Přítomni byli piloti na stupních vítězů - Nico Rosberg a Lewis Hamilton (Mercedes), kteří obsadili první dvě místa, dále Valtteri Bottas (Williams).
Dan Knutson (Auto Action a Speedsport Magaznes): Valtteri, jak se díváte na ony dva střety s Kimi Räikkönenem v posledních závodech. Není čas, abyste si sedli a trochu to probrali?
Bottas: Nevím, jestli by vůbec bylo o čem mluvit. Podle mě jsme tvrdě bojovali o pozici, a obvykle v takové situaci, když jedete do šikany, je pro obě auta dost místa. Tentokrát ale nebylo. Samozřejmě z boje o pozice nehodlám ustoupit. Vzal jsem na sebe to riziko, myslím, že tam byla slušná šance dostat se dopředu. No, skončilo to takhle. Ale jestli je o tom nutné mluvit, to opravdu nevím. Je smůla, že to zase potkalo nás dva.
Livio Oricchio (Globo Esporte): Lewisi, jel jste závod naplno, nebo s vědomím, že už jste minule vyhrál šampionát, jste tak trochu polevil a nepodal výkon, který běžně v závodech předvádíte?
Hamilton: Ale vůbec ne. Jel jsem naplno, ale nešlo se udržet v závětří. Jakmile jsem byl čtyři nebo pět délek za autem, prostě mi selhala aerodynamika, zatímco Nico ji měl perfektní, takže se nebylo možné dostat k němu blíž. Byl jsem hodně rychlý, ale jakmile se dostanete na dosah a čím blíže jste, tak okamžitě přicházíte o přítlak, takže tak...
Ricardo Roura (Reforma Cancha): Jaký je váš názor na mexické publikum?
Rosberg: Mexické publikum? Byly to letošní nejlepší stupně vítězů, myslím, že na stadionu s takovou atmosférou a energií to bylo jedním slovem neuvěřitelné. Jsem opravdu vděčný mexickému lidu a všem, kteří nám tu dnes vyjádřili masivní podporu.
Christopher Joseph (Chicane): Otázka pro všechny tři: Nico zmínil stadion a reakce davu. Existuje v tomto úseku trati něco jako energie, která vás žene ještě k vyšším výkonům?
Rosberg: Těžko říci, protože při jízdě jsem soustředěný na to, co dělám, takže nemám čas se dívat kolem sebe, takže jsem všechno vnímal spíš po kvalifikaci a po závodě, kdy jsem měl čas tu atmosféru nasát, byla prostě neuvěřitelná.
Bottas: Souhlasím. Při jízdě nejde koukat doleva nebo doprava, ale po závodě je dost času a já měl to štěstí, že jsem byl na stupních vitězů. Bylo to opravdu fantastické, až jsem měl husí kůži. Bylo to specifické a mám za to, že to bylo nejlepší představení pilotů, jaké jsem kdy zažil. A podpora fanoušků byla jedinečná.
Hamilton: Nejúžasnější věc, jakou jsem zažil za svého působení v F1. Nic podobného jsem neviděl, takový skvělý dav.
Dan Knutson (Auto Action a Speedsport Magazines): Valtteri, při posledním restartu jste nasadil bíle označené pneumatiky, zatímco Daniel byl na žlutých. Bylo těžké se takto rozhodnout?
Bottas: Od týmu to byla dobrá volba, věděli jsme, že bych se po zastávce mohl vrátit na stejnou pozici jako před safety carem. Proto jsme se rozhodli pro tuto směs, protože se pomaleji opotřebovává a lépe funguje při nižších teplotách. Viděl jsem Daniela v poslední zatáčce ve skluzu, takže jsem se rychle dostal blízko a pak i dopředu.
Eduardo Polaco (AutoBild Mexico): Měli jste pocit, že se trať od kvalifikace nějak výrazně změnila, protože někteří z vás říkali, že na začátku byla byla přilnavost velice nízká...
Bottas: Myslím, že jsme se zlepšovali kolo za kolem během celého závodu, časy byly pořád rychlejší a rychlejší, v každé části, takže za rok třeba budeme mít lepší přilnavost, bylo by to rozhodně hezké.
Hamilton: Myslím, že pro tento závod by bylo třeba mít speciální pneumatiky. Kvůli větší přilnavosti.
Rosberg: To je ale normální jev. Trať je nová a je třeba trocha času, protože asfalt je ještě hladký. Je to stejná situace jako u všech nových okruhů, na kterých jsme v poslední době jeli. Tenhle týden šlo o jednu z výzev, ale dopadlo to dobře, je to skvělá trať, dali si s ní velkou práci, takže myslím, že celý závod byl velkým úspěchem pro celou F1.
Michael Schmidt (Auto Motor Und Sport): Před závodem měli téměř všichni inženýři obavy o brzdy a teplotu motoru. Jakým způsobem se dalo závod přežít bez potíží v této oblasti?
Hamilton: Bylo to poměrně jednoduché, vlastně snadné. Pneumatiky se moc neopotřebovávaly, a brzdy, no, musíte si trochu hlídat nájezdy do zatáček, ale jinak to není zase tak jiné než kdekoli jinde.
Rosberg: Tým odvedl skvělou práci, takže jsme byli v pohodě. Absolvovali jsme už mnohem kritičtější závody, dnes jsem žádný problém neměl.
Bottas: Jo, nebyl to žádný zásadní problém. Pokud bychom dlouho jeli v něčím závětří, pak možná ano, ale takhle to bylo v pohodě.
Livio Orcchio (Globo Esporte): NIco, váš start rozhodl o vítězství. V posledních závodech to tak ale nebylo. Můžete popsat vaší startovní proceduru?
Rosberg: Je to jako pokaždé. Trochu jsem na tom pracoval, abych byl v tomto směru perfektní a dneska to vyšlo, zůstal jsem první a to bylo důležité, asi nejdůležitější část závodu. Takže jsem velmi šťastný.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.
Jenson Button ocenil Maxe Verstappena za to, jak dokáže dostat maximum z náročného vozu RB21. Podle něj je to důkaz výjimečného jezdeckého talentu, který Verstappena odlišuje od ostatních.
Pokud Max Verstappen přestoupí k Mercedesu, Carlos Sainz by mohl zamířit do Red Bullu. Na jeho místo ve Williamsu by pak přišel Kimi Antonelli.
Adrian Newey potvrdil, že se naplno ponořil do vývoje klíčových konstrukčních částí monopostu Aston Martin pro revoluční sezonu 2026. Legendární konstruktér se v těchto týdnech soustředí na architekturu vozu, která položí základy budoucí konkurenceschopnosti stáje v nové éře Formule 1.
Max Verstappen se těší na spolupráci s Laurentem Mekiesem, který od Velké ceny Belgie převezme roli nového šéfa týmu Red Bull. Verstappen věří, že Mekies přinese týmu novou energii a pomůže mu dosáhnout dalších úspěchů.
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.