Může se zdát, že jde o velmi populární přešlapování na místě, které nikam nevede. Každopádně čas plyne a otázka, s čím bude druhdy nejúspěšnější stáj jezdit, je stále otevřená. Stejně jako možnost, že ji příští rok neuvidíme.
Názory jsou různé a přelévají se jako nesmísitelné sloučeniny v jedné baňce. Bernie Ecclestone dokonce prohlásil, že nejlepším řešením pro Red Bull by byla roční pauza a v ní může rakouská stáj pátrat po novém dodavateli motorů. Což zní hezky, ale není to jen tak.
Bývalý pilot F1 a trojnásobný mistr světa Niki Lauda nyní přišel se zajímavou informací, podle níž se v Red Bullu poněkud hnuly ledy, nebo spíš začaly tát. Rakušan je přesvědčen, že jediná šance Mateschitzovy stáje (pokud chce v F1 setrvat) je nadále používat Renault. Zároveň uvedl, že odborný poradce týmu dr. Helmut Marko lituje veřejné kritiky francouzské automobilky.
Red Bull si sice ještě dělá naději, že bude moci sáhnout po Hondě, a to navzdory možnosti veta ze strany Rona Dennise, ale tuto variantu Lauda nepovažuje za reálnou. Plánovaná nízkonákladová motorová jednotka, kterou si přeje FIA a také Bernie Ecclestone zase nebude s největší pravděpodobností k dispozici dříve než v roce 2017.
"Příští rok, ať se FIA snaží jak chce, prostě tyhle motory k dispozici nebudou. A stejně tak nebude ani žádný alternativní motor. Takže co bych dělal, být v kůžu Red Bullu? Asi tohle. Od Ferrari zaznělo ne, Mercedes má na starosti čtyři týmy. Takže je tu jenom Renault," vypočítává možnosti Lauda.
"Když se zeptáte Marka, zda řekl mnoho negativních věcí o Renaultu, mnohokrát mi řekl, že ano. Takže co se tím snažím říci - Francouzi jsou jedinou alternativou pro Red Bull, a pokud chtějí pokračovat, měli by rychle najít způsob, jak věci napravit. To je snad jasné," dodává Lauda.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.