Pomalu se blíží konec roku, takže bychom se my, fanoušci F1, mohli dočkat data, kdy po mnoha odkladech a kličkování konečně Renault řekne rozhodné slovo. Až se tak stane, nejspíš budeme muset opět oželet jednu slavnou značku v F1. Nikoli však bezpodmínečně.
Šéf Lotusu Matthew Carter si je jist, že dohoda s Renaultem o převzetí týmu z Enstone dojde naplnění, a to bez ohledu na skutečnost, že se neustále posouvá konečný termín. Od září, kdy byl zveřejněn dopis o záměru Renaultu tým převzít, už utekl další měsíc a vše se zdá být při starém, i když Carter neustále ubezpečuje, že všechno je tak, jak má být.
"Renault zveřejnil dops o záměru, v zákulisí vedení obou stran naplno pracují, abychom konečný obchod uzavřeli. Situace se nadále vyvíjí, ale nějakou dobu to bude trvat. Jsem přesvědčen, že se dohodneme, ale jak říkám, potřebujeme ještě nějaký čas. Víme, že stát se může cokoli, dokud nebudou k dispozici finální podpisy na dokumentech. Ale naše důvěra je hodně vysoká!" ubezpečuje šéf Lotusu, aniž by však vysvětlil, co je na údajně finální dohodě tak zásadního a složitého, že to trvá tak dlouho.
Carter dodal, že v případě převzetí jeho stáje Renaultem jméno Lotus opět z F1 zmizí. "Pokud se dohoda opravdu zrealizuje, pak to tak bude, tým se dále Lotus nazývat nebude. Máme licenci na užívání jména, ale je omezená, až vyprší, tak může tento název použít někdo jiný. Renault chce reprezentovat značku jako Ferrari nebo Mercedes."
Carter dále uvedl, že Lotus navrhl vůz pro rok 2016 v úpravě, aby do něj bylo možné použít jak motor Renault, tak i Mercedes. Evidentně si nechává otevřená zadní vrátka pro případ, že by dlouho avizovaná dohoda nakonec skončila jinak, než se všeobecně očekává.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.