Red Bull nakonec může pohánět motor značky Infiniti

Že by se konečně kolem Red Bullu vyjasnilo?
Že by se konečně kolem Red Bullu vyjasnilo?, foto: Red Bull Content Pool
Robert RoBertino Pavelka 12. listopadu 2015 09:00
Sdílej:

Dlouhá doba dohadů se nejspíš chýlí ke konci a Red Bull bude moci svým fanouškům definitivně sdělit, že nemusí ukládat čepice, trička a další artefakty hluboko do šatníků či krabic. A nejspíš bude vyřešen i jeden z posledních problémů.

Poté, co postupně padly plány na Mercedes, Ferrari či Hondu, nakonec dojde na pokorný oblouček zpět k francouzským agregátům. Ale tak jednoduché to rozhodně nebude, ostatně o tom jsme už podrobně informovali.

S ohledem na aktivity Renaultu se nyní řeší, jak to vlastně s motorem bude. Se zajímavou teorií přichází německé periodikum Sport Bild, které nejenže potvrzuje dohodu mezi Red Bullem a Renaultem, ale také prostřednictvím svých korespondentů Ralfa Bacha a Biancy Garloff uvádí, že pohonné jednotky budou pro rok 2016 označeny jménem jednoho ze sponzorů - Infiniti.

Pokud to všechno vyjde, protože se čeká na to nejdůležitější potvrzení, půjde o překlenovací jednoroční období. Red Bull totiž nepřehlíží ani možnou variantu paralelních pohonných jednotek, které by mohly být po vzoru IndyCar vstoupit v roce 2017. Toto řešení je podporováno prezidentem FIA Jeanem Todtem a vlastníkem komerčních práv F1 Bernie Ecclestonem.

Zmiňuje se o tom i odborný poradce rakouského týmu dr. Helmut Marko: "S Todtem jsme měli velmi dlouhou a konstruktivní diskusi a máme jeho příslib ohledně zavedení paralelních pravidel pro motory," sdělil listu Der Spiegel s tím, že tým nadále hodlá pracovat na bázi dlouhodobé perspektivy. Dodejme, že tým Toro Rosso je připraven na použití motorů Ferrari specifikace 2015.

Nyní chybí už jenom jediné - konečné schválení toho všeho ze strany osoby nejdůležitější: Dietricha Mateschitze. Šéf týmu Christian Horner má nyní docela jiné názory, než zhruba před půl rokem, kdy tvrdil, že majitel týmů Red Bull a Toro Rosso je prostředím F1 znechucen a zvažuje odchod. "Dietrich uznává odhodlání a schopnosti týmu. Chce najít do budoucna řešení, je připraven pomoci i v zákulisí a podílet se na četných debatách s cílem tuto skutečnost usnadnit." 

Očekává se, že Mateschitz oznámí své - a všichni předpokládají kladné - rozhodnutí před 20. listopadem 2015.

Stalo se
Novinky
Isack Hadjar v Kanadě

Isack Hadjar otevřeně o své budoucnosti: „Na Red Bull se ještě necítím“

Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.

Novinky
Fernando Alonso

Fernando Alonso o formě Aston Martinu: Problémy vozu zůstanou až do konce sezóny

Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.

Novinky
George Russell v Kanadě

George Russell: Závodní zákaz pro Verstappena by byl spravedlivý

George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.

Novinky
Lando Norris v Kanadě

Hrozba zákazu? Verstappen bude bojovat ještě tvrději, věří Lando Norris

Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.