Pomalu se blíží konec roku, takže bychom se my, fanoušci F1, mohli dočkat data, kdy po mnoha odkladech a kličkování konečně Renault řekne rozhodné slovo. Až se tak stane, nejspíš budeme muset opět oželet jednu slavnou značku v F1. Nikoli však bezpodmínečně.
Šéf Lotusu Matthew Carter si je jist, že dohoda s Renaultem o převzetí týmu z Enstone dojde naplnění, a to bez ohledu na skutečnost, že se neustále posouvá konečný termín. Od září, kdy byl zveřejněn dopis o záměru Renaultu tým převzít, už utekl další měsíc a vše se zdá být při starém, i když Carter neustále ubezpečuje, že všechno je tak, jak má být.
"Renault zveřejnil dops o záměru, v zákulisí vedení obou stran naplno pracují, abychom konečný obchod uzavřeli. Situace se nadále vyvíjí, ale nějakou dobu to bude trvat. Jsem přesvědčen, že se dohodneme, ale jak říkám, potřebujeme ještě nějaký čas. Víme, že stát se může cokoli, dokud nebudou k dispozici finální podpisy na dokumentech. Ale naše důvěra je hodně vysoká!" ubezpečuje šéf Lotusu, aniž by však vysvětlil, co je na údajně finální dohodě tak zásadního a složitého, že to trvá tak dlouho.
Carter dodal, že v případě převzetí jeho stáje Renaultem jméno Lotus opět z F1 zmizí. "Pokud se dohoda opravdu zrealizuje, pak to tak bude, tým se dále Lotus nazývat nebude. Máme licenci na užívání jména, ale je omezená, až vyprší, tak může tento název použít někdo jiný. Renault chce reprezentovat značku jako Ferrari nebo Mercedes."
Carter dále uvedl, že Lotus navrhl vůz pro rok 2016 v úpravě, aby do něj bylo možné použít jak motor Renault, tak i Mercedes. Evidentně si nechává otevřená zadní vrátka pro případ, že by dlouho avizovaná dohoda nakonec skončila jinak, než se všeobecně očekává.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.