Prezident FIA Jean Todt a Bernie Ecclestone se pokoušejí prosadit myšlenku na otevření nového výběrového řízení pro výrobce levných zákaznických motorů zvláště pro malé týmy. Důvodem je několikrát zmiňovaná vysoká cena stávajících agregátů.
Otázkou zůstává, jak se k této variantě postaví ti, kterých by se měla bezprostředně týkat. Zatím nehoří příliš velké nadšení a dokonce i tým Sauber, známý svou kritikou přerozdělování financí, nijak nevítá možnost, že by se vlastně jezdily dvě úrovně šampionátu.
Christian Horner (Red Bull) byl dotázán, zda si myslí, že bude myšlenka nezávislých motorů ze strany týmů zamítnuta. "Jsem si jist, že pokud bude dostatek vůle a dost týmů, které bojují s financemi, zda mohou ze svého rozpočtu vydat 20 milionů dolarů, pak nebude co řešit. Pokud stejné ceny zůstanou, tak možná některé týmy v roce 2017 zmizí. Takže rozhodnout se musí samotné stáje. Ale pokud si pořád stěžují na vysoké ceny, tak bych se divil, když přijde návrh na významné snížení, že by na to nekývly."
Red Bull je pro, důvody jsou jasnéHorner jasně deklaroval, že rakokuská stáj myšlenku nezávislého výrobce motorů podporuje, což je v jeho situaci celkem pochopitelné. "Myslím, že je to velmi důležité. Jak jsme demonstrovali, neexistuje žádný předpis, který by nařizoval, že dodavatelé motorů musí poskytovat pohonné jednotky za konkurenceschopné ceny, ať si zvolí cestu sami. Nezávislý motor je budoucností F1, zcela bez debat. Pokud nemáte možnost získat motory jinde, nemůžete závodit. Formule 1 musí mít konkurenceschopný a finančně dostupný motor, pokud není k dispozici stávající pohonná jednotka, pak musí být možnost sáhnout jinam," domnívá se Horner.
Otázkou však stále zůstává, zda avizované nezávislé motory, o které Todt s Ecclestonem usilují, budou dostatečně konkurenceschopné. Jak už bylo uvedeno, jedním z hlavních důvodů nevole týmů je skutečnost, že by se šampionát rozdělil na dvě úrovně. Možná by Red Bullu stačilo být nejlepší aspoň v té slabší, ale to už Horner nekomentoval.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.