Sice to nebývá častý jev, ale někdy následují piloty i jejich techničtí pracovníci. Například legendární Laudův mechanik Ermano Cuoghi putoval s Rakušanem od Ferrari k Brabhamu, ačkoliv italská stáj byla jeho "srdeční záležitostí".
Připusťme ale, že Cuoghiho odchod provázely dramatické okolnosti, protože Enzo Ferrari, rozlícený Laudovou "dezercí za třicet štanglí salámu" a Ermanovou nerozhodností prostě šéfmechanika na místě vyhodil.
To rozhodně není případ Grosjeanova závodního inženýra. Ajao Komatsu se rozhodl, že bude Francouze následovat do nové stáje Haas F1 Team. Japonec působí u nynějšího Lotusu od roku 2006 a s Grosjeanem spolupracoval od jeho opětovného příchodu k týmu v roce 2012. Jejich společným úspěchem je devět pódiových umístění. Komatsu byl letos povýšen do pozice závodního šéfinženýra.
Když Grosjean ohlásil odchod, vyslovil Komatsu přání ho následovat. Zatím ještě není jisté, jestli Japonec bude v týmu Haas fungovat jako závodní šéfinženýr nebo bude k dispozici přímo Grosjeanovi. Haas jeho příchod pochopitelně vítá, protože už v minulosti vyslovil názor, že pro tým jsou důležití zkušení matadoři. Z toho důvodu také angažoval několik bývalých zaměstnanců týmů Caterham a Marussia.
"Myslím, že je to součástí vývoje, když máme takové lidi k dispozici. Řekl bych, že spojení s Ferrari a angažmá Grosjeana nám umožňuje přilákat zkušenější personál, takže podobné vztahy s lidmi, kteří už v F1 něco absolvovali, nám pomáhají," dodává Gene Haas.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.