Samozřejmě s ohledem na potvrzenou smlouvu na rok 2016 by se Brazilec s F1 rozloučil až po příští sezóně, ale to nic nemění na tom, že by jeden ze služebně nejstarších pilotů mohl odejít do závodního důchodu.
Déle než čtyřiatřicetiletý rodák ze Sao Paula jezdí v F1 Kimi Räikkönen (36) a Jenson Button (35). Felipe se v F1 poprvé objevil v roce 2002 v týmu Sauber, takže v příštím ročníku už oslaví 15. sezónu. Přitom za tak dlouhou dobu vystřídal ve Formuli 1 pouze tři značky - vedle zmíněného Sauberu ještě Ferrari a Williams. V italském týmu jezdil osm let a v roce 2008 měl na dosah titul mistra světa, ale doslova v posledním závodě a posledním kole ho o něj připravil Lewis Hamilton.
Jestliže se o Massovi v uplynulých sezónách mluvilo jako o "pilotu za zenitem", u Williamsu možná i díky přítomnosti Bottase opět pookřál. Sice nebojuje o vítězství, ale podává solidní a vyrovnané výkony. I to byl jistě důvod, proč dostal smlouvu i pro rok 2016. "Příští rok můj kontrakt vyprší, takže nastává hodně důležité období si uvědomit, zda mám pokračovat nebo ne. Zůstanu jen v případě, že budu mít možnost jezdit za konkurenceschopný tým, jinak odejdu."
Rozhodně to neznamená, že by byl Massa u Williamsu nespokojen. "V F1 zůstanu, pokud budu jezdit v týmu jako Williams. Jsem tu šťastný, oni jsou rádi, že mě mají. Když někde pracujete rádi a cítíte stejnou odezvu, tak to dává dostatek motivace k pokračování," dodává Massa.
Vítěz 11 Grand Prix ale chápe, že čas nelze zastavit, proto připouští, že se jeho kariéra v F1 může na konci příštího roku uzavřít. Hodlá však odejít se vztyčenou hlavou. "Nebudu se bát odejít. Každý by toho měl být v určitém okamžiku schopen. Ale ještě si nemyslím, že by taková chvíle nastala."
Brazilec se však nebrání myšlenkám na to, co bude dělat ve "formulovém důchodu". "Nevím, zda se vrátím do Brazílie nebo zůstanu v Monaku. Také se mi líbí Miami, tak se možná usadím tam. A zda bych po odchodu z F1 jezdil sérii NASCAR? Příliš mnoho závodů. Rodina by mě zabila, kdybych byl každý víkend pryč," směje se Felipe.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.