Jak poslední zprávy naznačují, prezident FIA Jean Todt je ve svém boji za snížení výdajů pro týmy už poněkud unaven a frustrován. V jeho počínání ho chápe týmový šéf stáje Force India Bob Fernley.
Ve svém rozhovoru pro časopis Autosport vyjádřil Fernley Todtovi podporu a popsal některá úskalí jeho snahy: "S FIA spolupracujeme dva roky, abychom dosáhli určité kontroly nákladů. Také neustále bojujeme s držitelem komerčních práv Ecclestonem, abychom pro týmy získali lepší rozdělení financí. Jeanovo úsilí ohledně snížení ceny motorů se rodí z jeho frustrace, že mu nikdo nechce naslouchat."
Fernley tvrdí, že dohoda je velmi obtížná. "Sedáváme na tiskových konferencích a každý horuje pro omezení nákladů, ale kdo to nějak konkrétně podpořil? To je ten hlavní problém. Je třeba, abychom si všichni sedli a snažili se dojít k rovnováze, protože to je přesně ten bod, který nám tak chybí."
Todt bývá často kritizován, že není dostatečně důrazný a přímý jako jeho předchůdce Max Mosley, je mu vyčítána přílišná demokratičnost a snaha vyjít každému vstříc. Fernley se domnívá, že si v tomto směru Francouz zaslouží daleko víc úcty. K návrhu prezidenta FIA na výběrové řízení na nezávislý motor, který by měl konkurovat stávajícím agregátům, vidí značná pozitiva.
"Dosáhnout výběrového řízení je dost důležité, protože pak mohou nastat okolnosti, o kterých nikdo předtím neuvažoval. Ptáte se, zda je dobré přivést do F1 nezávislé dodavatele motorů? Je to stejně důležité jako chtít zachovat existenci nezávislých závodních týmů. Tím se předejde selhání Formule 1," končí Fernley.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.