Prezident FIA Jean Todt a Bernie Ecclestone se pokoušejí prosadit myšlenku na otevření nového výběrového řízení pro výrobce levných zákaznických motorů zvláště pro malé týmy. Důvodem je několikrát zmiňovaná vysoká cena stávajících agregátů.
Otázkou zůstává, jak se k této variantě postaví ti, kterých by se měla bezprostředně týkat. Zatím nehoří příliš velké nadšení a dokonce i tým Sauber, známý svou kritikou přerozdělování financí, nijak nevítá možnost, že by se vlastně jezdily dvě úrovně šampionátu.
Christian Horner (Red Bull) byl dotázán, zda si myslí, že bude myšlenka nezávislých motorů ze strany týmů zamítnuta. "Jsem si jist, že pokud bude dostatek vůle a dost týmů, které bojují s financemi, zda mohou ze svého rozpočtu vydat 20 milionů dolarů, pak nebude co řešit. Pokud stejné ceny zůstanou, tak možná některé týmy v roce 2017 zmizí. Takže rozhodnout se musí samotné stáje. Ale pokud si pořád stěžují na vysoké ceny, tak bych se divil, když přijde návrh na významné snížení, že by na to nekývly."
Red Bull je pro, důvody jsou jasnéHorner jasně deklaroval, že rakokuská stáj myšlenku nezávislého výrobce motorů podporuje, což je v jeho situaci celkem pochopitelné. "Myslím, že je to velmi důležité. Jak jsme demonstrovali, neexistuje žádný předpis, který by nařizoval, že dodavatelé motorů musí poskytovat pohonné jednotky za konkurenceschopné ceny, ať si zvolí cestu sami. Nezávislý motor je budoucností F1, zcela bez debat. Pokud nemáte možnost získat motory jinde, nemůžete závodit. Formule 1 musí mít konkurenceschopný a finančně dostupný motor, pokud není k dispozici stávající pohonná jednotka, pak musí být možnost sáhnout jinam," domnívá se Horner.
Otázkou však stále zůstává, zda avizované nezávislé motory, o které Todt s Ecclestonem usilují, budou dostatečně konkurenceschopné. Jak už bylo uvedeno, jedním z hlavních důvodů nevole týmů je skutečnost, že by se šampionát rozdělil na dvě úrovně. Možná by Red Bullu stačilo být nejlepší aspoň v té slabší, ale to už Horner nekomentoval.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.