Zatímco Red Bull nadále řeší problémy ohledně dodávky motorů, Franz Tost alespoň na první pohled má docela jiné, příjemnější starosti. Otázkou však zůstává, nakolik jeho avizovaný "relax" je oprávněný a jak dlouho vydrží.
Tým se sídlem ve Faenze má v podstatě dohodu s Ferrari v kapse, protože Tost souhlasí, že bude příští rok jezdit s letošní specifikací italského motoru. Nezapomíná ovšem na skutečnost, že o osudu obou týmů rozhoduje Dietrich Mateschitz. Ten jednoznačně avizoval, že pokud Red Bull z F1 (byť jen na rok) odejde, stáhne z ní i Toro Rosso.
Pochopitelně by mohla za určitých okolností nastat situace, že by B-tým rudých býků mohl zůstat v F1 po překlenovací období, ale to se již ocitáme na poli spekulací. Tost je nejspíš přesvědčen, že Red Bull nakonec královnu motoristického sportu neopustí a proto Toro Rosso bude moci řešit sice závažné, ale příjemnější otázky.
"Jsem si jist, že se všechno v krátké době vyřeší. Koncentrujeme se na to, abychom všechno měli připraveno, a jakmile budeme mít k dispozici motor, abychom se pustili do přípravy vozu. Ale taková je formule 1, počítáme s tím," tvrdí Tost.
Pozdější příprava vozu bude pro Toro Rosso znamenat časovou tíseň, aby se podařilo všechno připravit do prvních testů, které se budou konat už v únoru. Tost prohlásil, že v takovém případě zaměstnanci počítají, že budou zavedeny celodenní směny. "Mělii jsme minulý týden pracovní schůzku a co se týče přípravy vozu, rozhodli jsme se zavést třísměnný provoz. Ale to předbíhám, já o termínu nerozhoduji, musíme se podřídit tomu, co bude rozhodnuto," dodává Tost.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.