Jak poslední zprávy naznačují, prezident FIA Jean Todt je ve svém boji za snížení výdajů pro týmy už poněkud unaven a frustrován. V jeho počínání ho chápe týmový šéf stáje Force India Bob Fernley.
Ve svém rozhovoru pro časopis Autosport vyjádřil Fernley Todtovi podporu a popsal některá úskalí jeho snahy: "S FIA spolupracujeme dva roky, abychom dosáhli určité kontroly nákladů. Také neustále bojujeme s držitelem komerčních práv Ecclestonem, abychom pro týmy získali lepší rozdělení financí. Jeanovo úsilí ohledně snížení ceny motorů se rodí z jeho frustrace, že mu nikdo nechce naslouchat."
Fernley tvrdí, že dohoda je velmi obtížná. "Sedáváme na tiskových konferencích a každý horuje pro omezení nákladů, ale kdo to nějak konkrétně podpořil? To je ten hlavní problém. Je třeba, abychom si všichni sedli a snažili se dojít k rovnováze, protože to je přesně ten bod, který nám tak chybí."
Todt bývá často kritizován, že není dostatečně důrazný a přímý jako jeho předchůdce Max Mosley, je mu vyčítána přílišná demokratičnost a snaha vyjít každému vstříc. Fernley se domnívá, že si v tomto směru Francouz zaslouží daleko víc úcty. K návrhu prezidenta FIA na výběrové řízení na nezávislý motor, který by měl konkurovat stávajícím agregátům, vidí značná pozitiva.
"Dosáhnout výběrového řízení je dost důležité, protože pak mohou nastat okolnosti, o kterých nikdo předtím neuvažoval. Ptáte se, zda je dobré přivést do F1 nezávislé dodavatele motorů? Je to stejně důležité jako chtít zachovat existenci nezávislých závodních týmů. Tím se předejde selhání Formule 1," končí Fernley.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.