Tím ovšem neříká nic nového. Novopečený mistr GP2 chce celkem logicky zúročit potenciál, který mu titul přináší. Za rok už tato skutečnost nemusí nikoho zajímat. Vandoorne má navíc před očima čerstvý případ v podání neúspěchu Kevina Magnussena.
Třiadvacetiletý Dán si navíc situaci zkomplikoval nepříjemným zraněním, když v polovině září spadl při tréninku z kola a poranil si levou ruku. Ačkoliv byl přítomen závodu v Mexiku, stále prý není dostatečně fit, přestože drobnější avizovaná zlomenina měla být vyléčena v rozmezí tří týdnů.
Jeho nepříjemnou situaci komentoval domácí idol Sergio Pérez, který má s McLarenem rovněž nepříliš dobré zkušenosti. "S Kevinem jsem se v Mexiku potkal. Bohužel, McLaren jeho kariéru zcela zruinoval. Nemyslím, že to učinili schvláně, prostě v tom hraje roli politika."
Stoffel Vandoorne by měl nastoupit na Magnussenovo místo, protože McLaren se už s Dánem rozloučil. Jenže post testovacího jezdce Vandoornemu evidentně velkou radost nedělá. "Ještě nevím, co se stane, pořád existuje několik možností. Pravděpodobně budu testpilotem u McLarenu, což je skvělé, ale chci také zůstat v centru dění a závodit."
Stoffel do jisté míry chápe, že asi těžko bude nahrazovat jednoho z mistrů světa, kteří u McLarenu působí, zároveň je mu ale jasné, že GP2 se pro něj ziskem titulu uzavřela. Proto přichází v úvahu účast v japonské sérii Super Formula, kde má silné zastoupení Honda, dodavatel motorů pro stáj McLaren. "Auta jsou tam přinejmenším stejně rychlá jako v GP2, snad i trochu víc. Mají o něco menší výkon, ale jsou určitě rychlejší v zatáčkách," komentuje sérii Vandoorne.
Letošní sezóna Super Formule ještě není u konce, o titul bojují Japonci Hiroaki Išiura s bývalým pilotem F1 Kazuki Nakadžimou. Mimo hru už je Němec André Lotterer, který už má skrovnou zkušenost s F1, a Brazilec João Paulo de Oliveira.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.