na použití motorů Ferrari specifikace 2015.
Nyní chybí už jenom jediné - konečné schválení toho všeho ze strany osoby nejdůležitější: Dietricha Mateschitze. Šéf týmu Christian Horner má nyní docela jiné názory, než zhruba před půl rokem, kdy tvrdil, že majitel týmů Red Bull a Toro Rosso je prostředím F1 znechucen a zvažuje odchod. "Dietrich uznává odhodlání a schopnosti týmu. Chce najít do budoucna řešení, je připraven pomoci i v zákulisí a podílet se na četných debatách s cílem tuto skutečnost usnadnit."
Očekává se, že Mateschitz oznámí své - a všichni předpokládají kladné - rozhodnutí před 20. listopadem 2015.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.