Sice to nebývá častý jev, ale někdy následují piloty i jejich techničtí pracovníci. Například legendární Laudův mechanik Ermano Cuoghi putoval s Rakušanem od Ferrari k Brabhamu, ačkoliv italská stáj byla jeho "srdeční záležitostí".
Připusťme ale, že Cuoghiho odchod provázely dramatické okolnosti, protože Enzo Ferrari, rozlícený Laudovou "dezercí za třicet štanglí salámu" a Ermanovou nerozhodností prostě šéfmechanika na místě vyhodil.
To rozhodně není případ Grosjeanova závodního inženýra. Ajao Komatsu se rozhodl, že bude Francouze následovat do nové stáje Haas F1 Team. Japonec působí u nynějšího Lotusu od roku 2006 a s Grosjeanem spolupracoval od jeho opětovného příchodu k týmu v roce 2012. Jejich společným úspěchem je devět pódiových umístění. Komatsu byl letos povýšen do pozice závodního šéfinženýra.
Když Grosjean ohlásil odchod, vyslovil Komatsu přání ho následovat. Zatím ještě není jisté, jestli Japonec bude v týmu Haas fungovat jako závodní šéfinženýr nebo bude k dispozici přímo Grosjeanovi. Haas jeho příchod pochopitelně vítá, protože už v minulosti vyslovil názor, že pro tým jsou důležití zkušení matadoři. Z toho důvodu také angažoval několik bývalých zaměstnanců týmů Caterham a Marussia.
"Myslím, že je to součástí vývoje, když máme takové lidi k dispozici. Řekl bych, že spojení s Ferrari a angažmá Grosjeana nám umožňuje přilákat zkušenější personál, takže podobné vztahy s lidmi, kteří už v F1 něco absolvovali, nám pomáhají," dodává Gene Haas.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.