Zatímco Red Bull nadále řeší problémy ohledně dodávky motorů, Franz Tost alespoň na první pohled má docela jiné, příjemnější starosti. Otázkou však zůstává, nakolik jeho avizovaný "relax" je oprávněný a jak dlouho vydrží.
Tým se sídlem ve Faenze má v podstatě dohodu s Ferrari v kapse, protože Tost souhlasí, že bude příští rok jezdit s letošní specifikací italského motoru. Nezapomíná ovšem na skutečnost, že o osudu obou týmů rozhoduje Dietrich Mateschitz. Ten jednoznačně avizoval, že pokud Red Bull z F1 (byť jen na rok) odejde, stáhne z ní i Toro Rosso.
Pochopitelně by mohla za určitých okolností nastat situace, že by B-tým rudých býků mohl zůstat v F1 po překlenovací období, ale to se již ocitáme na poli spekulací. Tost je nejspíš přesvědčen, že Red Bull nakonec královnu motoristického sportu neopustí a proto Toro Rosso bude moci řešit sice závažné, ale příjemnější otázky.
"Jsem si jist, že se všechno v krátké době vyřeší. Koncentrujeme se na to, abychom všechno měli připraveno, a jakmile budeme mít k dispozici motor, abychom se pustili do přípravy vozu. Ale taková je formule 1, počítáme s tím," tvrdí Tost.
Pozdější příprava vozu bude pro Toro Rosso znamenat časovou tíseň, aby se podařilo všechno připravit do prvních testů, které se budou konat už v únoru. Tost prohlásil, že v takovém případě zaměstnanci počítají, že budou zavedeny celodenní směny. "Mělii jsme minulý týden pracovní schůzku a co se týče přípravy vozu, rozhodli jsme se zavést třísměnný provoz. Ale to předbíhám, já o termínu nerozhoduji, musíme se podřídit tomu, co bude rozhodnuto," dodává Tost.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.