Samozřejmě s ohledem na potvrzenou smlouvu na rok 2016 by se Brazilec s F1 rozloučil až po příští sezóně, ale to nic nemění na tom, že by jeden ze služebně nejstarších pilotů mohl odejít do závodního důchodu.
Déle než čtyřiatřicetiletý rodák ze Sao Paula jezdí v F1 Kimi Räikkönen (36) a Jenson Button (35). Felipe se v F1 poprvé objevil v roce 2002 v týmu Sauber, takže v příštím ročníku už oslaví 15. sezónu. Přitom za tak dlouhou dobu vystřídal ve Formuli 1 pouze tři značky - vedle zmíněného Sauberu ještě Ferrari a Williams. V italském týmu jezdil osm let a v roce 2008 měl na dosah titul mistra světa, ale doslova v posledním závodě a posledním kole ho o něj připravil Lewis Hamilton.
Jestliže se o Massovi v uplynulých sezónách mluvilo jako o "pilotu za zenitem", u Williamsu možná i díky přítomnosti Bottase opět pookřál. Sice nebojuje o vítězství, ale podává solidní a vyrovnané výkony. I to byl jistě důvod, proč dostal smlouvu i pro rok 2016. "Příští rok můj kontrakt vyprší, takže nastává hodně důležité období si uvědomit, zda mám pokračovat nebo ne. Zůstanu jen v případě, že budu mít možnost jezdit za konkurenceschopný tým, jinak odejdu."
Rozhodně to neznamená, že by byl Massa u Williamsu nespokojen. "V F1 zůstanu, pokud budu jezdit v týmu jako Williams. Jsem tu šťastný, oni jsou rádi, že mě mají. Když někde pracujete rádi a cítíte stejnou odezvu, tak to dává dostatek motivace k pokračování," dodává Massa.
Vítěz 11 Grand Prix ale chápe, že čas nelze zastavit, proto připouští, že se jeho kariéra v F1 může na konci příštího roku uzavřít. Hodlá však odejít se vztyčenou hlavou. "Nebudu se bát odejít. Každý by toho měl být v určitém okamžiku schopen. Ale ještě si nemyslím, že by taková chvíle nastala."
Brazilec se však nebrání myšlenkám na to, co bude dělat ve "formulovém důchodu". "Nevím, zda se vrátím do Brazílie nebo zůstanu v Monaku. Také se mi líbí Miami, tak se možná usadím tam. A zda bych po odchodu z F1 jezdil sérii NASCAR? Příliš mnoho závodů. Rodina by mě zabila, kdybych byl každý víkend pryč," směje se Felipe.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.