Snad žádný tým v historii F1 nebyl tak ostře sledován s ohledem na své setrvání nebo odchod z této kategorie. Vzpomeňme na rok 1976, kdy Roger Penske prakticky ze dne na den zrušil svůj tým - Red Bull nás napíná už hezkou řádku týdnů.
Podle dřívějšího oznámení rakouské stáje mělo k definitivnímu rozhodnutí dojít během závodního víkendu v Mexiku - byl deklarován poslední říjnový den. V sobotu to vypadalo, že je vše ztraceno, protože jednání Red Bullu s Hondou nevedla k žádné dohodě. "Honda měla velký zájem, ale bohužel její smluvní postavení s McLarenem nás staví mimo hru," řekl Christian Horner s odvoláním na reakci týmu z Wokingu.
Jak Jean Todt, tak Bernie Ecclestone aktivně spolupracují na tom, aby Dietrich Mateschitz své "ultimatum" ještě navýšil. Nakonec jejich úsilí došlo naplnění, rakouský miliardář jim vyšel vstříc. "Prodloužíme termín ohledně našeho rozhodutí o dva nebo tři týdny," potvrdil Mateschitz novou okolnost redakci německé mutace magazínu Speed Week.
Jedenasedmdesátiletý majitel týmů Red Bull a Toro Rosso zároveň připustil, že snaha získat pro sezónu 2016 konkurenceschopný motor nejspíš přichází vniveč. "Tovární týmy mají strach a vědí, že bychom mohli být rychlejší. Každý to ví. Bez motoru ale odejdeme, nebudeme účinkovat v mýdlové opeře," pokračoval Mateschitz.
Jak už jsme informovali, jednou z variant by mohlo být i použití neznačkové verze šestiválce dodaného Francouzi, což ovšem komentoval Mateschitz stručným: "S nimi jsme zrušili smlouvu." Při této příležitosti označil dohady. že by Renault mohl převzít místo Lotusu Red Bull, jako "nemyslitelné".
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.