Tím ovšem neříká nic nového. Novopečený mistr GP2 chce celkem logicky zúročit potenciál, který mu titul přináší. Za rok už tato skutečnost nemusí nikoho zajímat. Vandoorne má navíc před očima čerstvý případ v podání neúspěchu Kevina Magnussena.
Třiadvacetiletý Dán si navíc situaci zkomplikoval nepříjemným zraněním, když v polovině září spadl při tréninku z kola a poranil si levou ruku. Ačkoliv byl přítomen závodu v Mexiku, stále prý není dostatečně fit, přestože drobnější avizovaná zlomenina měla být vyléčena v rozmezí tří týdnů.
Jeho nepříjemnou situaci komentoval domácí idol Sergio Pérez, který má s McLarenem rovněž nepříliš dobré zkušenosti. "S Kevinem jsem se v Mexiku potkal. Bohužel, McLaren jeho kariéru zcela zruinoval. Nemyslím, že to učinili schvláně, prostě v tom hraje roli politika."
Stoffel Vandoorne by měl nastoupit na Magnussenovo místo, protože McLaren se už s Dánem rozloučil. Jenže post testovacího jezdce Vandoornemu evidentně velkou radost nedělá. "Ještě nevím, co se stane, pořád existuje několik možností. Pravděpodobně budu testpilotem u McLarenu, což je skvělé, ale chci také zůstat v centru dění a závodit."
Stoffel do jisté míry chápe, že asi těžko bude nahrazovat jednoho z mistrů světa, kteří u McLarenu působí, zároveň je mu ale jasné, že GP2 se pro něj ziskem titulu uzavřela. Proto přichází v úvahu účast v japonské sérii Super Formula, kde má silné zastoupení Honda, dodavatel motorů pro stáj McLaren. "Auta jsou tam přinejmenším stejně rychlá jako v GP2, snad i trochu víc. Mají o něco menší výkon, ale jsou určitě rychlejší v zatáčkách," komentuje sérii Vandoorne.
Letošní sezóna Super Formule ještě není u konce, o titul bojují Japonci Hiroaki Išiura s bývalým pilotem F1 Kazuki Nakadžimou. Mimo hru už je Němec André Lotterer, který už má skrovnou zkušenost s F1, a Brazilec João Paulo de Oliveira.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.