Pomalu se blíží konec roku, takže bychom se my, fanoušci F1, mohli dočkat data, kdy po mnoha odkladech a kličkování konečně Renault řekne rozhodné slovo. Až se tak stane, nejspíš budeme muset opět oželet jednu slavnou značku v F1. Nikoli však bezpodmínečně.
Šéf Lotusu Matthew Carter si je jist, že dohoda s Renaultem o převzetí týmu z Enstone dojde naplnění, a to bez ohledu na skutečnost, že se neustále posouvá konečný termín. Od září, kdy byl zveřejněn dopis o záměru Renaultu tým převzít, už utekl další měsíc a vše se zdá být při starém, i když Carter neustále ubezpečuje, že všechno je tak, jak má být.
"Renault zveřejnil dops o záměru, v zákulisí vedení obou stran naplno pracují, abychom konečný obchod uzavřeli. Situace se nadále vyvíjí, ale nějakou dobu to bude trvat. Jsem přesvědčen, že se dohodneme, ale jak říkám, potřebujeme ještě nějaký čas. Víme, že stát se může cokoli, dokud nebudou k dispozici finální podpisy na dokumentech. Ale naše důvěra je hodně vysoká!" ubezpečuje šéf Lotusu, aniž by však vysvětlil, co je na údajně finální dohodě tak zásadního a složitého, že to trvá tak dlouho.
Carter dodal, že v případě převzetí jeho stáje Renaultem jméno Lotus opět z F1 zmizí. "Pokud se dohoda opravdu zrealizuje, pak to tak bude, tým se dále Lotus nazývat nebude. Máme licenci na užívání jména, ale je omezená, až vyprší, tak může tento název použít někdo jiný. Renault chce reprezentovat značku jako Ferrari nebo Mercedes."
Carter dále uvedl, že Lotus navrhl vůz pro rok 2016 v úpravě, aby do něj bylo možné použít jak motor Renault, tak i Mercedes. Evidentně si nechává otevřená zadní vrátka pro případ, že by dlouho avizovaná dohoda nakonec skončila jinak, než se všeobecně očekává.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.