Pomalu se blíží konec roku, takže bychom se my, fanoušci F1, mohli dočkat data, kdy po mnoha odkladech a kličkování konečně Renault řekne rozhodné slovo. Až se tak stane, nejspíš budeme muset opět oželet jednu slavnou značku v F1. Nikoli však bezpodmínečně.
Šéf Lotusu Matthew Carter si je jist, že dohoda s Renaultem o převzetí týmu z Enstone dojde naplnění, a to bez ohledu na skutečnost, že se neustále posouvá konečný termín. Od září, kdy byl zveřejněn dopis o záměru Renaultu tým převzít, už utekl další měsíc a vše se zdá být při starém, i když Carter neustále ubezpečuje, že všechno je tak, jak má být.
"Renault zveřejnil dops o záměru, v zákulisí vedení obou stran naplno pracují, abychom konečný obchod uzavřeli. Situace se nadále vyvíjí, ale nějakou dobu to bude trvat. Jsem přesvědčen, že se dohodneme, ale jak říkám, potřebujeme ještě nějaký čas. Víme, že stát se může cokoli, dokud nebudou k dispozici finální podpisy na dokumentech. Ale naše důvěra je hodně vysoká!" ubezpečuje šéf Lotusu, aniž by však vysvětlil, co je na údajně finální dohodě tak zásadního a složitého, že to trvá tak dlouho.
Carter dodal, že v případě převzetí jeho stáje Renaultem jméno Lotus opět z F1 zmizí. "Pokud se dohoda opravdu zrealizuje, pak to tak bude, tým se dále Lotus nazývat nebude. Máme licenci na užívání jména, ale je omezená, až vyprší, tak může tento název použít někdo jiný. Renault chce reprezentovat značku jako Ferrari nebo Mercedes."
Carter dále uvedl, že Lotus navrhl vůz pro rok 2016 v úpravě, aby do něj bylo možné použít jak motor Renault, tak i Mercedes. Evidentně si nechává otevřená zadní vrátka pro případ, že by dlouho avizovaná dohoda nakonec skončila jinak, než se všeobecně očekává.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.