Sergio Marchionne je přístupný nové formě partnerství s Red Bullem. Nikoli však v té podobě, že by tým se sídlem v Milton Keynes dostával od italské automobilky stejný motor jako tovární tým.
V minulosti bylo avizováno, že pokud Ferrari dodá Red Bullu jinou než aktuální specifikaci motoru, rakouská stáj o spolupráci zájem nemá. Marchionne je však přesvědčen, že je možná i jiná forma kooperace. Než nabídnout Red Bullu jednouduše celý motor, bylo by lepší rozvinout novou formu technické podpory, které by umožnilo "rudým býkům" pracovat na vlastní cestě rozvoje pohonné jednotky.
"V žádném případě to ale neznamená, že Ferrari poskytne Red Bullu ekvivalentní motor s tím, se kterým budou závodit tovární vozy. Společnost může poskytnout inženýrský a produkční servis motoru v separátním projektu zaměřením na Red Bull. Tam Ferrari může poskytnout svou nejlepší inženýrskou asistenci. Ale nelze jim dávat motory stejné jako v našich závodních vozech," vysvětluje Marchionne.
Že nejde jen o spekulaci na bázi přání a dohadů dokazuje fakt, že Marchionne už s majitelem Red Bullu Dietrichem Mateschitzem a poradcem dr. Helmutem Markem o podobné myšlence hovořil. Podotkl, že v každém případě mu jde o dlouhodobé zájmy Ferrari. "Řekl jsem to Dietrichovi, takže i Helmutovi. Mým snem není porazit Mercedes, ale nadále zachovat dlouhodobou existenci Ferrari. To znamená sdílet ostatní náležitosti, které jsou součástí naší DNA; vytvářet něco jako fiktivní soutěž by bylo pošetilé. Ferrari je schopno dát své technické vlastnosti k dispozici ostatním."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.