Prezident FIA Jean Todt a Bernie Ecclestone se pokoušejí prosadit myšlenku na otevření nového výběrového řízení pro výrobce levných zákaznických motorů zvláště pro malé týmy. Důvodem je několikrát zmiňovaná vysoká cena stávajících agregátů.
Otázkou zůstává, jak se k této variantě postaví ti, kterých by se měla bezprostředně týkat. Zatím nehoří příliš velké nadšení a dokonce i tým Sauber, známý svou kritikou přerozdělování financí, nijak nevítá možnost, že by se vlastně jezdily dvě úrovně šampionátu.
Christian Horner (Red Bull) byl dotázán, zda si myslí, že bude myšlenka nezávislých motorů ze strany týmů zamítnuta. "Jsem si jist, že pokud bude dostatek vůle a dost týmů, které bojují s financemi, zda mohou ze svého rozpočtu vydat 20 milionů dolarů, pak nebude co řešit. Pokud stejné ceny zůstanou, tak možná některé týmy v roce 2017 zmizí. Takže rozhodnout se musí samotné stáje. Ale pokud si pořád stěžují na vysoké ceny, tak bych se divil, když přijde návrh na významné snížení, že by na to nekývly."
Red Bull je pro, důvody jsou jasnéHorner jasně deklaroval, že rakokuská stáj myšlenku nezávislého výrobce motorů podporuje, což je v jeho situaci celkem pochopitelné. "Myslím, že je to velmi důležité. Jak jsme demonstrovali, neexistuje žádný předpis, který by nařizoval, že dodavatelé motorů musí poskytovat pohonné jednotky za konkurenceschopné ceny, ať si zvolí cestu sami. Nezávislý motor je budoucností F1, zcela bez debat. Pokud nemáte možnost získat motory jinde, nemůžete závodit. Formule 1 musí mít konkurenceschopný a finančně dostupný motor, pokud není k dispozici stávající pohonná jednotka, pak musí být možnost sáhnout jinam," domnívá se Horner.
Otázkou však stále zůstává, zda avizované nezávislé motory, o které Todt s Ecclestonem usilují, budou dostatečně konkurenceschopné. Jak už bylo uvedeno, jedním z hlavních důvodů nevole týmů je skutečnost, že by se šampionát rozdělil na dvě úrovně. Možná by Red Bullu stačilo být nejlepší aspoň v té slabší, ale to už Horner nekomentoval.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.