Prezident FIA Jean Todt a Bernie Ecclestone se pokoušejí prosadit myšlenku na otevření nového výběrového řízení pro výrobce levných zákaznických motorů zvláště pro malé týmy. Důvodem je několikrát zmiňovaná vysoká cena stávajících agregátů.
Otázkou zůstává, jak se k této variantě postaví ti, kterých by se měla bezprostředně týkat. Zatím nehoří příliš velké nadšení a dokonce i tým Sauber, známý svou kritikou přerozdělování financí, nijak nevítá možnost, že by se vlastně jezdily dvě úrovně šampionátu.
Christian Horner (Red Bull) byl dotázán, zda si myslí, že bude myšlenka nezávislých motorů ze strany týmů zamítnuta. "Jsem si jist, že pokud bude dostatek vůle a dost týmů, které bojují s financemi, zda mohou ze svého rozpočtu vydat 20 milionů dolarů, pak nebude co řešit. Pokud stejné ceny zůstanou, tak možná některé týmy v roce 2017 zmizí. Takže rozhodnout se musí samotné stáje. Ale pokud si pořád stěžují na vysoké ceny, tak bych se divil, když přijde návrh na významné snížení, že by na to nekývly."
Red Bull je pro, důvody jsou jasnéHorner jasně deklaroval, že rakokuská stáj myšlenku nezávislého výrobce motorů podporuje, což je v jeho situaci celkem pochopitelné. "Myslím, že je to velmi důležité. Jak jsme demonstrovali, neexistuje žádný předpis, který by nařizoval, že dodavatelé motorů musí poskytovat pohonné jednotky za konkurenceschopné ceny, ať si zvolí cestu sami. Nezávislý motor je budoucností F1, zcela bez debat. Pokud nemáte možnost získat motory jinde, nemůžete závodit. Formule 1 musí mít konkurenceschopný a finančně dostupný motor, pokud není k dispozici stávající pohonná jednotka, pak musí být možnost sáhnout jinam," domnívá se Horner.
Otázkou však stále zůstává, zda avizované nezávislé motory, o které Todt s Ecclestonem usilují, budou dostatečně konkurenceschopné. Jak už bylo uvedeno, jedním z hlavních důvodů nevole týmů je skutečnost, že by se šampionát rozdělil na dvě úrovně. Možná by Red Bullu stačilo být nejlepší aspoň v té slabší, ale to už Horner nekomentoval.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.