Snad žádný tým v historii F1 nebyl tak ostře sledován s ohledem na své setrvání nebo odchod z této kategorie. Vzpomeňme na rok 1976, kdy Roger Penske prakticky ze dne na den zrušil svůj tým - Red Bull nás napíná už hezkou řádku týdnů.
Podle dřívějšího oznámení rakouské stáje mělo k definitivnímu rozhodnutí dojít během závodního víkendu v Mexiku - byl deklarován poslední říjnový den. V sobotu to vypadalo, že je vše ztraceno, protože jednání Red Bullu s Hondou nevedla k žádné dohodě. "Honda měla velký zájem, ale bohužel její smluvní postavení s McLarenem nás staví mimo hru," řekl Christian Horner s odvoláním na reakci týmu z Wokingu.
Jak Jean Todt, tak Bernie Ecclestone aktivně spolupracují na tom, aby Dietrich Mateschitz své "ultimatum" ještě navýšil. Nakonec jejich úsilí došlo naplnění, rakouský miliardář jim vyšel vstříc. "Prodloužíme termín ohledně našeho rozhodutí o dva nebo tři týdny," potvrdil Mateschitz novou okolnost redakci německé mutace magazínu Speed Week.
Jedenasedmdesátiletý majitel týmů Red Bull a Toro Rosso zároveň připustil, že snaha získat pro sezónu 2016 konkurenceschopný motor nejspíš přichází vniveč. "Tovární týmy mají strach a vědí, že bychom mohli být rychlejší. Každý to ví. Bez motoru ale odejdeme, nebudeme účinkovat v mýdlové opeře," pokračoval Mateschitz.
Jak už jsme informovali, jednou z variant by mohlo být i použití neznačkové verze šestiválce dodaného Francouzi, což ovšem komentoval Mateschitz stručným: "S nimi jsme zrušili smlouvu." Při této příležitosti označil dohady. že by Renault mohl převzít místo Lotusu Red Bull, jako "nemyslitelné".
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.